ارتباط با ما

هوش مصنوعی جای کدام مشاغل را می‌گیرد؛ سرنوشت شوم

جسیکا استیلمنجسیکا استیلمن

جسیکا استیلمن

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

زمان مطالعه : ۵ دقیقه

شماره ۱۲۲

1728810148 میانبر گوگل لنز از ویژگی circle to search حذف شد - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: میانبر گوگل لنز از ویژگی Circle to Search حذف شد

در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر بازار کار صادقانه باید اعتراف کرد هنوز وضعیت چندان مشخص نیست. از زمان انفجار ابزارهای هوش مصنوعی مولد، تحقیقات معتبری را مطالعه‌ کرده‌ام و هرکدام از «نگران نباشید، هوش مصنوعی زمین بازی را متعادل می‌کند» تا «فرار کنید، آخرالزمان رباتی نزدیک است!» چیزهای مختلفی می‌گفتند (بله شاید عنوان آخری را کمی مبالغه کرده باشم). این مطالعات علاوه بر تناقضی که دارند عموماً از مشاهدات بخش کوچک و منتخبی از کارکنان، آن هم در شرایط خاص، نشأت می‌گیرند. شاید گفته شود که هوش مصنوعی به بهره‌وری بیشتر تمام کارکنان مرکز تماس کمک می‌کند یا باعث شده یک شرکت افراد کمتری را برای خدمات مشتریان استخدام کند. اما نتیجه‌گیری گسترده در چنین موضوع مهمی با اتکا به داده‌های محدود به نظر خطرناک می‌‌رسد. از نظر من تنها یک تحقیق به دو دلیل ارزش بیان داشت،‌ یک اینکه طیف وسیعی از مشاغل واقعی را پوشش داده است و دوم اینکه مشاغل مورد نظر همان‌هایی هستند که مطالعه‌کنندگان Inc.com به آن اهمیت می‌دهند و بیشتر در مورد گیگ‌های فریلنسر‌ است. اما این تحقیق برای سه حرفه به طور خاص خبرهای بدی دارد. مشاغلی که فعلاً در امان‌اند این تحقیق که انتشارات Bloomberry که بر روندهای بازار متمرکز است انجامش داده به داده‌های عمومی بیش از پنج میلیون شغل موجود در وب‌سایت فریلنسری Upwork از یک ماه پیش از عرضه ChatGPT در نوامبر ۲۰۲۲ تا ماه گذشته نگاهی می‌اندازد. هنلی وینگ چیو، پژوهشگر این تحقیقات، در مورد انتخاب چنین رویکردی این‌گونه توضیح می‌دهد: «اگر قرار به تاثیرگذاری درباره یکسری مشاغل باشد، ما احتمالاً این تاثیر را پیش از همه در بازار فریلنسری مشاهده می‌کنیم زیرا شرکت‌ها بزرگ با سرعت کمتری از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.» فریلنسر‌ها اساساً حکم قناری در معادن زغال‌سنگ را دارند که با فعالیت مستقل خود روندهای بازار را متوجه می‌شوند. آنها از چه مطلع…

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.