ارتباط با ما
09392116387

ذهنیت فرقه‌ای تا چه اندازه در استارت‌آپ‌ها جا خوش کرده است؛ فرار کن

کولین ویلیامزکولین ویلیامز

کولین ویلیامز

فرار کنفرار کن

مفهوم فرقه همیشه با انگ منفی شدیدی معنا پیدا کرده و با وجود این، سال‌هاست بسیاری از استارت‌آپ‌ها فرهنگ‌ها و داستان‌های مشابهی را پرورش داده‌اند. تشابهات هنگام بررسی ترسناک است. به تعاریف زیر از اصطلاح «فرقه» توجه کنید: سرسپردگی به یک شخص، ایده، شیء، جنبش یا کار- فرهنگ لغت مریام وبستر [یک] سیستم تکریم و ارادت مذهبی که به یک شخصیت یا شیء خاص معطوف شده است. /تحسین نابجا یا بیش از حد برای شخص یا چیز خاصی- فرهنگ لغت آکسفورد وضعیتی که در آن مردم چیزی یا کسی را بسیار یا بیش از حد تحسین می‌کنند و به آن اهمیت می‌دهند- دیکشنری بریتانیکا آیا استارت‌آپ‌ها چیزی شبیه فرقه‌ها هستند؟ فرهنگ استارت‌آپ‌ها عموماً مبتنی بر مفهوم شکست، ریسک‌پذیری و اغلب تحسین بی‌قید و شرط و عقاید بنیان‌گذاران آن تعریف می‌شود. من این شکل از فرهنگ را در اولین کار استارت‌آپی خودم تجربه کردم و از نظر من هم جذاب است هم وحشتناک. بگذارید با مثال ادامه دهم: ما یک جلسه هفتگی در شرکت داشتیم که در آن بنیان‌گذاران روی صحنه می‌رفتند و توجه نیروی حاضر را با تشویق و شعار پرسروصدا به مسائل جلب می‌کردند. به‌ندرت پیش می‌آمد که یک پیام یا استراتژی درخور در کار باشد و در عوض، این زمان‌ بیشتر صرف تحقیر رقبا و ایجاد نگرش نادرست تیمی می‌شد. معمولاً می‌دیدم که کارمندان بارها از بنیان‌گذار اصلی به عنوان یک نابغه و باهوش‌ترین فردی که تا به حال دیده‌اند یاد می‌کنند، حتی اگر او ترک تحصیل کرده بود و هرگز در تجربه حرفه‌ای خود کاری جز مدیریت این استارت‌آپ خاص انجام نداده بود. با رئیس بخش مهندسی صحبت کردم که به من گفت شنیده یکی از کارمندان می‌گوید: «اگر این شرکت صد میلیارد دلاری نشود، خودم را می‌کشم.» چند شرکت صد میلیارد دلاری در دنیا وجود دارد؟ شاید صد شرکت در آمریکا و احتمالاً صد شرکت دیگر…

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.