جستجو
برای جستجو متن مورد نظر وارد کنید و Enter بزنید برای بستن Esc بزنید.
مکسون، کمپانی شناخته شده در زمینهی نرم افزارهای گرافیکی، نسخه جدیدی از نرم افزار محبوب طراحی و انیمیشن سه بعدی خود، سینما 4D، را با نام 2024.3 منتشر کرده است. این بروزرسانی تمرکز خاصی روی بهبود گردش کار و یکپارچه سازی با سایر نرم افزارها و پلتفرمها دارد. پیش نمایشهای انیمیشنی در Asset Browser، پشتیبانی بهتر از سیستم GoZ نرم افزار ZBrush و بهبود در خروجی فایلهای glTF و USD از جمله تغییرات مهم این نسخه به شمار میروند.
سینما 4D 2024.3 دارای چندین بهینهسازی در زمینهی خروجی و ورودی فایل است. GoZ، تکنولوژی پل ارتباطی بین سینما 4D و ZBrush، اکنون از زیربخشهای پویا (dynamic subdivisions) و متریالهای MatCap پشتیبانی میکند.
همچنین خروجی انیمیشنهای کاراکتر به سایر نرم افزارهای DCC یا موتورهای بازی با فرمت glTF امکانپذیر شده است. فایلهای خروجی glTF اکنون تغییر شکلهای پوست (skin deformations) را نیز پشتیبانی میکنند.
از طرفی دیگر، خروجی انیمیشنها از سینما 4D با فرمت USD نیز امکانپذیر شده است، هرچند در حال حاضر تنها دادههای PSR (موقعیت، مقیاس و چرخش) پشتیبانی میشوند.
Asset Browser سینما 4D بروزرسانی شده و اکنون هنگام حرکت ماوس روی داراییها، پیشنمایشهای انیمیشنی از آنها را نمایش میدهد.همچنین Asset Browser اکنون دارای «پشتیبانی کامل برای مرور و اضافه کردن متریالهای Adobe Substance 3D» است.
این بروزرسانی، بهبودهای انجام شده در گردش کار Substance در نسخه 2024.2 سینما 4D را ادامه میدهد و امکان وارد کردن داراییهای Substance 3D بهعنوان متریالهای Legacy و Redshift را اضافه میکند. همچنین جهت نرمال (normal direction) هنگام وارد کردن بهعنوان متریال Redshift به طور خودکار شناسایی میشود. بروزرسانیهایی نیز روی MoGraph Matrix Object و Scene Nodes انجام شده است.