جستجو
برای جستجو متن مورد نظر وارد کنید و Enter بزنید برای بستن Esc بزنید.
با در نظرگرفتن هزینههای میلیونی بازسازی برند و مدت زمان انجام آن که به صورت میانگین هشت ماه طول میکشد، بازسازی کردن برند نمیتواند تصمیمی یک شبه باشد.
از همان آغاز کار، این مسیر میتواند شما را با انواع چالشهای مختلف روبرو کند. از تصمیم گیری برای مالک جدید گرفته تا چیدن و دور هم جمع کردن تیمی قوی.
حالا اگر در این مسیر، نتوانید با سهامداران اصلی به توافق برسید و یا برند جدید شما هویت مستقل خود را بدست نیاورد و آینده روشنی نداشته باشد چه خواهد شد؟
خبر خوب این است که در این مطلب قصد داریم تا راهکار های مقابله با این چالشها را در اختیار شما قرار دهیم.
ممکن است ایده بازسازی برند به دلایل مختلف در ذهن شما شکل بگیرد. معمولا ایده اولیه این کار از سوی بازاریاب و یا مدیر عامل اجرایی داده میشود.
گاهی هم این کار به درخواست تیم طراحی و برای ارتقا تعامل با کاربر، و یا به درخواست تیم تولید و برای ایجاد تجربه کاربری جدید و یا به خواست تیم اداری و برای ایجاد تغییرات جدید است. همه اینها به این معنی است که گاهی پشت اجرا چنین تغییری فقط یک نفر نیست و افراد مختلف در آن دخیل هستند.
برای آنکه از همان ابتدا کار حس و حال مثبت داشته باشید، نکته مهم این است که همه افراد تیم را دورهم جمع کنید. واضحتر بگوییم، همه افراد را باید در مکانی دورهم جمع کنید، روی تخته تغییرات را به نمایش بگذارید، افرادی باید باشند که تغییرات را هم برای مشتریان و هم برای همکاران توضیح دهند.
بدون هیچ نگرانی درباره نقاط ضعف برند خود صحبت کنید و علت آنرا هم بیان کنید. اگر سراغ این بخش کار نروید و مشکلات را مطرح نکنید، بالاخره یک جایی در مسیر خود را نمایان میکنند. نکته مهم دیگر این است که به همه افراد اجازه دهید نظر خود را بیان کنند و گوش شنوا برای آنها داشته باشید.
جلسات مربوط به بازسازی برند را در بهترین حالت به پایان برسانید. سعی کنید حتما این مرحله، چه یک جلسه باشد و چه یک ورکشاپ، با باز کردن پنجرههای امید به سمت آینده تمام شود. به این فکر کنید که در آینده میخواهید به کجا برسید، زمانیکه به آن مرحله رسیدید شرایط به چه صورت خواهد بود و چه چیزهایی باعث بوجود آمدن این تغییرات میشوند.
اگر زمانی احساس کردید، این دورهمی باعث بوجود آمدن تنش و مشکلات شده است، جای هیچ نگرانی نیست. افراد باید نظرها و دیدگاههای خود را به اشتراک بگذارند. همیشه بهترین تغییرات از دل همین اختلاف نظرها به وجود آمده است.
فقط باید حواستان باشد که این اختلاف نظرها شما را از مسیر اصلی و هدفتان دور نکند.
برای پشت سر گذاشتن چالشهای پیش رو مراحل زیر را دنبال کنید.
روشهای مختلفی برای ارتقا کیفیت کار وجود دارد. سعی کنید خود را با زمانبندی و موقعیتهای مختلف بقیه افراد وفق دهید. لازم نیست همیشه همه کارها به صورت حضوری پیش بروند. برخی از افراد گاهی، در جمعهای حضوری امکان ایده پردازی ندارند.
کلید اصلی در بازسازی برند همین به اشتراک گذاشتن نظریهها و تجربیات است. مدام با بقیه افراد در تعامل باشید، به نظرات و ایدههای آنها گوش کنید و نظرات خود را هم در میان بگذارید.
زمانیکه در مرحله تست و ارزیابی هستید، ایده خود را فرای یک کانسپت در نظر بگیرید و سعی کنید آنرا در دنیای واقعی به همراه مشتریان تصور کنید.
کاهش میزان تقاضا مشتریان، میتواند نشان از وجود اشکال در سیاستهای آن برند و نه صرفا محصولات آن باشد.
این موضوع خیلی طبیعی است که در مسیر بازسازی برند همه افراد گروه دوست دارند نظرات خود را بیان کنند و این میتواند باعث بوجود آمدن یک سری تنشها شود. اما اگر در ابتدا کار همه افراد در کنار هم نظرات خود را بیان کنند و به یک نقطه اشتراک برسند و محصول خود را همسو با دنیا و خواستههای مشتریان پیش ببرند، به یکپارچگی و در نهایت موفقیت خواهید رسید.
منبع:+