جستجو
برای جستجو متن مورد نظر وارد کنید و Enter بزنید برای بستن Esc بزنید.
برندسازی و توجه به هویت بصری با گسترش تنوع و سلیقهها در بین انواع صنفها فراگیرشدهاست. صنعت هتلداری نیز در این زمینه وارد عمل شدهاست. هویت بصری هتل، علاوه بر شناسایی هتل میتواند نمایشی از فرهنگ غنی آن کشور برای مشتریانش نیز باشد. جزئیات هویت بصری از قبیل برند بوک، لوگو، تایپ فیس، اوراق اداری و پالت رنگی همگی در ایجاد تمایز برای یک برند و ماندگاری آن در ذهن مخاطب موثر هستند.
هتل بینالمللی اسپیناس پالاس تهران، با جلوداری این حرکت اولین هتلی است که برای ساخت هویت بصری، سراغ طراحی یک تایپ فیس مستقل رفتهاست. طراح هویت نوشتاری این پروژه را دامون خانجانزاده انجام دادهاست. خانجانزاده تمام تلاشش را کرده تا با پیشینه خوشنویسی و نقاشی خود، یک خروجی متناسب با فرهنگوهنر ایرانی را به مخاطبان داخلی و بینالمللی معرفی کند.
«این پروژه به دلیل موقعیت منحصربهفرد هتل و اهمیت آن، نیازمند مطالعات فراوانی بود. در کانسپت این تایپ فیس، سعی شدهاست تا علاوهبر کاربردیبودن برای مسافران خارجی، یک نمایش جذاب از فرهنگ خط ایرانی ارائه شود. این تایپ فیس لمس زیباییهای رسمالخط این اقلیم را به نمایش میگذارد.» در هویت نوشتاری هتل اسپیناس پالاس، تلاش شدهاست تا با جلب توجه مسافران بینالمللی آنها را با فرهنگ و هنر غنی ایران آشنا کرد.
از دیگر پروژههای این طراح میتوان به تایپفیس بانک کارآفرین، موزه هنرهای معاصر تهران، چرم درسا، نشر چشمه، برند خودروی فونیکس، کارخانه قهوه ژاو و انتشارات فرانکلین اشاره کرد. او همچنین جایزه ویژه شصتوهشتمین رویداد تایپ TDC آمریکا را در کارنامه خود دارد.