ارتباط با ما
09392116387

مثال‌هایی روزمره از تدابیر مدیریتی که باعث ارتقا کسب‌وکار می‌شوند

بهبود و ارتقای سطح یک کسب‌وکار با توجه به تغییراتی که زیرسایه توسعه تکنولوژی و تحت تاثیر پیامدهای همه‌گیری کرونا اتفاق افتاده، مستلزم وجود یک سیستم مدیریتی موثر و البته یک مدیر توانمند و آگاه است.

به گزارش پیوست، مدیر دیگر عنوانی برای دستور دادن و اداره امور از یک گوشه شرکت یا مجموعه نیست. به تبع رشد فزاینده فناوری و تاثیر آن بر جنبه‌های مختلف زندگی کاری، لزوم فراگیری مهارت‌ و دانش مدیریتی برای موفقیت مدیران بیش از پیش اهمیت یافته است.

تغییر چهره محیط کار

محیط کار و به‌طور کلی سبک کار کردن در سال‌های اخیر دچار تغییراتی اساسی شده است. دورکاری و نفوذ فناوری به عمیق‌ترین لایه‌های کسب‌وکارها بر شدت این تغییرات افزوده است. البته که وقفه‌هایی در این مسیر نیز وجود داشت و روند تحول محیط کاری مسیری مستقیم نبود.

پس از گسترش «جهانی شدن» و افزایش تعداد مشتریان از اقصی نقاط جهان و دسترسی به بازار وسیع‌تر در سطح بین‌المللی، تنش‌های ژئوپلیتیکی باعث شد که ارتباط از راه دور به عنوان خطری جدید شناخته شود.

با وقوع هر یک از این تغییرات، مسئولیت و کاری که یک مدیر باید برای رسیدن به هدف یا اهداف مشترک انجام دهد سخت‌تر شد. دیگر مانند سابق مدیران و رئیسان نمی‌توانند با اتکا به تخصص، فن و مهارتی که دارند محیط کار را اداره کنند و به عبارتی مدیریت به این سادگی‌ها هم نیست. اکنون حجم کار و تعداد فعالیت‌هایی که یک مدیر باید انجام دهد نسبت به گذشته افزایش یافته است. بسیاری از مدیران در این سبک جدید کاری و فعالیت، بیش از حد احساس فرسودگی، سردرگمی و خستگی می‌کنند.

مدیران به عنوان افرادی که بیشترین بار مسئولیت بر دوش آن‌ها است عموما کم‌تر مورد همدردی قرار می‌گیرند و اکثرا چهره‌ای که از آن‌ها نمایش داده می‌شود شخصی بی‌احساس و خونسرد است. با این حال در صورتی که مدیریت خوب و مناسب نباشد و شخص مدیر عملکرد بدی از خود ارائه دهد زندگی شخصی و کاری همه افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد و اگر مدیر خوب باشد به طور کلی بهره‌وری افزایش می‌یابد.

ردپای یک مدیر خوب در زندگی

نقش مدیر آگاه و توانا در توسعه کسب‌وکار

طبق نظرسنجی انجام شده در ۱۰ کشور صنعتی و توسعه یافته، ۶۹ درصد از کارمندان گفتند که نقش مدیر محل کار بر سلامت روانی آن‌ها به اندازه شریک زندگی تاثیرگذار و تعیین کننده است. در این نظرسنجی، تعدادی از آمریکایی‌هایی که شغل خود را ترک کردند مورد ارزیابی قرار گرفتند. نیمی از این افراد علت ترک شغل خود را وجود مدیر بد اعلام کردند. همچنین نزدیک به یک سوم از افراد انگلیسی مورد بررسی با شرایط مشابه همین عنوان را عامل ترک شغل خود دانستند.

مدیریت بهتر تنها به معنای داشتن کارکنان شاد نیست، بلکه به معنای مجموعه‌ای با عملکرد بهتر است. تحقیقات مبتنی بر بررسی طولانی مدت از تکنیک‌های مدیریت در اغلب کشورها نشان می‌دهد شرکت‌هایی که از یک مدیر و سبک مدیریتی خوبی بهره‌مندند، بهره‌وری بیشتری دارند و در مسیر توسعه حرکت می‌کنند. نرخ صادرات در این سازمان‌ها صعودی است و هزینه قابل توجهی به تحقیق و توسعه اختصاص داده می‌شود.

یک آزمایش کنترل شده در کشور هند نشان می‌دهد افزایش کیفیت مدیریت باعث افزایش بهره‌وری می‌شود و تاثیر آن بر عملکرد کلی مجموعه چشمگیر است.

تیک‌تاک با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: تیک‌تاک با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود

تحقیقات نیکلاس بلوم از دانشگاه استنفورد و دیگر مراکز تحقیقاتی به این نتیجه رسیده‌اند که تفاوت در شیوه‌های مدیریت، یک سوم شکاف در بهره‌وری در سطح اقتصاد بین آمریکا و سایر نقاط جهان را شامل می‌شود.

جایزه مدیریت بهتر، بزرگ است اما چگونه می‌توان به آن رسید؟

برای اینکه بتوان تبدیل به یک مدیر توانمند، آگاه و ماهری شد باید در پی یادگیری و کسب دانش و مهارت‌های مورد نیاز و موثر در این حوزه بود. مطالعه کتاب‌های مدیریتی موثر، شنیدن پادکست‌های حوزه کسب‌وکار، ارتقای اطلاعات عمومی، یادگیری آداب ملاقات و طراحی استراتژی استخدام از جمله اقداماتی است که یک مدیر برای توسعه قدرت و تاثیر مدیریتی خود می‌تواند انجام دهد.

یک مدیر بهتر است نسبت به توضیح فرآیندهای یک شرکت صریح باشد، اهداف یک گروه و آنچه که باید در انتهای یک جلسه به آن دست یابند و همچنین چه کسی تصمیم نهایی را می‌گیرد مشخص کنند.

مدیریت در جمع‌آوری وظایف، جلسات یا فرآیندها خلاصه نمی‌شود. درس بعدی این است که مدیران می‌توانند با حذف موارد کم‌ارزش و کم‌اهمیت مانند برگزاری جلسات بی‌فاید و جلوگیری از ارسال پیام و اطلاع‌رسانی موضوعات زمان‌بر، روی نحوه فعالیت و دستاوردها تمرکز کرده و با مشخص کردن وظایف و مسئولیت‌های هر یک از کارکنان در پی کسب سود و توسعه کسب‌وکار بود.

در آغاز سال ۲۰۲۳، Shopify، یک شرکت تجارت الکترونیک، ۱۲۰۰۰ جلسه تکراری را از تقویم کارکنان خود حذف کرد و موارد مفیدی در نهایت دوباره به برنامه کاری شرکت اضافه شد.  این شرکت مدعی شد که حذف این تعداد از جلسات ۱۴ درصد در زمان صرفه‌جویی کرده است.

علت ارتقا و ترفیع بسیاری از مدیران، خوب و هوشمندانه انجام دادن کار و مسئولیتی است که باید به نتیجه برسانند.

در یک ظرسنجی دیگر که از مدیران انگلستان انجام شده بود، ۸۲ درصد از مدیران بیان کردند که از هیچ مهارت یا آموزش مدیریتی مناسبی برخوردار نیستند.

یکی از گزینه‌های بهبود سیستم مدیریتی، سیستم‌های ارتقا یافته دو مسیره است که راهی برای افزایش رتبه بدون ورود به مدیریت را ارائه می‌دهد. این همان کاری است که گوگل و شاپیفای در حال حاضر انجام می‌دهند. این راه به افرادی که نمی‌توانند یا دانش کافی برای پیشرفت را ندارند کمک کننده است. و باید گفت که مدیریت نباید عنوانی باشد که افراد صرفا به خاطر ارشدیت آن را قبول کنند، این جایگاه جدای تمامی مزایا و امکاناتی که دارد مسیری پرخطر است.

 

منبع: inkl

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.