ارتباط با ما
09392116387

نحوه استفاده از Google Analytics 4 برای برنامه های موبایل

how to use google analytics 4 to track mobile app performance www.readystudio.ir - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

فهرست مطالب

  • نحوه تنظیم Data Stream برنامه در GA4
  • نحوه پیکربندی Conversions برای اپلیکیشن در GA4
  • کدام گزارش‌های GA4 برای تجزیه و تحلیل عملکرد اپلیکیشن موبایل بهترین هستند
  • گزارش خریدهای درون برنامه ای
  • گزارش مروری Firebase
  • گزارش رویدادها
  • گزارش تبدیل (Conversions)
  • چرا GA4 برای برنامه های موبایل عالی است
  • رفتار کاربر را درک کنید
  • بینش های پیش بینی کننده
  • نمای 360 از مخاطبان شما
  • فرصت های بهبود را شناسایی کنید
  • ردیابی عملکرد برنامه
  • بهینه سازی بازاریابی (مارکتینگ) اپلیکیشن
  • گزارش‌های خودکار در مورد داده‌های برنامه GA4 خود دریافت کنید

آیا می دانستید که انتظار می رود درآمد اپلیکیشن های موبایل تا سال 2023 بیش از 935 میلیارد دلار باشد؟

با وجود این همه اهمیت، برای صاحبان برنامه ها بیش از هر زمان دیگری مهم است که عمیقاً درک کنند که برنامه های آنها پس از راه اندازی MVP چگونه کار می کنند. با این حال، هنوز تعداد زیادی از بازاریابان برنامه های موبایل وجود دارند که از ابزارهای تجزیه و تحلیل فعلی خود ناراضی هستند. گوگل آنالیتیکس 4، آخرین نسخه گوگل آنالیتیکس، به طور خاص برای صاحبان برنامه های کاربردی طراحی شده است که می خواهند سطح تجزیه و تحلیل خود را به سطح بعدی ارتقا دهند. با GA4، می توانید کاربران خود را بهتر درک کنید، رویدادهای را در زمان واقعی ردیابی کنید و از ویژگی های گزارش و تجزیه و تحلیل قدرتمند برای تصمیم گیری مبتنی بر داده استفاده کنید. همانطور که مورفیس به نئو در ماتریکس گفت: “من فقط می توانم در را به شما نشان دهم. شما کسی هستید که باید از آن عبور کنید.” در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه از در عبور کنید و پتانسیل کامل GA4 را باز کنید. ما همه چیز را از راه اندازی GA4 تا ردیابی رفتار کاربر و گزارش و تجزیه و تحلیل پوشش خواهیم داد.

نحوه تنظیم جریان داده (Data Stream) برنامه در GA4

قبل از راه اندازی Data Stream برنامه، باید ویژگی تجزیه و تحلیل خود را به GA4 به‌روزرسانی کرده باشید. برای انجام این کار، به گزینه “GA4 Setup Assistant” در بخش Admin بروید تا فرآیند به روز رسانی به GA4 را آغاز کنید. ما یک راهنمای گام به گام مهاجرت GA4 داریم که می توانید آن را دنبال کنید.

اگر یک ویژگی GA4 کاملاً تنظیم شده دارید، گام بعدی این است که یک جریان داده برای برنامه تلفن همراه خود ایجاد کنید تا GA4 بتواند داده های برنامه شما را ردیابی کند.

برای تنظیم جریان داده برنامه، این مراحل را دنبال کنید:

در بخش Admin حساب GA4 خود، روی Data Streams >>Add Stream در ستون “Property” کلیک کنید. سه گزینه روی صفحه نمایش داده می شود: برنامه iOS، برنامه اندروید و وب. بسته به سیستم عامل برنامه خود، گزینه iOS یا Android را انتخاب کنید.tunesharemore_vertadd_photo_alternate

ga4 set up mobile app stream www.readystudio.ir - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
  1. شناسه بسته iOS یا نام بسته Android را به همراه نام برنامه وارد کنید. همچنین برای iOS، شناسه اپ استور را وارد کنید. سپس بر روی دکمه “ثبت برنامه” کلیک کنید.
  2. پس از ثبت نام، بر روی دکمه “بعدی” کلیک کنید و سپس دستورالعمل ها را برای دانلود فایل پیکربندی برنامه خود ادامه دهید.
  3. پس از دانلود فایل پیکربندی، دوباره روی «بعدی» کلیک کنید و دستورالعمل‌ها را دنبال کنید تا Google Analytics برای Firebase SDK را به برنامه خود اضافه کنید.
  4. افزودن SDK مهم است زیرا به GA4 کمک می کند برنامه شما را ردیابی کند.
  5. پس از اینکه SDK را با موفقیت به برنامه خود اضافه کردید، روی دکمه “بعدی” کلیک کنید.
  6. با اجرای برنامه خود و اطمینان از اینکه با سرورهای Google در ارتباط است، نصب SDK را تأیید کنید.
  7. در نهایت بر روی دکمه “پایان” کلیک کنید تا فرآیند تکمیل شود.

چگونه تبدیل ها را برای برنامه خود در GA4 پیکربندی کنیم؟

Google Analytics 4 روی یک مدل اندازه گیری رویداد کار می کند. هر تعامل کاربر را به عنوان یک رویداد پردازش می کند. این مدل پیش بینی رفتار را بهبود می بخشد و شما را قادر می سازد تا فعالیت های کاربر محور را ردیابی کنید، از جمله صفحات نمایش، ترافیک و تعامل در سراسر برنامه شما. برخی از رویدادهایی که GA4 به طور خودکار ردیابی می کند، تا زمانی که شما SDK Google Analytics for Firebase را داشته باشید. به عنوان مثال، رویداد app_store_subscription_convert برای زمانی که کاربر یک نسخه آزمایشی رایگان را به اشتراک پرداختی تبدیل می کند مفید است که برای پیگیری تبدیل ها مفید است. و رویداد first_open برای زمانی که کاربر برنامه شما را برای اولین بار پس از نصب باز می کند. شما می توانید لیست کامل رویدادهای جمع آوری شده خودکار را اینجا پیدا کنید. برای تنظیم رویدادهای تبدیل در GA4، ابتدا باید رویداد را ایجاد کنید و سپس آن را به عنوان تبدیل مشخص کنید. تصور کنید که یک برنامه دوستیابی با پروفایل بالا ساخته اید که به کاربران نیاز دارد هنگام تنظیم پروفایل خود اطلاعات زیادی وارد کنند. بنابراین، تکمیل تنظیمات پروفایل ممکن است برای شما تبدیل ضروری باشد. شما باید یک رویداد برای “تکمیل پروفایل” ایجاد کنید و سپس آن رویداد را به عنوان تبدیل مشخص کنید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در حساب Google Analytics 4 خود، به Admin در سمت چپ بروید و Event را انتخاب کنید. Create event >> Create را کلیک کنید.

  • نام رویداد خود را در فیلد نام رویداد سفارشی وارد کنید. برای مثال profile_complete

  • در فیلد شرایط تطبیق ، تحت عنوان “مقدار”، نام دقیق یک رویداد GA4 موجود با شرایط مشابه رویداد خود را وارد کنید و روی Add Condition کلیک کنید. شما همچنین می توانید رویدادهای سفارشی را تنظیم کنید اگر رویداد مطابق پیدا نکردید.

  • پارامترهای مناسب را وارد کنید.

  • روی دکمه Create کلیک کنید.

حالا که رویداد خود را ایجاد کرده اید، باید آن را به عنوان رویداد تبدیل مشخص کنید. برای انجام این کار، به Conversions در منوی Admin بروید. New Conversion event را کلیک کنید و نام رویداد خود را که تازه ایجاد کرده اید وارد کنید و Save را انتخاب کنید.

نکات:

  • برای ردیابی رویدادهای سفارشی در برنامه خود، باید آنها را در GA4 تعریف کنید. می توانید رویدادهای سفارشی را در بخش Events حساب GA4 خود تعریف کنید.
  • برای مشاهده گزارش های تبدیل ها در GA4، به بخش Conversions بروید.

کدام گزارش های GA4 برای تجزیه و تحلیل عملکرد برنامه تلفن همراه بهترین هستند؟

جمع آوری داده ها از برنامه های شما توسط Google Analytics 4 به شما امکان می دهد گزارش هایی ایجاد کنید که بینش های ارزشمندی را در عملیات تجاری شما ارائه می دهند. با استفاده از این گزارش ها، می توانید ترافیک برنامه خود را ردیابی کنید، درآمد را نظارت کنید، داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و کاربران خود را و رفتار آنها را درک کنید. پس از شروع جمع آوری داده ها با GA4، اطلاعات بلافاصله در بخش Realtime در تب Reports و پس از آن در سایر گزارش های شما در دسترس خواهد بود.

اگر برنامه تلفن همراه خود را به GA4 متصل کرده اید، سه مجموعه گزارش در دسترس شما هستند:

مجموعه گزارش چرخه زندگی

این مجموعه گزارش به شما کمک می کند تا هر قسمتی از سفر مشتری را درک کنید – کل چرخه زندگی مشتریان شما از جذب تا حفظ (یا ریزش، اگر چنین باشد). این بخشی از پیکربندی پیش فرض GA4 است.

مجموعه گزارش کاربر

این مجموعه گزارش به شما کمک می کند تا کاربران برنامه خود را درک کنید، از جمله:

  • آمار جمعیت شناختی: جنسیت، سن، مکان و سایر ویژگی های کاربر
  • دستگاه ها: نوع دستگاهی که برای دسترسی به برنامه خود استفاده می شود
  • رفتار کاربر: نحوه تعامل کاربران با برنامه شما، مانند صفحاتی که بازدید می کنند و ویژگی هایی که استفاده می کنند
  • رویدادها: رویدادها سفارشی ردیابی شده در برنامه شما

مجموعه گزارش توسعه دهنده برنامه

این مجموعه گزارش یک خلاصه از تمام معیارهای مهم برای برنامه (های) شما ارائه می دهد، از جمله:

  • نصب ها: تعداد دفعات نصب برنامه شما
  • کاربران فعال: تعداد کاربرانی که در 7 روز گذشته برنامه شما را باز کرده اند
  • جلسات: تعداد دفعاتی که کاربران برنامه شما را باز کرده اند
  • رویدادها: تعداد رویدادها سفارشی ردیابی شده در برنامه شما

گزارش بازی ها

این مجموعه گزارش به طور خاص برای برنامه های بازی موبایل طراحی شده است و بینش هایی را در زمینه موارد زیر ارائه می دهد:

  • خریدهای درون برنامه ای: درآمد حاصل از خریدهای درون برنامه ای ردیابی می کند
  • سطوح بازی: نحوه پیشرفت کاربران در سطوح مختلف بازی شما را اندازه گیری می کند
  • دستاوردها: تعداد کاربرانی را که در بازی شما دستاوردها کسب می کنند ردیابی می کند
  • حفظ: مدت زمان حضور کاربران در انواع مختلف بازی را نشان می دهد

علاوه بر این مجموعه های گزارش پایه، GA4 همچنین انواع مختلفی از گزارش های دیگر را ارائه می دهد، مانند:

  • گزارش زمان واقعی: داده های بلادرنگ عملکرد برنامه شما را ارائه می دهد
  • گزارش تجزیه مسیر: مراحلی را که کاربران برای تکمیل یک کار در برنامه خود انجام می دهند نشان می دهد
  • گزارش تجزیه و تحلیل گروهی: رفتار گروه های مختلف کاربران را در طول زمان مقایسه می کند

مجموعه گزارش های بهترین برای برنامه شما به نیازهای خاص شما بستگی خواهد داشت. با این حال، مجموعه گزارش های چرخه زندگی، کاربر و توسعه دهنده برنامه برای اکثر توسعه دهندگان برنامه های تلفن همراه نقطه شروع خوبی هستند.

ga4 games reporting www.readystudio.ir - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

اگر صاحب یک برنامه تلفن همراه هستید و برنامه خود را به GA4 متصل کرده اید، در اینجا چند گزارش مهم برای تمرکز بر آنها وجود دارد:

738x526 - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: قابلیت کیف پول ردی استودیو

گزارش خریدهای درون برنامه ای

اگر برنامه شما از طریق خریدهای درون برنامه ای درآمد کسب می کند، این گزارش برای شما مفید است. این یک گزارش چرخه زندگی است، به این معنی که می توانید آن را در زیر بخش چرخه زندگی تب Reports خود پیدا کنید. این گزارش مهم است زیرا بر روی معیارهای مهمی که مربوط به افزایش درآمد برنامه شما است تمرکز می کند.

برای دسترسی به گزارش خریدهای درون برنامه ای خود:

  1. روی Reports در سمت چپ کلیک کنید
  2. Select Lifecycle >> Monetization >> In-app purchases

گزارش مرور Firebase

همانطور که از نامش پیداست، این گزارش مروری بر داده های Firebase Analytics ارائه می دهد. اطلاعاتی مانند تعداد کاربران فعال، تعامل کاربر و درآمد حاصل از خریدهای درون برنامه ای را نمایش می دهد. این گزارش همچنین به شما امکان می دهد داده ها را با توجه به نسخه برنامه، پلتفرم یا بازه زمانی فیلتر کنید. این به شما کمک می کند عملکرد برنامه خود را درک کنید و تصمیمات مبتنی بر داده اتخاذ کنید تا آن را بهبود بخشید.

برای دسترسی به گزارش مرور Firebase خود:

  1. روی Reports در سمت چپ کلیک کنید
  2. Select App developer >> Firebase
ga4 firebase overview report www.readystudio.ir - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

گزارش رویدادها و گزارش تبدیل‌ها

گزارش رویداد ها و گزارش تبدیل‌ها به طور هماهنگ با هم کار می کنند. همانطور که قبلاً اشاره شد، GA4 براساس مدل اندازه‌گیری رویداد اجرا می شود و این رویداد ها را می توان به عنوان تبدیل برای ردیابی اهداف مشخص کرد. گزارش رویداد ها به شما امکان می دهد تعاملات خاص کاربران را مانند کلیک روی دکمه ها، نمای صفحه ها و سایر رویداد های سفارشی ردیابی کنید و بینش های مربوط به رفتار کاربر و تعامل را ارائه دهید.

برای دسترسی به گزارش رویداد ها:

  1. روی Reports در سمت چپ کلیک کنید
  2. Select Lifecycle >> Engagement
  3. روی Events کلیک کنید

گزارش تبدیل ها

از سوی دیگر، گزارش تبدیل ها یک نمای کلی دقیق از کل فرآیند تبدیل را از اولین تعامل کاربر تا آخرین رویداد تبدیل ارائه می دهد. این گزارش به شما امکان می دهد موانع احتمالی در فرآیند تبدیل را شناسایی کنید، مانند کاربرانی که قبل از تکمیل خرید خارج می شوند و بهبودهای لازم را برای افزایش نرخ تبدیل انجام دهید.

برای دسترسی به گزارش تبدیل ها:

  1. روی Reports در سمت چپ کلیک کنید
  2. Select Lifecycle >> Engagement
  3. روی Conversions کلیک کنید

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

پیاده سازی سایت بدون بهینه سازی و سئو، برابر است با دیده نشدن و اتلاف وقت! در واقع هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، شانس بیشتری برای جلب توجه و جذب مشتریان بالقوه و فعلی به کسب و کار خود خواهید داشت. با کارشناسان متخصص ما در این زمینه، لذت در اوج بودن و رسیدن به رتبه های برتر گوگل را تجربه کنید.

newworkhome www.readystudio.ir - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

چرا GA4 برای برنامه های تلفن همراه عالی است؟

درک رفتار کاربر

GA4 به شما امکان می دهد رفتار کاربران را در برنامه خود ردیابی کنید، از زمانی که اولین بار برنامه خود را دانلود می کنند تا زمانی که خرید می کنند. با این اطلاعات می توانید محبوب ترین ویژگی ها را شناسایی کنید، کدام قسمت های برنامه باعث خروج کاربران می شود و چگونه برنامه خود را برای تعامل بهتر با کاربر بهینه سازی کنید. GA4 دارای ویژگی های بسیاری است که به شما کمک می کند تا عمیق تر به سفر کاربران خود بپردازید و ببینید چگونه آنها به ویژگی های مختلف برنامه شما پاسخ می دهند.

بینش های پیش بینی کننده

GA4 یک مدل تجزیه و تحلیل پیش بینی ارائه می دهد که از هوش مصنوعی برای پیش بینی اقدامات و ارزش مشتری استفاده می کند. این بدان معناست که می توانید بینش هایی در مورد کاربرانی که بیشتر احتمال تبدیل دارند کسب کنید و تلاش های بازاریابی خود را بر این اساس تنظیم کنید. فرض کنید می خواهید کاربرانی را که بیشتر احتمال دارد یک خرید درون برنامه ای انجام دهند هدف قرار دهید. با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی GA4، می توانید این کاربران را شناسایی کنید و کمپین های بازاریابی هدفمند ایجاد کنید تا تبدیل ها را افزایش دهید.

دید 360 درجه از مخاطبان شما

GA4 یک نوع جدیدی از دارایی است که برای آینده اندازه گیری طراحی شده است که داده های وب و برنامه را جمع آوری می کند تا سفر مشتری را بهتر درک کند. این بدان معناست که می توانید رفتار کاربران را در چندین پلتفرم و دستگاه، از جمله وب، iOS و Android ردیابی کنید. فرض کنید یک کاربر از وب سایت شما بازدید می کند و برنامه شما را بارگیری می کند؛ با GA4، می توانید رفتار آنها را در هر دو پلتفرم ردیابی کنید و بینش هایی در مورد نحوه تعامل آنها با برند خود در دستگاه های مختلف کسب کنید.

شناسایی فرصت های بهبود

با تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده توسط GA4، می توانید مناطقی از برنامه خود را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنید. به عنوان مثال، اگر یک برنامه رایگان دارید و متوجه می شوید که کاربران پس از آزمایش رایگان به طور مکرر خارج می شوند، این می تواند نشانه ای برای بهینه سازی تجربه کاربر برای حالت رایگان یا افزودن کیفیت بیشتر به نسخه پولی باشد.

ردیابی عملکرد برنامه

GA4 بینش های ارزشمندی در مورد عملکرد برنامه شما ارائه می دهد، مانند اینکه کاربران چقدر زمان را در برنامه شما صرف می کنند، کدام صفحه ها بیشتر مشاهده می شوند و کدام ویژگی ها محبوب ترین هستند. با نظارت منظم بر این معیارها، می توانید روندها را شناسایی کنید و تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهبود عملکرد برنامه خود بگیرید.

بهینه سازی بازاریابی برنامه

GA4 همچنین می تواند برای ردیابی اثربخشی کمپین های بازاریابی برنامه شما استفاده شود. با پیگیری معیارهایی مانند نصب برنامه، تعامل کاربر و حفظ کاربر، می توانید کانال های بازاریابی موثرترین را شناسایی کنید و کمپین های خود را برای عملکرد بهتر بهینه کنید.

دریافت گزارش های خودکار بر داده های برنامه GA4 خود

اگرچه GA4 یک رابط کاربری آسان برای استفاده با قابلیت های تجزیه و تحلیل پیشرفته را ارائه می دهد، اما هنوز هم می تواند چالش برانگیز باشد که حجم زیادی از داده ها را در ویژگی های مختلف آن درک کرد. Narrative BI یک راه حل آسان برای دور زدن آن ارائه می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ملک GA4 خود را به پلتفرم ما برای رایگان وصل کنید و شروع به دریافت گزارش های خودکار در مورد معیارهای کلیدی در داده های برنامه خود خواهید کرد. سر و صدا را قطع کنید و روی آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.