ارتباط با ما
09392116387

ایلان ماسک از پتانسیل هوش مصنوعی در اکس می‌گوید

ایلان ماسک در جلسه داخلی با کارکنان اکس (توییتر سابق) از پتانسیل هوش مصنوعی و کاربرد آن در بخش جستجو و پیشنهاد هوشمند محتوا گفت. او همچنین معتقد است که اپلیکیشن همه‌کاره اکس در آینده جایگزین پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب، لینکدین یا حتی بانک‌ها می‌شود.

به گزارش پیوست، وبسایت ورج رونوشت کاملی از فایل صوتی این جلسه را منتشر کرده که ایلان ماسک در بخشی از آن به استفاده از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود بخش جستجو و قسمت «recommended for you» یا محتوای پیشنهاد اکس اشاره می‌کند.

به گفته او راهکارهای متعددی برای بهبود بخش جستجو وجود دارد و اکس در تلاش است تا با عبور از مقایسه متنی به درک محتوای متن، چیزی شبیه به عملکرد گوگل در صنعت جستجو حرکت کند. شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام و فیسبوک نیز در تلاش هستند تا بخش جستجوی خود را با درک محتوا بهینه‌سازی کنند اما تا به امروز ارائه محصولی همچون گوگل در داخل اپلیکیشن‌های اجرایی نشده است.

موتور جستجوی گوگل با توجه به دسترسی به حجم بالایی از داده‌های کاربران و استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی علاوه بر نمایش محتوایی که ارتباط مستقیم با متن جستجو شده دارد، مفهوم جستجوی شما را درک کرده و محتوایی مرتبط را حتی اگر ارتباط متنی مستقیم نداشته باشد در اختیار شما می‌گذارد.

ماسک می‌گوید سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند چنین امکانی را برای پلتفرم اکس نیز فراهم کنند. او در جلسه خود با کارکنان اکس گفت ما در ابتدای راه برای قابلیت «مشاهده پست‌های مشابه» هستیم که چیزی فراتر از یک تشابه متنی را به صورت تصویر، ویدیو و متن در اختیار کاربران می‌گذارد.

او معتقد است که اکس باید به سمت یک سیستم کامل حرکت کند تا تمامی پست‌های «پیشنهادی برای شما» مبتنی بر هوش مصنوعی باشند. در این حالت شما یک فضای وکتور پیرامون کاربر تشکیل داده و سپس هر پستی هم یک فضای وکتور دریافت می‌کند. شما می‌توانید رابطه این دو فضا را بررسی کرده و ببینید کاربران بیشتر از همه به چه چیزی علاقه دارند و همین اقدام تمام فرایند کاوش امروز ما را متحول می‌کند.

به گفته ماسک تسلا نیز روند مشابهی را طی کرده و با اینکه در ابتدا کاملا مبتنی بر کد c++ بود، به تدریج به سمت یک شبکه عصبی رفت و حالا سیستم خودران ماشین‌ها یا همان Rodeo، کاملا مبتنی بر شبکه‌های عصبی است.

مالک شبکه اجتماعی اکس معتقد است که استفاده از یک مبتنی بر هوش مصنوعی حتی می‌تواند به دیده شدن ریپلای یا پاسخ پست‌ها کمک کند. او می‌گوید گاهی اوقات برخی از پاسخ‌ها از خود پست منتشر شده جذابیت بیشتری دارند و با این حال به ندرت دیده می‌شوند. هوش مصنوعی می‌تواند پاسخ‌های تاثیر‌گذار را تشخیص داده و آن را در مرکز توجه کاربران قرار دهد.

از زمان خرید تغییر مالکیت توییتر سابق که حالا با نام اکس شناخته می‌شود، این پلتفرم تحولات متعددی را تجربه کرده و علاوه بر پولی شدن تیک‌ آبی و اضافه شدن اشتراک‌های جدید، سیاست‌های نظارت بر محتوای این پلتفرم در مرکز توجه بسیاری از رگولاتور‌ها و ناظران شبکه اجتماعی است. ماسک بخش مهمی از چارچوب‌های قبلی را در هم شکسته و به گفته یکی از مقامات اتحادیه اروپا به بزرگترین منبع اطلاعات وارونه و شایعه‌پراکنی تبدیل شده است.

با این حال ماسک بخش مهمی از ادعاهای مربوط به شایعه‌پراکنی و اطلاعات وارونه را رد کرده و همچنان بر اهمیت آزادی بیان در پلتفرم اکس تاکید دارد.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.