ارتباط با ما
09392116387

نسل Z بیش از مزایای شغلی به فضا و احساس کاری توجه دارد

نویسنده کتاب «منابع انسانی دیجیتال» معتقد است نسل Z بیش از ویژگی‌ها و بحث رضایت شغلی از لحاظ مالی به موضوع Feeling و احساس در فضای کار توجه دارند.

به گزارش پیوست، مهدی شامی زنجانی، استاد دانشگاه تهران و پژوهشگر حوزه تحول دیجیتال و نویسنده کتاب «منابع انسانی دیجیتال» در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: نیازهای نسل Z  متفاوت از نسل‌های قبل‌تر است. اما تاکید می‌کنم نباید در کنار توجه به نسل‌های جدید، نیازها و خواسته‌های نسل‌های X و Y که نسل وفادارتری به کار بوده‌اند فراموش شود.

او در ادامه از تغییرات عصر دیجیتال صحبت کرد و گفت: منطق عصر دیجیتال انحصار نیست و سازمان‌های نرم‌افزاری با در اختیار گذاشتن APIهای خود در این زمینه همراهی خود را با یکدیگر نشان می‌دهند.

زنجانی در ادامه از مفهوم منابع انسانی دیجیتال سخن گفت و توضیح داد: منابع انسانی دیجیتال یعنی بازطراحی و بهینه‌سازی فرایندهای مدیریت منابع انسانی با محوریت فناوری‌های دیجیتالی.

زنجانی در ادامه به تشریح این ارکان پرداخت و افزود: جذب و استخدام دیجیتال، جامعه‌پذیری و همسوسازی دیجیتال، مدیریت عملکرد و جبران خدمات دیجیتال، یادگیری و توسعه دیجیتال و نگهداشت و خروج دیجیتال نتیجه چنین بازطراحی و بهینه‌سازی است.

نسل z بیش از مزایای شغلی به فضا و احساس - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیونسل z بیش از مزایای شغلی به فضا و احساس - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

فرهنگسازی زمان‌برترین بخش تحول است

به گفته شامی زنجانی، فرهنگ، چالش‌برانگیزترین و زمان‌برترین بخش تحول است و مدیران ما باید بپذیرند رویکرد توسعه‌محور باید بر رویکرد ارزیابی‌محور توفیق یابد. در این جهت می‌توان گفت فرهنگ دیجیتال، ابرپروژه سازمان‌هاست که در عصر دیجیتال برای سازمان‌ها مزیت رقابتی ایجاد می‌کند.
نویسنده کتاب منابع انسانی دیجیتال در ادامه از اهمیت آموزش مدیران منابع انسانی در کنار آموزش کارکنان دیگر سازمان‌ها گفت و چنین ادامه داد: تحول دیجیتال فقط یک مد نیست. چالش تغییر نگاه مدگرایانه و سطحی به مفاهیم واقعی فناوری در سازمان‌ها وجود دارد و مدیران منابع انسانی باید در برنامه‌ریزی برای سرمایه انسانی در عصر دیجیتال، علایق و نیازهای همه ذینفعان سازمان را در نظر بگیرند. او در خطاب به مدیران منابع انسانی گفت: قبل از اجرای طرح‌های منابع انسانی باید به شاخص‌های عملگرایانه و توسعه اکوسیستم منابع انسانی دیجیتال توجه شود تا شاخص‌های عملکردی را براساس هم‌آفرینی با متخصصان فناوری اطلاعات بهبود دهند. چون ابزارهای تحول دیجیتال یاری‌گر مدیران برای افزایش زمان و کیفیت ماندگاری کارکنان در سازمان هستند.

در ادامه این مراسم، پنل گفت‌وگویی با محوریت «مدیریت منابع انسانی در کشور» با حضور فرزاد رحمانی مدیرعامل شرکت چارگون، مهدی شامی زنجانی، احمدرضا نخجوانی مدیرعامل شرکت مکس امید، فرشاد اصلانی مشاور و مدرس حوزه منابع انسانی و آرش برهمند روزنامه‌نگار ارشد ماهنامه پیوست برگزار شد.

باید از داده‌ها شروع کرد

فرزاد رحمانی، مدیر عامل چارگون در پنل گفت‌وگوی این رویداد درباره اهمیت داده‌ها داشبوردهای مدیریتی و نرم‌افزارهای هوش تجاری BI در تحول دیجیتال سخن گفت و چنین توضیح داد: بسته به نوع نگاه به ابزارها و نرم‌افرارهای منابع انسانی، سطح کاربری این فناوری در سازمانها برای ایجاد تحول دیجیتال متفاوت خواهد بود. به گفته مدیر عامل چارگون شاه کلید،تحقق این تحول، هماهنگی و تعامل بین مدیران ارشد سازمان، متخصصان فناوری اطلاعات و مدیران حوزه منابع انسانی است.

فرشاد اصلانی مدرس حوزه منابع انسانی هم به اهمیت نحوه استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده از سیستم‌های منابع انسانی اشاره کرد و گفت هنوز در کشور کارکنان دغدغه‌ای بابت مدل‌های استفاده از دیتا وجود ندارد.

احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت مکس امید، به فضای کلی بازار کار اشاره کرد و چنین گفت: با وجود فضای حاکم بر نیروی انسانی و مهاجرت شدید نخبگان، مدیران سازمان‌ها می‌توانند فضای کاری مناسب را به نحوی ایجاد و مدیریت کنند که کارکنان به رغم مشکلات جامعه با امید و انگیزه، حس خوب و تجربه بهتری را تجربه کنند. در واقع مدیران چنانچه رفتار اجتماعی خوبی داشته باشند کارکنان با احساس امنیت، پایداری بیشتری در سازمان خواهند داشت و صرف هزینه در حوزه تحول دیجیتال می‌تواند ابزار مناسبی برای مدیران ایجاد کند.

این رویداد با هدف رونمایی از کتاب «منابع انسانی دیجیتال» نوشته مهدی شامی زنجانی با حمایت چارگون و انتشارات آریاناقلم برگزار شد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.