ارتباط با ما
09392116387

یوتیوب به جنگ محتوای جعلی می‌رود: برچسب‌گذاری هوش مصنوعی الزامی شد

یوتیوب ابزاری برای سازندگان محتوا جهت برچسب‌گذاری محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی ارائه می‌کند.

طبق اعلام یوتیوب در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۲۴، سازندگان محتوا اکنون می‌توانند هنگام استفاده از محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی (AI) یا مواد مصنوعی در ویدیوهای خود، برچسب‌هایی را به آن‌ها اضافه کنند. این ابزار به صورت یک کادر تأیید در فرآیند بارگذاری و انتشار محتوا ظاهر می‌شود و سازندگان را ملزم می‌کند تا محتوای «تغییر یافته یا مصنوعی» که به نظر واقعی می‌رسد را افشا کنند.

این افشاگری شامل موارد زیر می‌شود:

  • جعل اظهارات یا اعمال افراد واقعی: این شامل وادار کردن یک فرد واقعی به گفتن یا انجام کاری است که انجام نداده است.
  • تغییر فیلم‌های رویدادها و مکان‌های واقعی: این می‌تواند شامل دستکاری صحنه‌های واقعی برای روایت داستانی غیرواقعی باشد.
  • نمایش صحنه‌های «با ظاهری واقعی» که در واقعیت اتفاق نیفتاده است.

برچسب گذاری برای موارد زیر ضروری نیست

  • فیلترهای زیبایی
  • جلوه‌های ویژه مانند محو کردن پس‌زمینه
  • محتوای آشکارا غیر واقعی مانند انیمیشن

شفافیت و اعتماد، کلید ماجرا

برچسب‌گذاری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در یوتیوب، بر صداقت سازندگان محتوا تکیه دارد. در ماه نوامبر ۲۰۲۳، یوتیوب خط‌مشی محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی خود را با هدف ایجاد تعادل بین نوآوری و حفاظت از کاربران، به‌روزرسانی کرد. این خط‌مشی شامل سطوح مختلفی از قوانین می‌شود که از ناشران و هنرمندان موسیقی محافظت می‌کند و دستورالعمل‌های کلی‌تری را برای سایر کاربران در نظر می‌گیرد.

افتر افکتس وارد دنیای مدل‌های سه بعدی متحرک می‌شود - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: افتر افکتس وارد دنیای مدل‌های سه بعدی متحرک می‌شود

یوتیوب همچنین اذعان کرده است که ممکن است حتی در صورت عدم افشای هوش مصنوعی توسط کاربر، برچسب‌هایی را به ویدیوها اضافه کند. مخصوصا اگر محتوای تغییریافته یا مصنوعی، پتانسیل گمراه‌کنندگی مخاطبان را داشته باشد. علاوه بر این، برای موضوعات حساس مانند سلامت، انتخابات و امور مالی، برچسب‌های برجسته‌تری مستقیماً روی ویدیوها نمایش داده خواهند شد.

این اقدام یوتیوب نشان‌دهنده‌ی گامی مهم در جهت افزایش شفافیت و اعتماد بر روی این پلتفرم است. با اطمینان از آگاهی کاربران از ماهیت واقعی محتوایی که مشاهده می‌کنند، یوتیوب می‌تواند محیطی سالم‌تر و قابل اعتمادتر را برای همگان ایجاد کند.

منبع:+

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.