ارتباط با ما
09392116387

مدیرعامل میاره: سال مهمی پیش‌روی صنعت لجستیک و خرده‌فروشی است

امیراحمد برکتین مدیرعامل پلتفرم میاره معتقد است در سال ۱۴۰۳ اتفاقات مهمی در صنعت خرده‌فروشی رخ می‌دهد و همین موضوع بازار صنعت لجستیک را هم به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. او جریان‌های تازه‌ در اکوسیستم مثل سرمایه‌گذاری‌های گروه صنعتی گلرنگ و استراتژی‌های جدید دیجی‌کالا و اسنپ را از عوامل اصلی این تغییرات بزرگ می‌داند.

به گزارش پیوست، امیراحمد برکتین مدیرعامل میاره در زمینه شلوغی روزهای آخر سال و افزایش حجم کاری شرکت‌های لجستیک در پایان سال می‌گوید: ماهیت کار ما به شکلی است که در خیلی از مواقع در ماه‌های سال یا روزهای خاص با دوره‌های پیک و چالش‌های آن مواجه هستیم. در واقع آماده بودن برای این روزها بخش تعریف شده مشاغلی مثل ماست و با این نوع چالش‌ها آشناییم و باید با استفاده بهینه از بودجه و امکاناتی که در اختیار داریم این چالش‌ها را مدیریت کنیم. اهرم‌‌ها و انگیزه‌های مالی بخش مهمی از این راهکارها هستند.

برکتین در زمینه نوع فعالیت‌های میاره هم توضیح می‌دهد:  در طی سال جمعیت موتورسواری داریم که ماموریت جابه‌جایی کالاهای تند مصرف مثل غذا و سوپرمارکت را به عهده‌ دارند و مدل پلتفرم ما به گونه‌ای طراحی شده است که تقریبا از میزان نیروهایی که هر روز از خدمات آنها بهره می‌بریم مطلع هستیم. به صورت تقریبی حدود ۱۵ درصد موتوری‌ها که در پلتفرم میاره کار می‌کنند به صورت تمام وقت در کنار ما هستند و بقیه نیروها بین پلتفرم‌های مختلف جابه‌جا می‌شوند. اما مهم‌ترین اهرمی که ما می‌توانیم نیروها را ماندگارتر کنیم بحث مبلغ مالی است. همین عامل هم باعث می‌شود در اسفند ماه با افزایش قیمت مواجه شویم.

برکتین در زمینه نوع فعالیت‌های پیک‌های موتوری هم می‌گوید: دو دسته پیک موتوری در سطح شهر فعالیت می‌کنند، برخی که باکس دارند و فعالیتشان در زمینه بستن باکس است و بخشی از موتوری‌ها که بدون باکس فعالیت می‌کنند. مثلا ما یا اسنپ‌فود در این دسته قرار می‌گیریم که با باکس فعالیت می‌کنیم. او ادامه می‌دهد: به خاطر اینکه بتوانیم موتوری‌هایی بیشتر را جذب کنیم سعی می‌کنیم از تنوع ساعتی که موتوری‌ها برای کار دارند استفاده کنیم، مثلا موتوری‌هایی داریم که دو ساعت در روز فعالیت می‌کنند چون سبک کاری ما مدل کارفرما و کارگر نیست و موتوری‌ها مثل فریلنس‌ها کار می‌کنند. گرچه موتوری‌هایی که ساعات بیشتری فعالیت می‌کنند را بیشتر  حمایت می‌کنیم و تلاشمان بر این است رضایت آنها را در دایره اولویت‌هایمان قرار دهیم. موتوری‌ داریم که ۲۹۴ روز در سال گذشته فعالیت کرده است و یا موتوری که ۲۳۰ روز در سال. طبیعی است ما هم در این زمینه تفاوت‌هایی قائل می‌شویم. اما موتوری‌هایی که به صورت تمام وقت کار کرده‌اند ماهانه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان درآمد کسب کرده‌اند.

برکتین در زمینه فعالیت میاره در تهران و کرج می‌گوید: در لیست برنامه‌هایمان حرکت و توسعه به سمت سایر شهرها نیز وجود دارد اما با توجه به سرمایه‌ها و بودجه‌ای که در اختیار داریم اولویت‌بندی کرده‌ایم.عوامل زیادی مثل سرانه جمعیت و نفوذ اینترنت در این زمینه تاثیر دارد و ما دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایمان را در بخشی می‌گذاریم که بیشترین خروجی را داشته باشند. لذا به همین خاطر در تهران و کرج متمرکز شده‌ایم. اما سال آینده برنامه ما این است که در شهرهای اصلی ایران مثل مشهد اصفهان و شیراز فعال شویم.

مدیرعامل میاره همچنین در مورد بازیگران این اکوسیستم می‌گوید: نیچ مارکت میاره متفاوت است و به دلیل تفاوت در ماموریت‌ها و مدل کاری هر یک از ما بازیگران این حوزه نمی‌توانیم بگوییم دقیقا در کدام بخش کدام بازیگر اول یا دوم است. او در زمینه نقش گلرنگ و احتمالا تاثیرات آینده این این گروه صنعتی در بحث لجستیک هم می‌گوید: همیشه از افزایش رقبا در این بازار استقبال می‌کنیم چون هر رقیب جدید کیک صنعت را بزرگتر می‌کند. هیچ رقیبی تهدید نیست بلکه بزرگتر شدن بازار است و میاره هم سهم خود را از این میان دریافت می‌کند.

باگ عجیب برطرف شد؛‌ احتمالاً حالا می‌توانید ویندوز ۱۰ را - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: باگ عجیب برطرف شد؛‌ احتمالاً حالا می‌توانید ویندوز ۱۰ را به ویندوز ۱۱ ارتقا دهید

او در ادامه به موضوع نوع فعالیت میاره که B2B است هم اشاره می‌کند و می‌گوید: مسئله اولی که فعالیت ما در میاره به سمت B2B حرکت کرد بحث روحیات ما بنیان‌گذارانش بود. ما سه نفر عقبه فنی داشتیم و خیلی به بعد مارکتینگ از نگاه کاربر نهایی یا مصرف کننده نهایی مسلط نبودیم. ضمن اینکه زمانی که ما فعالیتمان را در اکوسیستم آغاز کردیم ریحون، چیلیوری، بامیلو زودفود و امثال این کسب و کارها در حال شکل‌گیری بودند و اصلا پیک منسجمی وجود نداشت که فعالیت‌های این کسب و کارها را سامان‌دهی کند. میاره با این هدف تاسیس شد که مسئله لجستیک را حل کند.

برکتین همچنین درباره فعالیت‌های میاره از کوییک دلیوری به اکسپرس دلیوری هم می‌گوید: از برنامه‌های اصلی ما در سال بعد این است که به سمت اکسپرس دلیوری برویم و به طور کلی معتقدم سال بعد اتفاقات جالبی در صنعت ریتیل رخ می‌دهد.

بازار پرچالش لجستیک

به باور برکتین سال آینده اتفاقات مهمی در صنعت ریتیل رخ می‌دهد و همین موضوع بازار لجستیک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. او در این باره می‌گوید: تیم‌چیدن‌هایی که در گلرنگ دیجی‌کالا و اسنپ در حال شکل‌گیری است، اتفاقات جالبی را در اکوسیستم شکل می‌دهد و به واسطه سرمایه‌ای که به اکوسیستم تزریق می‌شود، رقابت تیزتری در این بازار شکل می‌گیرد و تجارت الکترونیکی با رشد قابل توجهی روبرو خواهد شد.

برکتین در زمینه چالش‌های این صنعت هم می‌گوید: بازار لجستیک بازار پرچالشی است و از همه عوامل محیطی تاثیر می‌گیرد از آب و هوا گرفته تا نرخ بنزین و نرخ دلار و اینجا عامل تاب‌آوری است که ما را در بازار ماندگار می‌کند.

او در زمینه رگولاتوری در کسب و کارهای موتوری هم می‌گوید: به صورت مشخص با یک رگولاتور خاص روبرو نیستیم. مثلا در بخش‌هایی با شهرداری و در بخشی‌ها هم با پلیس بابت کنترل سوسابقه مواجهیم. بخشی هم که مربوط به بیمه و مالیات است بحث تامین اجتماعی واضح نیست و همواره ریسک بزرگ سبک کارهایی مثل ماست. اما ما پلتفرم‌ها بین خودمان باید یک همکاری‌هایی داشته باشیم که برخی موتوری‌هایی که برای مشتری‌ها چالش ایجاد می‌کنند را بلک لیست کنیم که سواستفاده‌ای در این زمینه از پلتفرم‌ها و کاربران صورت نگیرد.

او در زمینه وضعیت ایران در مقایسه با کشورهای همسایه هم می‌گوید: در کل وضعیت شرق آسیا خوب است. مثلا منطقه پاکستان، در ایران هم مسئله لجستیک نامانوس نیست اما ذات این بازار سرمایه و تزریق سرمایه‌های کلان می‌خواهد و به دلیل ریسک‌هایی که در بازار ایران وجود دارد در این زمینه خیلی عقب افتادیم و نیاز به یک بازنگری و سرمایه‌گذاری اساسی در این حوزه وجود دارد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.