ارتباط با ما
09392116387

خرید هیجانی در آمریکا به یک بازار ۷۱ میلیارد دلاری تبدیل شده است

خرید هیجانی معضل یا پدیده‌ای است که درنتیجه شبکه‌های اجتماعی اهمیت آن دوچندان شده است. تحقیقات جدیدی در ایالات متحده نشان می‌دهد که بزرگسالان آمریکایی ۷۱ میلیارد دلار برای خرید‌های هیجانی هزینه کرده‌اند. از این بین نسل هزاره یا میلنیال‌ها (۲۷ تا ۴۲ ساله‌ها) و نسل زد (۱۸ تا ۲۶ ساله‌ها) بیشتر از همه گرفتار خرید هیجانی شده‌‌اند و به ترتیب ۶۱ و ۶۰ درصد از کاربران این نسل در یک سال گذشته در شبکه‌های اجتماعی خرید هیجان کرده‌اند.

به گزارش پیوست، مطالعه‌ای توسط شرکت امور مالی Bankrate روی بزرگسالان آمریکایی که در طول یک سال (آگوست ۲۰۲۲ تا آگوست ۲۰۲۳) انجام گرفته نشان می‌دهد که حجم خرید‌های هیجانی ایالات متحده در طول این دوره به ۷۱ میلیارد دلار رسیده و بیش از نیمی از این خریداران هیجانی (۵۷ درصد)، حداقل از یک خرید خود پشیمان شده‌اند.

به نظر می‌رسد این خریدهای هیجانی ناشی از نوعی تصویر غیرواقعی و پر زرق و برق است که کاربران از شبکه اجتماعی دریافت می‌کنند. همچنین بسیاری از کاربران در نتیجه آنچه تصویر غیرواقعی سبک زندگی در شبکه‌های اجتماعی توصیف می‌کنند، نسبت به وضعیت مالی خود حس منفی پیدا کرده‌اند.

کاربران آمریکایی معتقدند محصولات موجود در شبکه‌های اجتماعی یک تصویر غیرواقعی از ثروت و موفقیت را نمایش می‌دهد و به گفته ۵۷ درصد از آنها، کاربران شبکه اجتماعی به گونه‌ای محتوای خود را منتشر می‌کنند تا موفق‌تر به نظر برسند و از نگاه ۵۱ درصد از کاربران، شبکه اجتماعی تصویری غیرواقعی از سبک زندگی را ترویج می‌کند.

نزدیک به نیمی از کاربران شبکه اجتماعی خرید هیجانی را تجربه کرده‌اند

طبق مطالعه Bankrate، نزدیک به نیمی از کاربران شبکه اجتماعی (۴۸ درصد) می‌گویند که محصولی را به صورت هیجانی و درنتیجه مشاهدات‌شان در شبکه‌های اجتماعی خریداری کرده‌اند. از این بین ۶۸ درصد از کاربران می‌گویند حداقل از یک خرید خود پشیمان شده‌اند.

خرید هیجانی در آمریکا به یک بازار ۷۱ میلیارد دلاری - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیوخرید هیجانی در آمریکا به یک بازار ۷۱ میلیارد دلاری - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

بیشترین خرید هیجانی مربوط به نسل هزاره و نسل Z است

از بین حجم عظیم خریدها و بازاری به ارزش ۷۱ میلیارد دلار در ایالات متحده، به نظر می‌رسد که داده‌ها نیز پیش‌بینی بسیاری از سهم هرکدام از نسل‌ها را تایید می‌کند.

این مطالعه نشان می‌دهد که ۶۱ درصد از نسل هزاره یا ۲۷ تا ۴۲ ساله‌ها خرید هیجانی را تجربه کرده‌اند و ۶۰ درصد از نسل Z یا جوانان ۱۸ تا ۲۶ سال نیز گرفتار این سبک از خرید شده‌اند.

تیک‌تاک با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: تیک‌تاک با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود

با این حال نسل هزاره کمتر از دیگر نسل‌ها از خرید خود پشیمان شده و تنها ۵۵ درصد در مقایسه با ۵۸ درصد نسل زد حداقل از یک خرید خود ابراز پشیمانی کرده‌اند.

1705932850 302 خرید هیجانی در آمریکا به یک بازار ۷۱ میلیارد دلاری - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو1705932850 302 خرید هیجانی در آمریکا به یک بازار ۷۱ میلیارد دلاری - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

نسل هزار ول‌خرج‌تر از همه

همچنین داده‌های این مطالعه نشان می‌دهد که علاوه بر سهم بالا ۲۷ تا ۴۲ ساله‌های آمریکایی از میزان خرید، میانگین مبلغ خرید آنها نیز بیشتر از دیگر نسل‌ها است و به صورت میانگین در سال پول بیشتری را به خریدهای هیجانی اختصاص می‌دهند.

براساس این داده‌ها، ۲۷ تا ۴۲ ساله‌ها به طول میانگین یک هزار و شانزده دلار در سال برای خریدهای هیجانی هزینه کرده‌اند. پس از آنها نیز نسل Z با میانگین ۸۴۴ دلار در در رده دوم قرار دارند.

1705932851 850 خرید هیجانی در آمریکا به یک بازار ۷۱ میلیارد دلاری - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو1705932851 850 خرید هیجانی در آمریکا به یک بازار ۷۱ میلیارد دلاری - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

خرید‌های هیجانی و عوامل دیگر باعث شده تا آمریکایی‌ها به دلیل شبکه‌های اجتماعی حس خوبی نسبت به وضعیت مالی خود نداشته باشند. آنها می‌گویند بسیاری از اینفلوئنسر‌ها با به رخ کشیدن کالاهای و خودروهای لوکس در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شوند تا نسبت به وضعیت مالی خود حس منفی پیدا کنند.

براساس این مطالعه ۲۰ درصد از کاربران در نتیجه پست‌های شبکه اجتماعی نسبت به وضعیت مالی خود حس منفی پیدا کرده‌اند.

تحقیقات شرکت Bankrate با مشارکت ۳ هزار و ۶۰۷ بزرگ سال آمریکایی صورت گرفته که ۳ هزار ۳۰۴ نفر آنها حداقل در یکی از پلتفرم‌های شبکه اجتماعی عضو هستند. با اینکه مطالعه انجام گرفته بر خریدهای هیجانی در شبکه‌های اجتماعی تمرکز دارد اما نشان می‌دهد که بیشتر افراد به دلیل محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند، احساس خوبی نسبت به درآمد و سطح زندگی خود ندارند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.