ارتباط با ما

وان‌کنسرن سیلیکون‌ولی چگونه همه را متقاعد کرد؛ دندان اسب پیشکشی

شری فینکشری فینک

شری فینک

شهرهای بزرگ به استارت‌آپ سیلیکون‌ولی مراجعه می‌کنند تا به حفظ جان مردم در وضعیت بحرانی کمک کنند. اما برخی صاحب‌نظران معتقدند وعده این راهکار به‌ طور خطرناکی اغراق‌شده است. شرکتی به نام وان‌کنسرن همه ویژگی‌های یک استارت‌آپ پررونق و نویدبخش سیلیکون‌ولی را دارد: بنیان‌گذاران جوان از استنفورد، ده‌ها میلیون دلار سرمایه خطرپذیر و هیات‌مدیره‌ای با اسامی برجسته. زمینه تخصصی این شرکت واکنش به فاجعه و بحران است. وان‌کنسرن روشی را بازاریابی می‌کند که در آن از هوش مصنوعی برای رسیدگی به یکی از دشوارترین مشکلات پیش روی واکنش‌دهنده‌های بحران در طول فاجعه استفاده می‌شود: شناسایی به‌موقع افراد نیازمند به کمک برای نجات‌شان. این وعده برای وارد کردن پیشرفت و منابع به یک رشته منسوخ باعث بروز هیجان شد. آریزونا، پنسیلوانیا و بانک جهانی در سال ۲۰۱۸ با وان‌کنسرن وارد معامله شدند. نیویورک و سن‌خوزه در کالیفرنیا نیز با این شرکت گفت‌وگو کردند. و یک شهر ژاپنی نیز اولین مشتری خارجی وان‌کنسرن شد. اما وقتی تی‌جی مک‌دونالد، که برای دفتر مدیریت اورژانس سیاتل کار می‌کند، زمین‌لرزه شبیه‌سازی‌شده را روی پلتفرم پیش‌بینی آسیب و خرابی وان‌کنسرن مرور کرد، مشکلاتی را مشاهده کرد. یک فروشگاه زنجیره‌ای محبوب روی نقشه وب‌محور با رنگ خاکستری مشخص شده بود؛ معنایش این بود که آنجا هیچ تحلیلی از شرایط وجود نداشت و خریداران و کارکنانی که شاید در خطر بودند از کمک فوری مبتنی بر نتایج وان‌کنسرن محروم می‌شدند. مک‌دونالد می‌گوید: «اگر آن فروشگاه مشهور وسط روز فرو بریزد،‌ افراد زیادی آسیب می‌بینند.» خطا؟ شرکت اذعان کرد که شبیه‌سازی بسیاری از نواحی تجاری را پوشش نداده زیرا محاسبات خرابی تا حدود زیادی بر داده‌های سرشماری مسکونی متکی هستند. شرکت وان‌کنسرن محصولش را ابزار نجات جان برای واکنش‌دهنده‌های اورژانسی بعد از زمین‌لرزه، سیل و آتش‌سوزی جنگل‌ها قلمداد می‌کند. اما مصاحبه‌ها و اسناد نشان می‌دهند این شرکت درباره توانایی‌های ابزارش اغراق کرده و به متخصصان اجازه نداده به مرور…

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.