ارتباط با ما

توییچ هم با ویدیو‌های کوتاه به دنبال سهمی از بازار تحت سلطه تیک‌تاک می‌رود

توییچ، پلتفرم پخش زنده تحت مالکیت آمازون،‌ با ویدیو‌های کوتاه خود را برای رقابت با تیک‌تاک آماده می‌کند. به نظر می‌رسد که شرکت‌ها پس از تصویب قانونی که گزینه ممنوعیت یا فروش را پیش روی تیک‌تاک گذاشته است برای تصاحب بازار این اپلیکیشن چینی خیز برداشته‌اند.

به گزارش پیوست به نقل از بلومبرگ، محتوای توییچ عمدتا مربوط به پخش زنده بازی‌های ویدیویی یا گفتگوی با کاربران است. با این حال خدمت جدیدی از این پلتفرم به نام Discovery Feed به کاربران اجازه می‌دهد تا کلیپ‌های کوتاه مربوط به ویدیوهای بلند را مشاهده کنند. این بخش به عنوان یک تب جدید به اپلیکیشن موبایلی توییچ اضافه شده است.

پس از شهرت گرفتن تیک‌تاک و محبوبیت بالای ویدیو‌های کوتاه در شبکه‌های اجتماعی، این قابلیت در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز نفوذ کرد و حالا در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب، اینستاگرام و اکس (توییتر سابق) ویدیو‌های کوتاه را شاهد هستیم.

اما فضای توییچ کمی با تیک‌تاک و دیگر پلتفرم‌ها متفاوت است. بیشتر محتوایی که در این بخش جدید منتشر شده است را مخاطبان از دل ویدیو‌های بلند بیرون کشیده‌اند. توییچ پیش از این هم قابلیتی را برای کاربران فراهم کرده بود که هنگام تماشای محتوا بتوانند بخشی از آن را به کلیپ‌های کوتاه تبدیل کنند.

آیا باید رمز گوشی خود را با شریک زندگیمان به - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: آیا باید رمز گوشی خود را با شریک زندگیمان به اشتراک بگذاریم؟

سخنگوی توییچ می‌گوید Discovery Feed «براساس تاریخچه تماشای مخاطب و تعامل لحظه‌ای او» بروزرسانی می‌شود. به گفته او ممکن است امکان انتشار محتوای بزرگسال نیز با پیروی از ضوابط توییچ در این بخش وجود دارد.

تیک‌تاک که زیرمجموعه‌ای از شرکت چینی بایت‌دنس به حساب می‌آید براساس قانون تازه‌ای که به تصویب مجلس آمریکا و امضای ریاست جمهوری این کشور رسیده است باید برای باقی‌ماندن در فروشگاه‌های اپلیکیشن این کشور به مالکیت شرکتی مورد تایید دولت آمریکا درآید. این اپلیکیشن در حال حاضر بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در ایالات متحده دارد و در نتیجه ممنوعیت احتمالی آن خلا بزرگی را در این حوزه ایجاد می‌کند.

توییچ و تیک‌تاک در گذشته نیز از قابلیت‌های یکدیگر کپی‌برداری کرده‌اند. تیک‌تاک در سال ۲۰۲۲ یک گزینه اشتراک زنده را که چیزی شبیه به اشتراک‌‌های توییچ بود به امکانات خود اضافه کرد. با این حال قابلیت پخش زنده و اشتراک‌های تیک‌تاک نتوانست ضربه‌ای به جایگاه مسلط توییچ بر این بازار وارد کند.

سخنگوی توییچ می‌گوید استریمرها مبلغی از تبلیغات موجود در بخش Discovery Feed دریافت نمی‌کنند زیرا تبلیغات به صورت مستقیم روی محتوا قرار نمی‌گیرد و در بین ویدیو‌ها پخش خواهد شد. پلتفرم استریم توییچ از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در ایران فیلتر شده است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.