جستجو
برای جستجو متن مورد نظر وارد کنید و Enter بزنید برای بستن Esc بزنید.
دیروز در طی اقدامی جالب توجه متا از اپلیکیشن جدیدشکه بستری بسیار شبیه به توئیتر دارد، رونمایی کرد. Threads تردز، اپلیکیشن جدید اینستاگرام، با استقبال کاربران مواجه شد. زاکربرگ در تردز نوشت که ۳۰ میلیون نفردر این اپلیکیشن ثبت نام کردهاند. این تعداد هر لحظه درحال افزایش است. این برنامه با اینستاگرام یکپارچگیدارد.
در نگاه اول لوگو تردز خیلی عجیب و مرموز بنظر میرسد؛ افراد مختلف درحال کشف معانی مختلف آن هستند. اما زمانی که با دقت لوگو را بررسی میکنیم، متوجه شباهتهای آن با لوگو اینستاگرام و علامت اَت ساین (@) میشویم. طراحان لوگو ظاهرا مسیر درستی را انتخاب کردهاند و دست روی نماد مشخص و آشنایی گذاشتهاند، این انتخاب مانند بسیاری از آثار حرفهای نتیجهای ساده و قابل فهم اما مسیری پیچیده و عمیق را پیموده است. مهمترین اتفاق و ایده لوگو استفاده از شکل دیگری از حرف a است و البته در اجرا و ارائه هم تناسبات لوگوی اینستاگرام مورد توجه بوده است.
نماد @ یکی از نمادهایی است که در اینترنت و رایانه مورد استفاده قرار میگیرد. این نماد ابتدا در آدرسهای ایمیل مورد استفاده قرار میگرفت. به مرور زمان این نشان در جاهای دیگری نیز مورد استفاده قرار گرفت. زمانی که @ را در پیام و توئیت خود به همراه اسم و نام کاربری مخاطبتان استفاده کنید، می توانید آن را همزمان برای آن کاربر خاص ارسال کنید. این نماد برای برنامه تلگرام و اسکایپ نیز همین کاربری را دارد.
در این میان برخی کاربران توئیتر نظرشان این است که این لوگو بسیار شبیه گوش است. نظراتی هم در مورد اینکه شبیه حرف G هست،وجوددارد. برخی نیز گفته اند که این لوگو شبیه جنین است. این روزها صحبت درمورد لوگوی این برنامه نقل محافل شده است. افراد مختلف معانی زیادی را از دل آن بیرون کشیدهاند. برخی معتقد هستند که تردز به زودی توئیتر را محو میکند.
باوجود اینکه متا و مارک زاکربرگ هنوز هیچ صحبتی در مورد معنی و مفهوم لوگو نکرده اند، بنظر میرسد در طراحی آن از سبک هنری squiggle استفاده شده است. مسئولین توئیتر نیز نظر خود را در این باره به اشتراک گذاشتهاند. برخی اشاره کردهاند که لوگو با الهام از زبان تامیلی (یکی از زبان های هندی) کشیده شده است.
عدهای معتقد هستند که این لوگو شبیه به یکی از شیرینی های هندی به نام جلبی (Jalebbi) است.
باوجود تمامی این اختلاف نظر ها، بیشتر کاربران مجذوب دیزاین متفاوت و جذاب این لوگو شده اند.
با بهودجود آمدن ماجراهای جنجالی اخیر بین ایلان ماسک و توئیتر، بنظر میرسد تردز قصد داشته از این فرصت به خوبی استفاده کند و پلتفرم خود را توسعه دهد. هرچند که تردز هنوز راه طولانی برای رسیدن به جایگاه توئیتر در پیش دارد.
اینستاگرام این روزها تبدیل به یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی شده است و عددی نزدیک به ۱.۳۵ بیلیون کاربر فعال دارد. از آنجایی که تردز یکی از زیر مجموعه های اینستاگرام است و تعدادی از امکانات محبوب آن را دارد, به راحتی میتواند از پتانسیلهای آن استفاده کند.
هرچند که برنامه تردز این روزها مراحل ابتدایی را میگذراند، به زودی متا آپدیتهای جدید آنرا نیز در دسترس کاربران میگذارد.