ارتباط با ما

تنوع شناختی تیم‌ها تا چه حد اهمیت دارد؟ پایان باز

گری کلاین

گری کلاین

تا چه اندازه می‌خواهیم اعضای تیم دیدگاه‌های متفاوتی ارائه دهند؟ سازمان‌هایی که می‌توانند از تنوع شناختی (Cognitive diversity) یا به اختصار CD استفاده کنند، ممکن است سازنده‌تر و رقابتی‌تر شوند. تنوع شناختی با تنوع جمعیتی (به عنوان مثال، جنسیت، نژاد و سن) متفاوت است. ما تنوع شناختی را تفاوت در نحوه تفکر اعضای تیم در مورد وظایف و فعالیت‌های مهم تعریف می‌کنیم. همه اینها خوب به نظر می‌آید، اما در مورد این عبارت اجماع وجود ندارد. پژوهشگران تنوع شناختی را با اندازه‌گیری تفاوت‌ها در متغیرهای روانشناختی متنوعی مورد مطالعه قرار داده‌اند، از جمله شخصیت، ارزش‌ها، ترجیحات، سبک‌های تفکر، تحصیلات، تجربه، و استراتژی‌های حل مسائل. حتی بدتر از آن، سولیک و همکارانش (۲۰۲۱) استدلال کرده‌اند شواهد زیادی مبنی بر اینکه تنوع شناختی تفاوت ایجاد می‌کند وجود ندارد. بنابراین ما فرصتی برای نگاهی تازه، با استفاده از دیدگاه طبیعت‌گرایانه داشتیم. ۲۲ مقاله را بررسی کردیم و اشاره کردیم که بیشتر این مطالعات بر گروه‌های کوچکی از دانشجویان تکیه می‌کردند که وظایفی را انجام می‌دادند که هیچ ارتباط مستقیمی با زندگی آنها نداشت. همچنین در مقابل، هشت مصاحبه شناختی با تیم مشتری انجام دادیم. وظایف مربوطه چهار وظیفه اصلی را شناسایی کردیم که توسط تنوع شناختی در کار خدمات مالی مشتری تحت تاثیر قرار می‌گیرد: شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساختن تصاویر ذهنی از شرکت‌هایی که برای دریافت خدمات در نظر گرفته‌اند. پذیرفتن تضاد دیدگاه‌ها و ایده‌ها مدیریت جلسات و هماهنگی با یکدیگر (یک کار توانمند برای سه نفر اول). ما پیش‌بینی کردیم که تنوع شناختی در این کارها نقش متفاوتی بازی می‌کند. ابعاد اصلی تنوع شناختی پنج بعد تنوع شناختی را شناسایی کردیم: بعد اول- واکنش به ایده‌های نو و بدیع: برخی از افراد با شنیدن یک رویکرد جدید هیجان‌زده و مشتاق می‌شوند، در حالی که برخی دیگر ذاتاً شک دارند و به نقاط ضعف آن رویکرد فکر می‌کنند. البته، افراد کمی همیشه در…

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.