ارتباط با ما

هوش مصنوعی متن به ویدیو “سورا” محصول OpenAI امسال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت

OpenAI به زودی فرصت استفاده از “سورا” هوش مصنوعی متن به ویدیو را در دسترس قرار خواهد داد. مدیر ارشد فناوری OpenAI، میرا مرادتی، در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال اعلام کرد که «سورا» «امسال» در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و این اتفاق «ممکن است ظرف چند ماه آینده رخ دهد.

OpenAI برای اولین بار «سورا» را که قادر به تولید صحنه‌های بسیار واقع‌گرایانه بر اساس یک متن است، در ماه فوریه معرفی کرد که نیست به نمونه های مشابه بسیار قوی ظاهر شد. این شرکت در ابتدا این ابزار را بصورت محدود فقط برای هنرمندان تجسمی، طراحان و فیلمسازان در دسترس قرار داد، اما این موضوع مانع از انتشار برخی ویدیوهای ساخته‌شده با «سورا» در پلتفرم‌هایی مانند [شبکه‌های اجتماعی] نشد.

علاوه بر در دسترس قرار دادن این ابزار برای عموم، مرادتی می‌گوید OpenAI قصد دارد «در نهایت» قابلیت صدا را نیز به آن اضافه کند، که این پتانسیل را دارد تا صحنه‌ها را حتی واقعی‌تر کند. این شرکت همچنین می‌خواهد به کاربران امکان ویرایش محتوای ویدیوهایی را که «سورا» تولید می‌کند بدهد، زیرا ابزارهای هوش مصنوعی همیشه تصاویر دقیقی ایجاد نمی‌کنند. مرادتی به وال استریت ژورنال می‌گوید: «ما در تلاش هستیم تا بفهمیم چگونه از این فناوری به‌عنوان ابزاری برای ویرایش و خلق محتوا توسط افراد استفاده کنیم.»

1721891711 متا ابزار سلفی هوش مصنوعی imagine me را معرفی کرد - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: متا ابزار سلفی هوش مصنوعی “Imagine Me” را معرفی کرد

مرادتی در پاسخ به سوالات در مورد اینکه OpenAI از چه داده‌هایی برای آموزش «سورا» استفاده کرده است، جزئیات زیادی ارائه نکرد و به نظر می‌رسد از پاسخ مستقیم طفره رفته است. او می‌گوید: «من نمی‌خواهم وارد جزئیات داده‌های مورد استفاده شوم، اما این داده‌ها به‌صورت عمومی در دسترس بوده‌اند یا دارای مجوز بوده‌اند.» مرادتی همچنین می‌گوید که مطمئن نیست آیا از ویدیوهای یوتیوب، فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده شده است یا خیر. او تنها به وال استریت ژورنال تأیید کرد که «سورا» از محتوای وب‌سایت شاترستاک استفاده می‌کند، که OpenAI با آن مشارکت دارد.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، نگرانی‌ها در مورد ابزارهای هوش مصنوعی تولیدکننده محتوا و پتانسیل آن‌ها برای ایجاد اطلاعات غلط افزایش یافته است. مرادتی می‌گوید که به احتمال زیاد پس از انتشار، «سورا» قادر به تولید تصاویر چهره‌های شناخته‌شده نخواهد بود، مشابه سیاست‌های DALL-E. همچنین روی ویدیوها واترمارک قرار خواهد گرفت تا آن‌ها را از ویدیوهای واقعی متمایز کند، اما ظاهرا تجربه نشان داده است که واترمارک راه‌حل کاملی نیست.

منبع: +

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.