ارتباط با ما
09392116387

اینستاگرام سال‌ها است که در درآمد تبلیغاتی از یوتیوب جلوتر است

مستنداتی که شرکت متا در پرونده FTC به دادگاه ارائه کرده نشان می‌دهد که درآمد تبلیغات اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ به ۳۲ میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که درآمد یوتیوب ۲۸.۸ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش پیوست به نقل از ورج، در اظهاراتی که روز جمعه شرکت متا برای رد ادعاهای FTC درمورد انحصار این شرکت مطرح کرده است جزئیاتی از درآمد تبلیغاتی اینستاگرام در سال‌های گذشته به چشم می‌خورد.

این اپلیکیشن تنها در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۲.۴ میلیارد دلار برای متا درآمد داشته که حتی از درآمد تبلیغاتی یوتیوب به مبلغ ۲۸.۸ میلیارد دلار نیز بیشتر است. وبسایت بیزنس اینسایدر پیش از این با اشاره به پیشتازی این شرکت در مقایسه با واحد ویدیویی گوگل به سهم ۵۵ درصدی تولیدکنندگان محتوای یوتیوب از درآمد تبلیغاتی اشاره کرده است. سهم تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام بسیار کمتر است.

ادامه بحران تسلا؛ مدیر منابع انسانی از این شرکت جدا - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: ادامه بحران تسلا؛ مدیر منابع انسانی از این شرکت جدا شد

این شکاف درآمدی حتی در گذشته نیز مشاهده می‌شود. در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ نیز متا درآمد تبلیغاتی اینستاگرام را ۲۲ و ۱۷.۹ میلیارد دلار اعلام کرده است و این در حالی است که در سال‌های مشابه درآمد تبلیغاتی یوتیوب از تبلیغات ۱۹.۷ و ۱۵.۱ میلیارد دلار بوده است.

براساس گزارشی از بلومبرگ، این آمار نشان می‌دهد که سهم درآمد اینستاگرام از مجموع درآمد متا از ۲۶ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۳۰ درصد در اولین شش ماهه سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. آماری که متا در دادگاه ارائه کرده جزئیات بیشتری به نسبت گزارش درآمدی این شرکت در خود دارد. متا در حال حاضر جزئیاتی از اینستاگرام در گزارش‌های درآمدی خود ارائه نمی‌کند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.