ارتباط با ما
09392116387

ارزش ریالی رسانه‌های اختصاص داده شده به کمپین «پف‌فیلم» از ۵۰ میلیارد تومان عبور کرده است

مدیرمارکتینگ اسنپ مارکت می‌گوید ارزش ریالی رسانه‌های اختصاص داده شده به کمپین مشترک فیلیمو و اسنپ‌مارکت از ۵۰ میلیارد تومان عبور کرده و این در حالیست که سه و نیم میلیارد تومان به صورت مستقیم در این کمپین هزینه شده است.

به گزارش پیوست، هفتمین رویداد «صبانه» صباویژن با موضوع گیمیفیکشن در برندها برگزار شد. حمیدرضا سلیمانی مدیرمارکتینگ صباویژن در این نشست به همکاری مشترک فیلیمو و اسنپ‌‌مارکت در کمپین «پف‌فیلم» اشاره کرد و به موضوع بازی و هنر در برندها پرداخت. او در این باره گفت: در واقع گیمیفیکشن هنر «بازی‌‌وارسازی» در جایی است که بازی وجود ندارد. ما از تجربه هلدینگ صباویژن در کمپینی که امسال به صورت مشترک با اسنپ‌مارکت اجرایی کردیم بهره بردیم و به این شکل کمپین پربازدهی رقم خورد. در حقیقت در اجرایی کردن کمپین‌ها این نکته مهم است که چگونه مخاطب را آماده کرده و بسترهای ارتباطی را فراهم کنیم.

او ادامه می‌دهد: در این مرحله از بسترهایی مثل وبلاگ، وی‌پدیا و پادکستی که در صباویژن داشتیم، استفاده کردیم. آماده‌سازی‌های قبل کمپین را هم مدنظر قرار دادیم و ساخت ویدیوهای کوتاه یک دقیقه‌ای یکی دیگر از راه‌هایی بود که برای تولید محتوای استاندارد، ساده کاربردی به کمکمان آمد.

ارزش ریالی رسانه‌های اختصاص داده شده به کمپین پف‌فیلم از - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیوارزش ریالی رسانه‌های اختصاص داده شده به کمپین پف‌فیلم از - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
حمیدرضا سلیمانی مدیرمارکتینگ صباویژن معتقد است سرنخ‌های پس از کمپین‌ها نباید رها شود.

مدیریت احساسات و افکار در حین کمپین‌ها

طبق گفته سلیمانی یکی از نکات مهمی که در کمپین‌ مشترک فیلیمو و اسنپ‌مارکت به آن توجه ویژه شده، موضوع مدیریت احساسات و افکار در کمپین‌هاست. او در این باره توضیح داد: موضوعی که در برگزاری تمام کمپین‌ها باید لحاظ شود و لحظه به لحظه مورد کنترل قرار گیرد، توجه به احساسات و فضای فکری است که پس از هر کمپین در جامعه و بین گفت‌وگوها در شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرد. ضمن اینکه برگزارکنندگان کمپین‌ها باید به زمان‌بندی چارت‌ها پایبند باشند‌ و قانون مورفی و امکان هر اتفاق بحرانی را پیش‌بینی کنند. در کمپین‌های گیمیفیکشن نباید مشتری رها شود و فضای پساکمپین باید مد نظر گرفته شود.

بررسی مک‌بوک ایر m3؛ دوست‌داشتنی، قدرتمند و غیراقتصادی - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: بررسی مک‌بوک ایر M3؛ دوست‌داشتنی، قدرتمند و غیراقتصادی

1709551413 109 ارزش ریالی رسانه‌های اختصاص داده شده به کمپین پف‌فیلم از - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو1709551413 109 ارزش ریالی رسانه‌های اختصاص داده شده به کمپین پف‌فیلم از - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
مدیرمارکتینگ صبا ایده: کمپین‌های گیمیفیکشن در توییتر باید با حساسیت ویژه‌ای اجرایی شوند تا بتوان به بازخورد مناسبی رسید.

کمپین‌های گیمیفیکیشن در توییتر

سلیمانی در ادامه از برگزاری کمپین‌ها و اینفلوئنسر مارکتینگ‌ها صحبت کرد و افزود: ویترین آدم‌ها با باطن آدم‌ها فرق دارد و ما در تجربه‌های کارمان با برخی از اینفلوئنسرها با نبود پایبندی وعده‌ها توسط برخی از آنها مواجه شدیم، در نتیجه در همکاری با اینفلوئنسرها تمام این موارد را باید در نظر گرفت.

او در ادامه از حساسیت بالای کمپین‌های گیمیفیکشن در شبکه‌های اجتماعی صحبت کرد و توضیح داد: لزوما کمپین‌های گیمیفیکشن باعث فروش مستقیم نمی‌شوند و  تبلیغات زودبازدهی به شمار نمی‌روند.در حقیقت بازاریابی محتوایی در بلندمدت خود را نشان می‌دهد و مدیران باید درک خوبی از محتوا  داشته باشند. مضاف بر اینکه نوع شبکه‌های اجتماعی نیز در آن دخیل هستند. برای مثال  کاربران توییتری نوع خاصی از کاربران هستند و اگر به فکر برگزاری کمپینی در توییتر باشید باید تمام و کمال تمرکز خود را روی آن قرار دهید. برای مثال اگر کمپین گیمیفیکشنی اگر در همان ساعت اولیه دیده نشود احتمال موفقیت آن بسیار کم می‌شود.

ارزش مشترک

در ادامه سامان ابطحی مدیرمارکتینگ اسنپ‌پی در رابطه با نتیج و تجربه کمپین‌های مشترک صحبت کرد و افزود: تنها در صورتی دو برند می‌توانند با یکدیگر کمپین مشترک برگزار کنند که شرط همدلی در آن رعایت شده باشد و مدیران آن به دنبال ارزش‌های مشترک در کسب و کارهایشان باشند، نه لزوما اهداف مشابه اما اهدافشان در تناقض با هم، نباید باشند. در این کمپین تلاش شد بتوانیم هدف لذت خوردن تنقلات و دیدن فیلم و سریال را ترکیب کنیم و خوشبختانه کمپین پرفورمنس خوبی داشت و در واقع بزرگترین کمپین گیمیفیکشن از نظر تعداد بازیکن با گذشتن از مرز یک میلیون نفر شکل گرفت. هر دو برند به شکل عمده درگیر این کمپین شدیم و رسانه‌های خودمان را به آن اختصاص دادیم. ارزش ریالی مدیاهای اختصاص داده شده به کمپین از ۵۰ میلیارد تومان عبور کرد و این در حالی بود که تنها سه و نیم میلیارد تومان به صورت مستقیم برای این کمپین هزینه شده بود. هم ما و هم فیلیمو گرچه در بخش‌هایی از این مسیر به چالش‌هایی نیز برخوردیم اما تجربه خوبی از این کمپین مشترک رخ داد و ممکن است در آینده نیز چنین همکاری‌های مشترکی بین ما اتفاق بیفتد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.