ارتباط با ما
09392116387

یوتیوب وارد صنعت گیمینگ می‌شود؛ بازی‌های کوچک برای مشترکان پریمیوم

پلتفرم تحت مالکیت گوگل با بیش از ۳۰ بازی کوچک وارد صنعت گیمینگ می‌شود. مشترکان پولی این پلتفرم می‌توانند مستقیم از طریق اپلیکیشن موبایلی یا دسکتاپ بازی کنند. خبر عرضه این قابلیت که به نام «Playables» شناخته می‌شود اولین بار در ماه سپتامبر سال جاری منتشر شد.

به گزارش پیوست به نقل از ورج، یوتیوب هفته گذشته هشداری برای مشترکان پریمیوم خود ارسال کرده و آنها را از Palyables مطلع کرد. کاربران در صورت تمایل می‌توانند ۳۷ بازی کوچک را مستقیما از طریق این قابلیت در یوتیوب تجربه کنند و نیازی به دانلود یا نصب نیست.

با این حال مشخص نیست که این بازی‌ها به صورت دائمی در اختیار کاربران قرار گیرند و هشدار یوتیوب برای مشترکان نشان می‌دهد که بازی‌های فعلی تا ۲۸ مارس ۲۰۲۴ قابل دسترسی هستند. اما در حال حاضر مشترکان پریمیوم می‌توانند در بخش «Playables» از تب «Explore» به بازی مشغول شوند.

یوتیوب با این اقدام به لیست بلند‌بالایی از شرکت‌های غیر گیمینگ اما تکنولوژی محوری ملحق می‌شود که به صنعت گیمینگ ورود کرده‌اند. این در حالی است که گوگل پس از مدت‌ها تلاش بی ثمر در ماه ژانویه خدمت گیمینگ Stadia را متوقف کرد. آمازون نیز به تازگی ۱۳۰ نفر از بخش گیمینگ خود را تعدیل نیرو کرد و گفت که تمرکز این بخش را تغییر می‌دهد. تیک‌تاک نیز از جمله پلتفرم‌های دیگری است که در سال ۲۰۲۱ به سراغ گیمینگ رفت و حالا شرکت مادر آن، بایت‌دنس، هزار نفر از کارکنان واحد گیمینگ خود را تعدیل نیرو کرده است.

اما تمام این ناکامی‌ها جلودار تلاش شرکت‌های تکنولوژی در این صنعت پرطرفدار نیست. متا حدود ۷ سالی است که مشغول پروژه Instant Games است و به تازگی یک مدل توزیع جدید را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا نسخه بتای بازی‌های خود را مستقیما در فیسبوک منتشر کنند.

نتفلیکس نیز در حال عرضه بازی‌های انحصاری روی پلتفرم موبایل است و قصد دارد تا بازی‌ها را در جهت بازی ابری توسعه دهد-البته برای عرضه عمومی این بازی‌ها باید مدتی منتظر باشیم.

یوتیوب در گذشته هم قابلیت‌های جدید را پیش از عرضه عمومی با مشترکان پولی خود آزمایش کرده‌ است. کاربران پریمیوم علاوه بر Palyables به قابلیت جدید دیگری مبتنی بر هوش مصنوعی نیز دسترسی دارند. کاربران پریمیوم با استفاده از این چت‌بات هوش مصنوعی می‌توانند درمورد ویدیو پیش رویشان سوال کنند.

به نظر می‌رسد که بازی‌های کوتاه یوتیوب نه یک اقدام جدی در صنعت گیمینگ، بلکه در حد یک سرگرمی معمولی هستند. این پلتفرم قیمت طرح پریمیوم خود را تابستان امسال ۲ دلار افزایش داد و رقبای دیگری مثل نتفلیکس،‌ اپل، آمازون و غیره نیز افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

با توجه به افزایش قیمت اشتراک، باید انتظار داشت که تعدادی از مشترکان پیشین اشتراک خود را لغو کنند و کاربرانی که به خرید اشتراک ادامه می‌دهند نیز طبیعتا امکانات بیشتری را طلب می‌کنند. گیمینگ و هوش مصنوعی مولد شاید بتواند توقع مشترکان پریمیوم را برآورده کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.