ارتباط با ما
09392116387

کاربران دیوار بیشتر به دنبال آیفون بوده‌اند

۴۷ درصد جستجوی گوشی‌های همراه در دیوار در سال جاری متعلق به انواع آیفون و ۳۶ درصد متعلق به انواع گلکسی سامسونگ بوده است. همچنین آیفون ۱۳ در صدر جستجوی گوشی‌های اپل قرار دارد و آیفون ۱۴ در رتبه دهم است.

به گزارش روابط عمومی دیوار، بر اساس آخرین آماری که رویترز، در ژانویه ۲۰۲۴ منتشر کرده اپل بعد از ۱۲ سال توانسته به حکمرانی جهانی سامسونگ پایان بدهد و صدرنشین سهم از بازار جهانی تلفن همراه شود. بر اساس این گزارش در ژانویه امسال، سهم گوشی‌‌های آیفون از بازار جهانی ۲۰٫۱ درصد بوده است و سامسونگ‌ها به سهم ۱۹٫۴ درصد سقوط کرده‌اند. البته بعید نیست که به زودی سامسونگ بار دیگر بازی را به دست بگیرد.

تنوع محصولات اپل در آگهی‌های دیوار و البته در میان جستجوهای کاربران این پلتفرم بسیار زیاد است؛ بیشترین سهم آگهی‌ها متعلق به سری‌های مختلف آیفون است. در واقع گوشی‌های اپل، امسال، ۷۰ درصد کل آگهی‌های محصولات مختلف این برند را در اختیار داشته‌اند. رتبه دوم اما متعلق به انواع لوازم جانبی گوشی و تبلت اپل است که ۲۲ درصد این آگهی‌ها را به خودشان اختصاص داده‌اند و سهم بقیه محصولات در مجموع ۸ درصد بوده است.

آگهی‌گذاران به ترتیب در استان‌های هرمزگان، البرز و خراسان رضوی نسبت به جمعیت‌شان بیشترین آگهی محصولات اپل را منتشر کرده‌اند. با این حال، کاربران استان‌های تهران، زنجان و فارس مشتری‌های پروپاقرص‌تری برای این آگهی‌ها بوده‌اند. بیشترین میانگین اقدام به تماس با هر آگهی، متعلق به استان تهران است. تهرانی‌ها، به طور میانگین ۱۴ بار، زنجانی‌ها ۱۳ بار و اهالی استان فارس هم ۱۳ بار اقدام به تماس با هر یک از آگهی‌های اپل کرده‌اند.

اینستاگرام به‌دلیل اعتیادآوربودن، زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا می‌رود - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: اینستاگرام به‌دلیل اعتیادآوربودن، زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا می‌رود

در میان جستجوهای محصولات اپل هم، انواع گوشی‌های آیفون بالای جدول قرار دارند. کاربران دیوار امسال در ۸۶ درصد جستجوهای‌شان برای انواع محصولات اپل به دنبال آیفون بوده‌اند. بعد از آیفون، اپل‌واچ و ایرپاد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اما در بین انواع سری‌های گوشی اپل، آیفون ۱۳ (با ۲۳ درصد جستجوها) صدرنشین است. بعد از آن هم به ترتیب سری‌های ۱۱ و ۱۲ قرار دارند. جالب است که آیفون ۱۴ که  به صورت قانونی رجیستر نمی‌شود، با سهم ۲ درصد از جستجوها در رتبه دهم این جدول قرار گرفته است.

از زاویه آگهی‌ها، امسال سامسونگ سهم بیشتری از آگهی‌های منتشرشده داشته است. با این حال، اگر از زاویه مشتری‌های گوشی‌های همراه نگاه کنیم، کاربرهای دیوار بیشتر به دنبال آیفون بوده‌اند. قاعدتا محبوبیت در بازار را باید با میزان جستجو بسنجیم. این نکته را هم در نظر داشته باشیم که نبرد این دو برند در بازار ایران نبرد نابرابری است. آخرین مدل‌های سامسونگ بدون هیچ مانعی رجیستر می‌شوند، اما اپل منع قانونی دارد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.