ارتباط با ما
09392116387

روبات‌های انسان نما و آزمایش بزرگ در شرکت آمازون

شرکت آمازون در مراسم Future سیاتل اعلام کرد که روبات‌های انسان‌نمای Digit از شرکت Agility را در انبارداری‌های ایالات متحده آزمایش می‌کند. این اقدام شاید یکی از اولین گام‌ها برای استفاده گسترده از روبات‌ها و به ویژه روبات‌های دوپا در صنعت باشد یک محک جدی برای این تکنولوژی به حساب می‌آید.

به گزارش پیوست به نقل از تک‌کرانچ، آمازون سال گذشته شکل Agility را در بین پنج شرکتی گذاشت که قرار بود از یک میلیارد دلار صندوق نوآوری صنعتی آن سهم داشته باشند. با اینکه حضور در این جمع به معنای تضمین استفاده از تکنولوژی هیچکدام از شرکت‌کنندگان نیست، اما مشخصا آمازون توجه خاصی به تکنولوژی آنها دارد.

تای بردی، فناور ارشد بخش روباتیک آمازون، می‌گوید: «هدف از صندوق نوآوری، بررسی ممکن‌ها است و اینکه نمونه‌های اولیه را در جهان واقعی نیز بررسی کنیم.»

او می‌گوید با اینکه بخش روباتیک آمازون تا به اینجا روی روبات‌های چرخ دار تمرکز داشته اما نمونه‌هایی که چیزی شبیه به پا دارند هم قابلیت‌های خاصی را پیش روی ما می‌گذارند.

بردی می‌گوید: «روبات‌هایی که راه می‌روند برای ما جالب‌ هستند، به نظرم امکان حرکت روی سطوح مختلف بسیار جالب است. ما همچنین به تمام کارهایی که می‌توان-و نمی‌توان-با آن‌ها انجام داد هم توجه داریم. ذات ما تجربه‌گرا است و باید این مساله را بفهمیم. قرار است آزمایش کنیم و ببینیم چطور کار می‌کند.»

استفاده آمازون از روبات‌های چرخ‌دار متحرک و خودکار (ARMها) به سال ۲۰۱۲ و خرید شرکت Kiva Systems بر‌می‌گردد که بعدا به پایه و اساس بخش روباتیک آمازون تبدیل شد. در حال حاضر ۷۵۰ هزار روبات چرخ‌دار خودکار در انبارداری‌های مختلف آمازون در سراسر آمریکا فعالیت داردند. این شرکت از روبات‌های غیرچرخدار مثل بازوهای Sparrow نیز طی مراسمی در سال گذشته رونمایی کرد.

آمازون مشخصا تاثیر چشمگیری بر صنعت روباتیک به طور کلی دارد. از یک سو، این شرکت فشار رقابتی برای خودکارسازی را افزایش داده و از سوی دیگر عدم خدمت‌رسانی Kiva به مشتریان خارج از این صنعت باعث شد تا نام‌های بزرگ دیگری مثل Locus Robotics و 6 River Systems در این خلا پدیدار شوند.

برای اینکه آمازون از سیستم در اکوسیستم روباتیک خود استفاده کند، به چیزی فراتر از نوآوری صرف نیاز است. در اینجا هدف اصلی کاهش زمان عرضه و تحویل محصولات به مشتریان است.

در نتیجه باید دید که روبات‌های انسان نما و به ویژه روبات‌های دوپا چه تاثیری بر این روند دارند. یکی از موانع اصلی استفاده از این سیستم‌ها، همپایی آن با مقیاس عظیم آمازون است.

استارت‌آپ‌های متعددی مثل 1X و Fiqure و حتی شرکت شناخته‌ شده‌ای مثل تسلا هم در این فضای رقابتی حضور دارند. در این بین روبات Digit از شرکت Agility، کمتر از همه به انسان شباهت دارد اما بودجه زیادی دریافت کرده و بازار بزرگی را پیش روی خود می‌بیند. این شرکت به تازگی با احداث چند کارخانه جدید مدعی شده که پس از عملیاتی شدن تمام واحد‌ها می‌تواند تا ۱۰۰ هزار روبات Digit را در سال به تولید برساند.

اینستاگرام به‌دلیل اعتیادآوربودن، زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا می‌رود - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: اینستاگرام به‌دلیل اعتیادآوربودن، زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا می‌رود

روبات‌های انسان نما و آزمایش بزرگ در شرکت آمازون.webp - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

هیجان زیادی این فضا را در بر گرفته اما اثبات بازدهی روبات‌ها در عمل بحث دیگری است. موفقیت یا شکست Digit به نقطه عطفی برای تمامی روبات‌های انسان‌نما بدل می‌شود.

مساله اینجا است که انسان‌ها فضای کار را برای استفاده انسان‌ها می‌سازند و همه چیز، از ارتفاع قفسه تا مسیر‌های حرکتی برای استفاده انسان طراحی شده و به همین دلیل است که روبات‌های انسان‌نما کمی منطقی‌تر از همتایان چرخ‌دار خود به نظر می‌رسند و بهتر در این فضا فعالیت می‌کنند.

البته که شرکتی مثل آمازون می‌توان هرگونه فضایی را با هدف استفاده از دیگر انواع روبات‌ها احداث کند اما رقبای این شرکت به چنین منابع گسترده‌ای دسترسی ندارند و استفاده از ابزارهای خودکار در فضای فعلی خود را گزینه بهتری می‌دانند.

با این حال بردی می‌گوید که روبات Digit آخرین گزینه آمازون برای روبات‌های حرکتی نیست.

او می‌گوید: «وقتی [احساس، رایانش و کار] را در کنار هم می گذارید، ترکیب جالبی ایجاد می‌شود و چیزهای خاص را مشاهده می‌کنید. ما در حوزه روبات متحرک رهبران جهان به حساب می‌آیم و حالا وارد حوزه کار دستی نه تنها با بسته‌ها، بلکه با اشیا شده‌ایم و با کنار هم گذاشتن این موضوعات، احتمالات ویژه‌ای را پیش روی خود داریم.»

برای مثال، آمازون توانایی ساخت یک AMR و بازوی روباتی را دارد. اگر کسی بتواند به خوبی بازوی روباتی را روی AMR نصب کند، امکان دستکاری و کار با اشیا نیز به AMR اضافه می‌شود.

بردی می‌گوید: «روبات شرکت Agility را می‌توان یک دستکاری کننده متحرک دانست. این موضوع برای ما جالب است. امکان حرکت اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا ما تا به اینجا امکان استفاده چندانی از روبات‌های دوپا نداشتیم. اما می‌توان آنها را با سیستم‌های شناسایی، سیستم‌های کار با اشیا و سیستم‌های مرتب‌سازی ترکیبی کرد. ما در راستای نوآوری برای مشتریان و امنیت کارکنان‌مان همه کار می‌کنیم. بنیان‌های اصلی ما در حال حرکت به همین سمت هستند.»

اگر به هر دلیلی روبات Digit با مشکل مواجه شود، این به معنای پایان راه برای روبات‌های دوپا نیست. تنها به این معنا است که آمازون در شرایط فعلی با استفاده از آنها راحت نیست و شاید روبات‌ها هنوز برای آمازون آماده نیست.

صرف‌نظر از نتیجه، این آزمایش برای تمام علاقه‌مندان به روبات‌های دوپا از اهمیت بالایی برخوردار است. این آزمایش‌ها تاثیر مهمی بر این گروه محصولی خواهد داشت.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.