جستجو
برای جستجو متن مورد نظر وارد کنید و Enter بزنید برای بستن Esc بزنید.
گزارشی از والاستریت ژورنال به نقل از افراد مطلع میگوید مقامات فدرال در ایالت ویرجینیا، نقش شرکت متا، مالک پلتفرمهای فیسبوک و اینستاگرام را در زمینه تسهیل فروش داروهای غیرمجاز تحت بررسی قرار میدهند.
به گزارش پیوست، دادستانها در ایالت ویرجینیا خواستبرگهایی را پیرامون تسهیل و سود از فروش داروهای قاچاق برای شرکت متا ارسال کرده و سوالاتی را برای این شرکت مطرح کردهاند.
خواستبرگی که به رویت والاستریت ژورنال رسیده نشان میدهد که مقامات از متا خواستهاند تا مستندات مربوط به نقض «سیاست محتوای حاوی دارو و/یا فروش غیرقانونی دارو» از طریق پلتفرمهای این شرکت را ارائه کند.
به نظر وزارت غذا و دارو ایالات متحده نیز در این پرونده با مقامات همکاری دارد. با وجود اینکه هنوز اتهام رسمی متوجه متا نیست اما سخنگوی متا در بیانیهای اعلام کرده است: «فروش داروهای قاچاق مغایر با سیاستهای ما است و برای کشف و حذف این محتوا از خدماتمان تلاش میکنیم. متا همواره برای کمک به مبارزه با فروش و توزیع داروهای قاچاق با مقامات انتظامی همکاری کرده است.»
غول شبکه اجتماعی برای نظارت بر محتوا و تبلیغاتی که ممکن است سیاست ترویج و فروش داروها را نقض کنند از شرکای شخص ثالث کمک میگیرد. شرکتی به نام LegitScript در حوزه تبلیغات حوزه داروی این پلتفرم تصمیم گیری میکنند.
قانونگذاران در سالهای اخیر نقش شبکههای اجتماعی در جامعه و تاثیر آنها بر کاربران، به ویژه کودکان، را هدف نقد قرار دادهاند. بسیاری از قانون گذاران آمریکایی سعی دارند تا شرکتهای فناوری را در قبال پستهای شخص ثالثی که در پلتفرمهای خود منتشر میکنند، مسئول بدانند. با این حال بند ۲۳۰ از قانون شایستگی در ارتباطات آمریکا این پلتفرمها را از هرگونه مسئولیت در قبال محتوای شخص ثالث، به جز در موارد خاص، مبرا میکند.
مساله فروش داروهای غیرمجاز و تبلیغات آن در شبکههای اجتماعی یکی از محتواهای مهم و مورد بحث است. گزارشهای والاستریت ژورنال نشان میدهد که در دوران همهگیری، تعداد زیادی از شرکتهای تلههلث، تبلیغات متعددی را برای داروهای تایید نشده درمان اضطراب، بازه توجه، بیشفعالی و دیگر شرایط در این پلتفرم منتشر کردهاند.
همچنین بررسی دیگری از این روزنامه در سال ۲۰۲۲ نیز نشان داد که شرکتهای تلههلث بدون اشارهای به عوارض جانبی، داروهایی که هنوز به تایید وزارت غذا و داروی ایالات متحده نرسیده بودهاند را ترویج کردهاند. فروشندگان معمولا نسخههایی از داروهای کاهش وزن را تبلیغ میکنند که هنوز جواز فروش ندارند. متا برخی از این تبلیغات را حذف کرده اما در بسیاری از موارد تبلیغات تازهای جایگزین آنها میشود.
تفحص مقامات فدرال که با همکاری وزارت غذا و دارو انجام گرفته میتواند پیامدهایی را برای این غول شبکه اجتماعی به دنبال داشته باشد. همچنین نقش پلتفرمها در میزبانی از محتوای شخص ثالث نیز بار دیگر در مرکز توجه این تفحص است.
دیدگاهتان را بنویسید!
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.