جستجو
برای جستجو متن مورد نظر وارد کنید و Enter بزنید برای بستن Esc بزنید.
با ارائهی خدمات الکترونیکی بانکها، دیگر نیازی نیست مشتریان برای انجام تمام خدمات بانکی مسیرهای طولانی را برای حضور در بانک طی کنند. امروزه بانکهای زیادی وجود دارند که حتی خدماتی همچون افتتاح حساب را بدون نیاز به حضور مشتری در شعبهها انجام میدهند؛ اما بسیاری از امور بانکی بهدلایلی همچون احراز هویت، مستلزم حضور مشتری در بانک هستند.
باوجود پیشرفتهایی که سامانههای بانکداری در سالهای اخیر داشتهاند، هنوزهم مشتریان برای احراز هویت و انجام برخی امور موظفاند در بانک حاضر شوند؛ در غیر این صورت امکان انجام خدمات موردنظر را نخواهند داشت؛ چراکه تایید هویت واقعی مشتری، مسئلهی مهمی در انجام امور بانکی بهخصوص انتقال و جابهجایی وجههای سنگین تلقی میشود و تاکنون تنها بهصورت حضوری قابل انجام بوده است.
بانک ملت، بهعنوان اولین ارائه دهندهی خدمات بانکداری ویدئویی در کشور، بر آن است تا ضمن کاهش حجم عملیاتی شعب، بیش از پیش در مسیر رضایتمندی مشتریان قدم بردارد. بر این اساس، مشتریان ارزندهی بانک ملت «ضمن حفظ تعامل انسانی با بانکداران» میتوانند با ورود به اپلیکیشن مگابانک در نوبت گفتگوی تصویری با این افراد قرار گیرند و بدون نیاز به مراجعهی حضوری، امورات بانکی خود را پیگیری کنند. در ادامهی مقاله، به معرفی بانکداری ویدئویی بانک ملت و نحوهی استفاده از آن میپردازیم.
ایدهی بانکداری ویدئویی در کشورهای دیگر مدتها است که اجرایی شده است؛ اما در کشور ایران تاکنون تمام خدمات بانکی مبتنیبر خدمات الکترونیکی بودهاند و چه بسیار بانکهایی که هنوزهم برای افتتاح حساب و انجام عملیات بانکی مشتریان را به حضور در بانک موظف میکنند. دلیل این امر را میتوان تایید هویت مشتریان عنوان کرد و اصلیترین دلیل اجرای ایدهی بانکداری ویدئویی نیز دقیقاً همین مسئله است.
گفتن این نکته نیز خالی از لطف نیست که برخی بانکها نیز مشتریان خود را از خدمات بانکداری ویدئویی بهرهمند کردهاند؛ اما مشتریان برای استفاده از این خدمات باید در محلهای تعیینشده حاضر شوند که تفاوت چندانی با حضور در بانک ندارد.
بخش قابل ملاحظهای از تراکنشهای روزانهی شعب بانک ملت به انتقال وجه داخلی، حوالهی ساتنا، حوالهی پایا و افتتاح حساب مربوط میشود. بر همین اساس، خدمات اصلی بانکداری ویدئویی بانک ملت، در حال حاضر بر موارد ذکرشده متمرکز است و متقاضیان میتوانند تمام امورات مربوط به جابهجایی وجه را با مراجعهی غیرحضوری انجام دهند. البته خدمات افتتاح حساب نیز از مواردی است که در آینده از طریق اپلیکیشن در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.
ارتباط ویدئویی با کارشناسان بانک ملت در حال حاضر تنها برای مشتریان «ارزنده» در دسترس قرار دارد؛ اما در آینده و با امید به استقبال متقاضیان، تمام مشتریان امکان بهرهمندی از این خدمات را خواهند داشت.
از مهمترین مزیتهای بانکداری ویدئویی بانک ملت میتوان به امکان حفظ ارتباط انسانی و در عین حال حذف مراجعات غیرحضوری اشاره داشت. مشتریان بانکی بدون اینکه نیاز باشد چندین ساعت از وقتشان را صرف مراجعهی حضوری به بانک کنند، با استفاده از گوشی هوشمند خود قادر خواهند بود با کارکنان بانک مکالمهی ویدئویی داشته باشند و در مدتزمانی کوتاه مسائل مالی را پیگیری کنند.
مشتریان میتوانند در هر ساعتی از شبانهروز امورات بانکی خود را پیگیری کنند
دومین مورد، افزایش تعامل با مشتریان در ساعات غیراداری است تا متقاضیان بتوانند در مواقع ضروری و در هر ساعتی از شبانهروز امکان ارتباط با کارکنان بانک را داشته باشند. البته با توجه به مسائلی که هنگام راهاندازی اولیهی ایدههای مهمی همچون بانکداری ویدئویی مطرح است، امکان برقراری ارتباط در ساعات غیراداری از جمله مواردی است که در آیندهی نزدیک فراهم خواهد شد.
از آنجاکه تمام امورات بانکی را نمیتوان تلفنی یا با خدمات الکترونیکی پیش برد، بانکداری ویدئویی این امکان را فراهم میکند که مشتریان بهصورت اختصاصی با کارکنان بانک در تماس باشند و مشاورههای لازم را دریافت کنند.
آخرین و شاید مهمترین مزیت بانکداری ویدئویی به کسب اطمینان از هویت واقعی مشتری برمیگردد که کمی قبلتر نیز به آن اشاره کردیم. کارکنان پس از برقراری تماس ویدئویی و مشاهدهی زندهی مشتری، میتوانند از هویت واقعی او اطمینان حاصل کنند.
برای استفاده از خدمات بانکداری ویدئویی باید جدیدترین نسخهی اپلیکیشن مگابانک را روی گوشی هوشمندتان نصب کنید. تمامی کاربران امکان مشاهدهی گزینهی بانکداری ویدئویی را دارند؛ اما در حال حاضر تنها مشتریان ویژهی بانک ملت میتوانند از خدمات مذکور بهرهمند شوند.
دیدگاهتان را بنویسید!
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.