ارتباط با ما
09392116387

ردیت محتوای کاربران را برای آموزش هوش مصنوعی می‌فروشد

شبکه اجتماعی ردیت براساس یک قرارداد اعطای مجوز به «یک شرکت هوش مصنوعی بی‌نام» اجازه دسترسی به محتوای کاربران را می‌دهد. این قرارداد چیزی حدود ۶۰ میلیون دلار در سال است.

به گزارش پیوست، تا همین چندی پیش شرکت‌های هوش مصنوعی بدون تلاش برای دریافت اجازه مدل‌های خود را براساس محتوای عمومی وب آموزش می‌دادند. اما حالا که این مساله از لحاظ قانونی به چالش کشیده شده آنها به دنبال سهمی از داده‌های جهان هستند. هنوز معلوم نیست طرف قرارداد ردیت کدام شرکت هوش مصنوعی است اما این مبلغ بسیار بیشتر از ۵ میلیون دلار سالانه‌ای است که اوپن‌ای‌آی پیشتر به ناشران پیشنهاد داده بود. اپل هم طبق گزارش‌ها در پی انعقاد قراردادی به ارزش حداقل ۵۰ میلیون دلار با ناشران بزرگ است.

همچنین این خبر در حالی منتشر شده که ردیت اکتبر سال گذشته تهدید کرد که اگر قراردادی با شرکت‌های هوش مصنوعی منعقد نشود، دسترسی خزش‌گر‌های موتور گوگل و بینگ را مسدود کند. شایعات مبنی بر آن بود که ردیت می‌تواند بدون موتورهای جستجو نیز به بقا ادامه دهد.

چک‌لیست سئو برای تولید محتوا پربازده در سال ۲۰۲۴.webp - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: چک‌لیست سئو برای تولید محتوا پربازده در سال ۲۰۲۴

شرکت ردیت همچنین سال گذشته با یکی از گسترده‌ترین اعتراضات تاریخش مواجه شد و تغییر قیمت دسترسی به API شخص ثالث باعث شد تا محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ردیت از دسترس خارج شوند.

بلومبرگ می‌نویسد که درآمد سالانه ردیت تا پایان سال ۲۰۲۳ بیست درصد افزایش یافته اما همچنان ۲۰۰ میلیون دلار کمتر از هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری شرکت است. این شرکت همچنین برای عرضه عمومی به دنبال یک ارزش‌گذاری ۵ میلیارد دلاری است و انتظار می‌رود عرضه را در ماه مارس مشاهده کنیم. این سطح از ارزش‌گذاری بسیار پایین‌تر از ۱۵ میلیارد دلاری است که در سال ۲۰۲‍۱ و اولین تلاش این شرکت انتظارش می‌رفت. پس از سال ۲۰۲۱ روند نزولی بازار باعث کاهش ارزش‌گذاری‌ها شد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.