ارتباط با ما
09392116387

4 راهکار برای پشت سر گذاشتن چالش‌های بازسازی برند

با در نظرگرفتن هزینه‌های میلیونی بازسازی برند و مدت زمان انجام آن که به صورت میانگین هشت ماه طول می‌کشد، بازسازی کردن برند نمی‌تواند تصمیمی یک شبه باشد.
از همان آغاز کار، این مسیر می‌تواند شما را با انواع چالش‌های مختلف روبرو کند. از تصمیم گیری برای مالک جدید گرفته تا چیدن و دور هم جمع کردن تیمی قوی.
حالا اگر در این مسیر، نتوانید با سهامداران اصلی به توافق برسید و یا برند جدید شما هویت مستقل خود را بدست نیاورد و آینده روشنی نداشته باشد چه خواهد شد؟

خبر خوب این است که در این مطلب قصد داریم تا راه‌کار های مقابله با این چالش‌ها را در اختیار شما قرار دهیم.

1. از همان ابتدای بازسازی برند، کار تیمی را شروع کنید

ممکن است ایده بازسازی برند به دلایل مختلف در ذهن شما شکل بگیرد. معمولا ایده اولیه این کار از سوی بازاریاب و یا مدیر عامل اجرایی داده می‌شود.

گاهی هم این کار به درخواست تیم طراحی و برای ارتقا تعامل با کاربر، و یا به درخواست تیم تولید و برای ایجاد تجربه کاربری جدید و یا به خواست تیم اداری و برای ایجاد تغییرات جدید است. همه این‌ها به این معنی است که گاهی پشت اجرا چنین تغییری فقط یک نفر نیست و افراد مختلف در آن دخیل هستند.

بازسازی برند و کار تیمی
4 راهکار برای پشت سر گذاشتن چالش‌های بازسازی برند 1

برای آنکه از همان ابتدا کار حس و حال مثبت داشته باشید، نکته مهم این است که همه افراد تیم را دورهم جمع کنید. واضح‌تر بگوییم، همه افراد را باید در مکانی دورهم جمع کنید، روی تخته تغییرات را به نمایش بگذارید، افرادی باید باشند که تغییرات را هم برای مشتریان و هم برای همکاران‌ توضیح دهند.

بدون هیچ نگرانی درباره نقاط ضعف برند خود صحبت کنید و علت آن‌را هم بیان کنید. اگر سراغ این بخش کار نروید و مشکلات را مطرح نکنید، بالاخره یک جایی در مسیر خود را نمایان می‌کنند. نکته مهم دیگر این است که به همه افراد اجازه دهید نظر خود را بیان کنند و گوش شنوا برای آن‌ها داشته باشید.

2. نگاه‌تان به آینده باشد

جلسات مربوط به بازسازی برند را در بهترین حالت به پایان برسانید. سعی کنید حتما این مرحله، چه یک جلسه باشد و چه یک ورکشاپ، با باز کردن پنجره‌های امید به سمت آینده تمام شود. به این فکر کنید که  در آینده می‌خواهید به کجا برسید، زمانیکه به آن مرحله رسیدید شرایط به چه صورت خواهد بود و چه چیزهایی باعث بوجود آمدن این تغییرات می‌شوند.

انیمیشن جدید asterix در بازار فیلم کن رونمایی شد - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: انیمیشن جدید Asterix در بازار فیلم کن رونمایی شد

بازسازی برند با نگاهی به آینده
4 راهکار برای پشت سر گذاشتن چالش‌های بازسازی برند 2

اگر زمانی احساس کردید، این دورهمی باعث بوجود آمدن تنش و مشکلات شده ‌است، جای هیچ نگرانی نیست. افراد باید نظرها و دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارند. همیشه بهترین تغییرات از دل همین اختلاف نظرها به وجود آمده است.
فقط باید حواس‌تان باشد که این اختلاف نظرها شما را از مسیر اصلی و هدف‌تان دور نکند.

3. چالش‌های بازسازی برند را یکی یکی پشت سر بگذارید

برای پشت سر گذاشتن چالش‌های پیش رو مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به مسیری که در آن هستید اعتماد داشته باشید: برای برقراری تعادل سعی کنید از نظرات یک شخص سوم و یا یک فرد با سابقه که از خارج از گود به ماجرا نگاه می‌کند هم استفاده کنید.
  2. نظرات مشتریان را در نظر بگیرید: وقتی نظرات مخاطبان، مشتریان، همکاران و یا شرکای خود را در نظر بگیرید می‌توانید از زاویه‌های جدید و متفاوتی به موضوع نگاه کنید. در نهایت، این نظر کارفرما و مشتری است که از اهمیت برخوردار است و معمولا هم کلید حل مشکلات است.
  3. انصاف را در نظر بگیرید. همیشه قرار نیست تنش‌ها از سمت کسانی باشد که حضور پر رنگ دارند و یا صاحب قدرت هستند. گاهی بعضی از افراد تیم به ایده خود مصر هستند و سعی بر اجرایی کردن آن دارند. چنین تنش‌هایی را نمی‌توان همیشه و در لحضه برطرف کرد. بلکه، باید در فضای خارج از محیط کاری و به صورت نرم آن شخص را متقاعد کرد تا دید خود را عوض کند.
بازسازی برند
4 راهکار برای پشت سر گذاشتن چالش‌های بازسازی برند 3

4. روش‌های کار را بهینه‌سازی کنید

روش‌های مختلفی برای ارتقا کیفیت کار وجود دارد. سعی کنید خود را با زمان‌بندی و موقعیت‌های مختلف بقیه افراد وفق دهید. لازم نیست همیشه همه کارها به صورت حضوری پیش بروند. برخی از افراد گاهی، در جمع‌های حضوری امکان ایده پردازی ندارند.

کلید اصلی در بازسازی برند همین به اشتراک گذاشتن نظریه‌ها و تجربیات است. مدام با بقیه افراد در تعامل باشید، به نظرات و ایده‌های آن‌ها گوش کنید و نظرات خود را هم در میان بگذارید.
زمانیکه در مرحله تست و ارزیابی هستید، ایده‌ خود را فرای یک کانسپت در نظر بگیرید و سعی کنید آن‌را در دنیای واقعی به همراه مشتریان تصور کنید.

1700906808 329 4 راهکار برای پشت سر گذاشتن چالش‌های بازسازی برند - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
4 راهکار برای پشت سر گذاشتن چالش‌های بازسازی برند 4

کاهش میزان تقاضا مشتریان، می‌تواند نشان از وجود اشکال در سیاست‌های آن برند و نه صرفا محصولات آن باشد.
این موضوع خیلی طبیعی است که در مسیر بازسازی برند همه افراد گروه دوست دارند نظرات خود را بیان کنند و این می‌تواند باعث بوجود آمدن یک سری تنش‌ها شود. اما اگر در ابتدا کار همه افراد در کنار هم نظرات خود را بیان کنند و به یک نقطه اشتراک برسند و محصول خود را همسو با دنیا و خواسته‌های مشتریان پیش ببرند، به یک‌پارچگی و در نهایت موفقیت خواهید رسید.   

منبع:+  

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.