ارتباط با ما

سایت نوبت‌دهی دکتردکتر بازطراحی شد

سایت نوبت‌دهی دکتردکتر برای تجربه کاربری بهتر کاربران بازطراحی شد.

به گزارش روابط عمومی دکتردکتر، پلتفرم نوبت‌دهی و خدمات آنلاین پزشکی دکتردکتر در جهت افزایش کارایی و آسان‌تر ‌کردن دسترسی کاربران خود به خدمات و هم جهت با ارزش‌های برندش، رابط کاربری سایت و فرایند نوبت‌گیری خود را بازطراحی (Redesign) کرده است.
محیا اسداللهی، معاون محصول دکتردکتر، مهم‌ترین دلیل انجام این بازطراحی را ایجاد یک تجربه بهینه و مناسب برای کاربران گفت: « ماهانه میلیون‌ها نفر از خدمات دکتردکتر استفاده می‌کنند. در تیم طراحی محصول، وظیفه اصلی ما ایجاد یک تجربه خوب و راحت برای کاربران و همچنین بررسی نیازمندی‌های جدیدی است که در این صنعت نوپا به وجود می‌آید.»

آیدین بهرمان، مدیر طراحی محصول دکتردکتر هم در ادامه گفت: «در واقع بازطراحی دکتردکتر از یک تحقیق شروع شد. ما پس از بررسی تجربه کاربران، متوجه سردرگمی آنها در مسیر استفاده از خدماتمان شدیم. یکپارچگی و دسترسی آسان به ویژگی‌های مورد نیاز کاربر وجود نداشت و امکان اضافه‌کردن آن‌ها در طراحی قبلی میسر نبود؛ بنابراین نمی‌توانستیم تجربه مناسبی برای کاربران خود ایجاد کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم سایت و فرایند نوبت‌دهی دکتردکتر را بازطراحی کنیم.»

1728810148 میانبر گوگل لنز از ویژگی circle to search حذف شد - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: میانبر گوگل لنز از ویژگی Circle to Search حذف شد

او اهداف اصلی این بازطراحی را دسترسی راحت‌تر به امکانات دکتردکتر، هماهنگی بیشتر بین بخش‌های مختلف، رفع مشکلات کاربران، اضافه شدن امکانات جدید و ایجاد یک تجربه روان برای جستجو، انتخاب و دریافت نوبت از پزشک عنوان کرد و افزود: «ما برای رسیدن به این اهداف، سرعت بخشیدن به توسعه محصولات و ایجاد یکپارچگی، یک دیزاین سیستم اختصاصی طراحی کردیم و در نهایت با استفاده از این دیزاین سیستم، تجربه کاربری روان‌تر و بهتری برای کاربرانمان ایجاد کردیم.»

نوبت‌دهی دکتردکتر بازطراحی شد - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیونوبت‌دهی دکتردکتر بازطراحی شد - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

او همچنین درباره روش‌های جمع‌آوری و تحلیل بازخورد کاربران این پلتفرم گفت:« از طریق شبکه‌های اجتماعی، تیم پشتیبانی و سایر کانال‌های ارتباطی با کاربران خود در ارتباط هستیم تا مشکلات و دغدغه‌های آنها را رصد کنیم. بر همین اساس، در شروع این پروژه به سراغ اطلاعاتی رفتیم که از کاربرانمان وجود داشت. از جمع‌آوری نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی، مارکت‌ها و تماس‌های کاربران با تیم پشتیبانی شروع کردیم و به بررسی اطلاعات جمع‌آوری شده و مشاهده رفتار کاربران در ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و کلریتی (Clarity) رسیدیم؛ در نهایت نیز به سراغ برخی از کاربران رفتیم و با آنها مصاحبه کردیم تا بی‌واسطه دغدغه‌هایشان را بشنویم و بتوانیم جزئیات نیازمندی‌هایشان را درک کنیم.
پس از جمع‌آوری این اطلاعات، با ایجاد قیف (Funnel) در فرایندهای اصلی محصولات، وضعیت متریک‌های مهم مانند نرخ ریزش و نرخ تبدیل را بررسی و مشکلات کاربران را شناسایی کردیم.ضمن اینکه باید دغدغه همه ذینفعان را با دقت بررسی می‌کردیم تا بتوانیم رضایت آنها را به دست آوریم.
با ساده‌کردن مسیر کاربر و ایجاد امکانات جدید، دسترسی کاربران به خدمات دکتردکتر بهبود پیدا کرد. به‌طور مثال در فرایند دریافت نوبت با بازطراحی کامل تمام مراحل، اطلاعات مورد نیاز برای دریافت نوبت در هر مرحله به کاربر نمایش داده می‌شود تا از سردرگمی کاربران کاسته شود. همچنین در مشاهده لیست پزشکان با بهبود تجربه جستجو و فیلتر کردن، کاربران به آسانی می‌توانند پزشک مدنظرشان را انتخاب کنند.
در راستای ایجاد تجربه بهتر و سریع‌تر در پیدا کردن پزشک و خدمات سلامتی، فیلترهای سایت از ۳ به ۱۳ فیلتر افزایش پیدا کرد و امکان فیلتر کردن نتایج بر اساس شهر/محله، اولین نوبت خالی، زمان کاری پزشکان و… برای کاربران فراهم شد. همچنین در بخش جستجو، الگوریتم دقیق‌تر با امکان جستجو در بین پزشکان، مراکز درمانی، تخصص‌ها و بیماری‌ها باعث شد تا کاربران تجربه بهتری داشته باشند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.