ارتباط با ما
09392116387

۱۷ نکته کاربردی برای رشد کانال یوتیوب و افزایش درآمد

یوتیوب دومین پلتفرم پربازدید در دنیا است و می‌توان گفت یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای کسب درآمد محسوب می‌شود. بنابراین، جذب کاربر در این محیط و متمایز شدن از بقیه کاری آسانی نیست و نیاز به آشنایی با تکنیک‌های تبلیغاتی دارد. در اینجا ما به جزئیات هر یک از این تکنیک‌ها می‌پردازیم تا بتوانید کانال یوتیوب خود را رشد دهید و بینندگان را به حداکثر برسانید.

بازدیدها به کل دفعاتی که کانال یا ویدئو شما مشاهده شده است اشاره دارد. اگر فردی ویدئوی شما را باز کند و 30 ثانیه آن را مشاهده کند یوتیوب از آن به عنوان یک بازدید کننده یاد می‌کند. حتی اگر فردی چندین بار یک ویدئو را مشاهده کند، یوتیوب هر بار آن را به عنوان یک بازدید کننده حساب می‌کند. این قضیه برای تماشای ویدئو از طریق همه دستگاه‌ها صدق می‌کند و فرقی نمی‌کند که فرد از طریق موبایل یا کامپیوتر این کار را انجام داده باشد. این قانون همچنین در مورد ویدئوهای به اشتراک گذاشته در فیسبوک نیز صدق می‌کند.

برای اینکه بتوانید میزان بازدیدهای خود را بررسی کنید می‌توانید از YouTube Analytics استفاده کنید. برای این کار به تب Overview  بروید تا بتوانید میزان بازدیدکنندگان کانال خود را در 28 روز گذشته مشاهده کنید.

رشد کانال یوتیوبرشد کانال یوتیوب

بازدیدکنندگان یوتیوب بر الگوریتم آن تأثیر می‌گذارند. اگر تعداد بازدیدهای بیشتری داشته باشید، یوتیوب ویدئوی شما را به افراد بیشتری منتقل می‌کند. همچنین، تعداد بازدیدها به عنوان معیاری برای کسب درآمد نیز محسوب می‌شود.

از دیگر دلایل اهمیت میزان بازدیدها در یوتیوب، افزایش آگاهی و ایجاد وابستگی به برند است. برای اینکه بتوانید به اهداف مورد نظر خود در یوتیوب برسید باید در این کار صبر کافی را به خرج دهید تا بتوانید با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و در بلند مدت به اهداف خود برسید.

برای اینکه بتوانید به رشد کانال یوتیوب خود را به صورت هدفمند و اصولی عمل کنید و رضایت بازدیدکنندگان را به دست آورید رعایت نکات فنی که در ادامه اشاره شده است می‌تواند به طراحی یک نقشه مسیر دقیق کمک نماید.

۱- انتخاب نام مناسب و بهینه سازی نمایه

برای انتخاب نام مناسب برای کانال یوتیوب به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • سعی کنید نامی ‌را انتخاب کنید که نام شرکت یا شخص شما در آن باشد.
  • کلمه و عبارات را به درستی دسته‌بندی کنید.
  • کوتاه باشد و به آسانی تلفظ شود.

بعد از انتخاب نام مناسب، کلمات کلیدی مورد نظرتان را در پروفایل خود به کار ببرید.  بخش درباره ما را کامل کنید. در این بخش سعی کنید هر کلمه کلیدی مرتبط را در ۴۸ کاراکتر اول به کار ببرید. صفحه پروفایل شما مکان خوبی برای معرفی خودتان است. انتظار این را نداشته باشید که بازدیدکنندگان با خواندن پروفایل شما به همه ویدئوها سر بزنند. اما در پروفایل خود به آنها بگویید که در کانال شما چه چیزهایی را می‌توانند بیابند.

۲- ویدئوهای خود را بهینه سازی کنید

از هر ۱۰۰ نتیجه برتر گوگل در ۷۰ درصد موارد ویدئوهای یوتیوب نمایش داده می‌شوند. در واقع نتایج یوتیوب گاهی اوقات قبل از پست‌های وبلاگ یا وب سایت‌های سنتی نمایش داده می‌شوند. توجه داشته باشید که یوتیوب دومین موتور جستجوی جهان است. بنابراین بهینه سازی ویدئوهای خود در یوتیوب همانند بهینه سازی برای موتورهای جستجو اهمیت دارد.

به چند نکته برای رشد کانال یوتیوب که در ادامه اشاره شده است توجه کنید:

عناوین و توضیحات: سعی کنید کلمات کلیدی مورد نظر را در عنوان و توضیحات کانال یوتیوب خود به کار ببرید. برای یافتن کلمات کلیدی می‌توانید از ابزار Keywordtool.io برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید.

کلمات کلیدی را در ویدئوی خود ذکر کنید: گفتن کلمات کلیدی در ویدئو به یوتیوب کمک می‌کند تا درک بهتری از ویدئوی شما داشته باشد.

تعامل: یوتیوب از تعامل کاربران (لایک، نظرات، بازدیدها) برای کمک به تعیین رتبه ویدئوها در نتایج جستجوی خود استفاده می‌کند.

دسته بندی: از دسته بندی استفاده کنید تا یوتیوب درک بهتری درباره ویدئوهای شما داشته باشد.

تگ‌ها: علاوه بر دسته‌بندی، می‌توانید تگ‌هایی را به ویدئوی خود اضافه کنید تا به یوتیوب درک بیشتری از محتوای ویدئوی خود بدهید.

از کلمات کلیدی در جای مناسب استفاده کنید. از کلمات کلیدی زمانی استفاده کنید که منطقی است نه اینکه به صرف اینکه چون باید از کلمات کلیدی استفاده کنید آنها را در کانال یوتیوب خود بگنجانید.

۳- نیاز مخاطبان را درک کنید

هر محتوایی که ایجاد می‌کنید مطمئن شوید که با آنچه که مخاطبان شما می‌خواهند هماهنگ است. قبل از ایجاد یک ویدئو مخاطبان هدف و نوع محتوایی که آنها می‌خواهند از شما ببینند را در نظر بگیرید.

اگر به تازگی کانال یوتیوب خود را راه‌اندازی کرده‌اید، نگاهی به رقبا یا ویدئوهای سایرین بیندازید. توجه کنید که کدام یک از ویدئوهای آنها بیشترین بازدید و تعامل را داشته‌اند. این کار به شما کمک می‌کند تا بفهمید که مخاطبان به دنبال چه موضوعاتی هستند و چه سبک‌های ویدئویی را ترجیح می‌دهند.

راه حل دیگر این است که از YouTube Analytics کمک بگیرید. این ابزار به شما اطلاعات دقیقی در مورد جمعیت شناسی، موقعیت مکانی، تعامل و … ارائه می‌دهد.

1705659513 975 ۱۷ نکته کاربردی برای رشد کانال یوتیوب و افزایش درآمد.webp - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو1705659513 975 ۱۷ نکته کاربردی برای رشد کانال یوتیوب و افزایش درآمد.webp - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

۴- از انجمن یوتیوب کمک بگیرید

اگر چه یوتیوب به عنوان یک شبکه اجتماعی که بتوانید در آن با دیگران ارتباط بگیرید شناخته شده نیست، اما یوتیوب یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌هایی است که کاربران از طریق محتوا، پروفایل، لایک و نظرات می‌توانند با آن تعامل داشته باشند. همانطور که قبلاً نیز گفته شد تعامل داشتن با ببیندگان خود به عنوان یک سیگنال مثبت برای الگوریتم‌های یوتیوب محسوب می‌شود. شما می‌توانید همانطور که به سوالات ببیندگان خود پاسخ می‌دهید، در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز با ببینندگان خود ارتباط بگیرید.

۵- از تصاویر کوچک استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ارتقا میزان بازدیدکنندگان کانال یوتیوب استفاده از تصاویر کوچک سفارشی است. به طور معمول، یوتیوب از هر ویدئوی داده شده تصویری می‌گیرد و از آن برای تصاویر thumbnails خود استفاده می‌کند. اما گاهی اوقات تصاویری که توسط یوتیوب تهیه می‌شود باکیفیت نیستند.

ایجاد این تصاویر کوچک نه تنها باعث می‌شود تا در یک نگاه در دید مخاطبین جذاب‌تر باشید، بلکه حس خاصی از حرفه‌ای بودن را نیز القا خواهد کرد.

در اینجا چند نکته برای انتخاب تصاویر کوچک وجود دارد:

  • به دنبال تصاویری با رنگ‌های متضاد باشید
  • برای متن، تصویری را انتخاب کنید که در صورت کوچک شدن به خوبی خوانده شود.
  • یک ظاهر و احساس ثابت ایجاد کنید.
  • یک طرح ساده و مرتب را انتخاب کنید
  • استفاده از تصاویر کوچک با اندازه (۱۶:۹ یا ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل)
  • انتخاب طرحی که با نمایشگرهای کوچک سازگار باشد. در نظر داشته باشید که ۷۰ درصد از ترافیک یوتیوب از طریق تلفن‌های همراه است.

۶- نتایج جستجوی گوگل را در نظر داشته باشید

همانطور که گفته شد، برخی از ویدئوهای یوتیوب در نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند. در حالی که شما نباید تمام تمرکز خود را بر روی سئو گوگل قرار دهید، اما می‌توانید برای رشد کانال یوتیوب خود را با در نظر گرفتن معیارهای سئو آن را بهینه سازی کنید.

به طور معمول، بررسی محصول، نحوه انجام و ویدئوهای طولانی که موضوعات خاصی را پوشش می‌دهند، در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی را خواهند داشت. اگر می‌خواهید یک کلمه پرطرفدار بیابید که در نتایج گوگل ویدئوی شما نمایش داده شود، توجه داشته باشید که چگونه از طریق کانال بازاریابی یوتیوب می‌توانید این کار را انجام دهید.

1714383788 سرعت دانلود در شبکه همراه اول و ایرانسل در طول - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: سرعت دانلود در شبکه همراه اول و ایرانسل در طول یک سال ۷ مگ کاهش یافت

۷- یادآوری مشترک شدن و هدیه

ممکن است برخی از افراد اغلب ویدئوهای شما را تماشا کنند اما در کانال شما مشترک نشده باشند. اما از آنجا که ویدئوهای شما را تماشا کرده‌اند، هر بار که شما ویدئوهای جدید را آپلود می‌کنید، محتوای شما به طور خودکار در فید آنها نمایش داده می‌شود. بنابراین، برای اینکه اینگونه افراد در کانال شما مشترک شوند بهتر است در ویدئوهای خود آن را یادآوری کنید و برای جذب بیشتر از آنها درخواست کامنت و لایک کنید.

حتی برای تعامل بیشتر با مخاطبان می‌توانید یک مسابقه برگزار کنید و به آنها هدیه بدهید. برخی از بهترین شیوه‌ها برای برگزاری مسابقه در ادامه ذکر شده است:

  • ابتدا مطمئن شوید که مسابقه شما مطابق با خط مشی و سیاست‌های یوتیوب است.
  • هدیه‌ای بدهید که مطابق با برند شما باشد.
  • برای انجام مسابقه کمی‌ خلاقیت به خرج دهید.
  • بعد از انجام مسابقه کمی ‌صبر کنید و نرخ خروج مشترکین و تعامل آنها را بررسی کنید. مسابقه شما باید به گونه‌ای باشد که بتوانید مشتریک زیادی را جذب کنید وگرنه وقت، انرژی و منابع خود را هدر می‌دهید.

۸- استفاده از ابزارهای دیگر

برای اینکه بتوانید بازدیدکنندکان بیشتری جذب کنید، بهتر است که ویدئوهای خود را در مکان‌های دیگر نیز تبلیغ کنید. به عنوان مثال، بررسی‌ها نشان داده است که محتواهای ویدئویی نرخ پرش از سایت را کاهش  می‌دهند و نرخ تبدیل را بهبود می‌دهند. اگر قصد دارید تا کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما بمانند بهتر است در آن صفحات از ویدئو استفاده کنید.

۹- ایجاد لیست پخش

هر چه تعداد ویدئوهای شما بیشتر شود، کانال شما شلوغ‌تر و پیمایش آن سخت‌تر خواهد شد. لیست‌های پخش نه تنها راهی برای نظم دادن به ویدئوهایتان است بلکه با استفاده از آن، کاربران به راحتی می‌توانند ویدئوهای مشابه را بیابند و آنها را تماشا کنند. هر چه کاربران مدت زمان بیشتری در کانال شما بمانند و با آن ارتباط برقرار کنند، یوتیوب رتبه بالاتری را به کانال شما اختصاص خواهد داد.

۱۷ نکته کاربردی برای رشد کانال یوتیوب و افزایش درآمد - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو۱۷ نکته کاربردی برای رشد کانال یوتیوب و افزایش درآمد - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

۱۰- پخش زنده

امروزه شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند اینستاگرام، فیس بوک و پریسکوپ از پخش زنده پشتیبانی می‌کنند و توانسته‌اند برندهای زیادی را به بازار معرفی کنند. یوتیوب چند سالی است که از پخش زنده پشتیبانی می‌کند اما به تازگی شروع به پخش استریم (stream) کرده است. برای آشنایی با این قابلیت جدید یوتیوب می‌توانید به چند YouTube Live نگاهی بیندازید تا متوجه نوع کارکرد آن بشوید.

چند نمونه از کاربردهای یوتیوب لایو عبارتند از:

  • وبینارها
  • آموزش‌های زنده
  • جلسات پرسش و پاسخ
  • نمایش محصولات

اگر استریم‌های شما آنطور که انتظار دارید پیش نمی‌رود نگران نباشید. این ماهیت ویدئوهای زنده است که نمی‌دانید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

۱۱- همکاری با دیگر برندها و سازندگان ویدئو

یکی از بهترین تکنیک‌ها برای رشد کانال یوتیوب همکاری با دیگر سازندگان و برندها است. هر همکاری، شما را در برابر دید مخاطبین جدید قرار می‌دهد و در ضمن، وقتی با یک سازنده محتوا دیگر کار می‌کنید، مخاطبین آن کانال راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند.

۱۲- اشتراک گذاری ویدئو در سایر شبکه‌های اجتماعی

سعی کنید به طور منظم محتوای ویدئوی یوتیوب خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. سعی کنید به طور مرتب کانال یوتیوب خود را برای دنبال کنندگان اجتماعی خود تبلیغ کنید تا آنها را تشویق کنید که در کانال یوتیوب شما مشترک شوند. به محض اینکه ویدئوی جدیدی منتشر می‌کنید به دنبال کنندگان خود در اینستاگرام، توییتر، لینکدین اطلاع دهید. همچنین می‌توانید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی خود لینک ورود به کانال یوتیوب خود را نیز قرار دهید.

۱۳- ارسال ویدئو در بهترین زمان

یوتیوب یک بستر جهانی برای نمایش ویدئوها است و یافتن بهترین زمان برای انتشار ویدئو کمی‌ سخت است. با این حال، اگر مشتاق هستید تا بدانید که بهترین زمان برای انتشار ویدئو در کانال یوتیوب چه زمان‌هایی است، می‌توانیم به داده‌های شبکه Frederator رجوع کنیم، بر طبق این داده‌ها، پنجشنبه و جمعه بهترین روزها و در ساعت ۳ بعدازظهر بهترین ساعت برای انتشار ویدئو در یوتیوب است.

۱۴-یوتیوب شورت (YouTube Short) را آزمایش کنید

یوتیوب شورت در واقعی پاسخی به پلتفرم‌های محبوبی مانند تیک‌تاک و ریلز اینستاگرام است. ساخت ویدئوهای کوتاه برای کانال خود به عنوان یکی دیگر از بازوهای تبلیغاتی ارگانیک محسوب می‌شود.

شما این کار را می‌توانید با بیرون کشیدن بخش‌هایی از محبوب‌ترین ویدئوهای خود را تهیه کنید. اگر یک ویدئوی کوتاه بتواند برای مخاطبین جذاب باشد احتمال اینکه آنها در کانال یوتیوب شما عضو شوند افزایش می‌یابد.

۱۵- محتواهای دیگر را در انتهای ویدئو اضافه کنید

End Screen‌ها که در ۵ الی ۲۰ ثانیه آخر ویدئو نشان داده می‌شوند یکی از ابزارهای تبلیغاتی برای رشد کانال یوتیوب محسوب می‌شوند. آنها می‌توانند برای ارتقاء کانال به صورت ترکیبی از عناصر زیر استفاده شوند:

ویدئوها یا لیست‌های پخش: شما می‌توانید یک ویدئو خاص، آخرین ویدئو یا ویدئویی که براساس الگوریتم‌های یوتیوب برای ببینده بهترین است را انتخاب کنید.

دکمه سابسکرایب: لینک مستقیم برای عضویت در کانال

لینک‌های خارجی: اگر دارای وب سایت هستید می‌توانید از آن به عنوان ابزاری برای هدایت مخاطبین به سایت خود استفاده کنید.

کانال‌های دیگر: شما می‌توانید از آن برای هدایت کاربران به کانال‌های همکار استفاده کنید و همکاری متقابل را افزایش دهید.

۱۶- اضافه کردن زیرنویس

در جهان از هر ۵ نفر ۱ نفر دچار اختلال شنوایی است. زیرنویس‌ها به شما این امکان را می‌دهند که هیچ یک از مخاطبین خود را از دست نخواهید داد.

برای افراد تازه کار، زیرنویس‌های اتوماتیک یوتیوب یک گزینه عالی محسوب می‌شوند. حتی اگر یوتیوب کلمه‌ای را اشتباه کند، شما می‌توانید آن زیرنویس را ویرایش کنید، ویرایش زیرنویس بسیار سریعتر از تایپ زیرنویس از ابتدا است.

با این حال، زمانی که کانال شما به خوبی رشد کرد استخدام فردی که بتواند زیرنویس‌های حرفه‌ای برای شما ایجاد کند می‌تواند در حرفه‌ای نشان دادن شما مؤثر باشد.

۱۷- استفاده از YouTube Analytics

یوتیوب آنالایتیک دنیای از معیارهای سنجش مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. در اینجا فقط چند مورد از آنها ذکر شده است:

  • Views: ویدئوهایی که بیشترین تعداد بازدید کننده را داشته‌اند نشان می‌دهد. اطلاعات این بخش به شما می‌گوید که مخاطبان چه چیزهایی را دوست دارند.
  • Video Subscribers: می‌توانید کشف کنید که کدام ویدئوها بینندگان را به مشترکین تبدیل کرده‌اند.
  • Traffic Source Types: در این قسمت می‌توانید بدانید که مخاطبین از چه راه‌هایی توانسته‌اند ویدئوی شما را بیابند.

شروع یک کانال در یوتیوب آغاز یک راه برای تقویت تجارت شما است اما رشد کانال یوتیوب به خودی خود صورت نمی‌گیرد. با به کارگیری استراتژی‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد می‌توانید شاهد رشد کانال یوتیوب خود باشید. برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها انتشار محتواهای ویدئویی می‌تواند در تقویت برند شما تأثیرات مثبتی را ایجاد کند.

https://sproutsocial.com/insights/how-to-promote-your-youtube-channel/

https://foundr.com/articles/marketing/how-to-grow-your-youtube-channel

17 YouTube Tips to Grow a New Channel from Scratch

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.