ارتباط با ما
09392116387

اکس با استریم تلویزیونی به رقابت یوتیوب می‌رود

مجله فورچه در گزارشی اختصاصی به نقل از منبعی مطلع می‌گوید شبکه اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک قرار است یک اپلیکیشن تلوزیوینی برای تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ و آمازون راه‌اندازی کند که ظاهری «مشابه» اپلیکیشن تلویزیونی یوتیوب دارد. اکس یا توییتر سابق که به عنوان یک شبکه میکرو بلاگی شهرت دارد مدت‌ها است تمرکز روی محتوای ویدیویی را افزایش داده و به دنبال جذب اینفلوئنسر‌ها و تولیدکنندگان محتوای تصویری است.

به گزارش پیوست، پیش از ماسک نیز توییتر چندین مرتبه ورود به بازار تلویزیونی را طی چند پروژه شکست خورده امتحان کرده است اما مالک جدید در تلاش است تا بار دیگر کاربران را به تماشای «ویدیو‌های طولانی روی یک صفحه نمایش بزرگتر» از طریق اکس مجاب کند.

ماسک در یک سال اخیر بسیاری از حساب‌های بلوکه شده این شبکه اجتماعی را مجددا فعال کرده و در تلاش برای جذب مخاطبان بیشتر روی افراد رانده شده از رسانه‌های عمومی تمرکز کرده است. از جمله سرشناس‌ترین چهره‌ها می‌توان به تاکر کارلسون، مجری اخراج شده از شبکه فاکس نیوز، و دان لمون، مجری سابق CNN اشاره کرد.

منبع فورچون می‌گوید ماسک «برای رقابت با یوتیوب آماده می‌شود» اما پلتفرم‌هایی مثل توییچ، شبکه استریم زنده محتوای ویدیویی، پیام‌رسان رمزنگاری شده سیگنال و پلفترم ردیت را نیز در اهداف بعدی خود دارد.

اکس در ماه ژانویه اعلام کرد که از این پس «یک پلتفرم با اولویوت ویدیویی» است و در حال حاضر کاربران پریمیوم می‌توانند ویدیو‌های طولانی با کیفیت بالا منتشر کنند و قابلیتی شبیه به تیک‌تاک و شورت‌های یوتیوب، نیز شما را به دنیای بی‌پایانی از ویدیوهای کوتاه می‌برد.

همچنین این شبکه اجتماعی از طرحی برای درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا رونمایی کرده تا امکان رقابت با یوتیوب را برای اکس فراهم کند. ماسک از تولیدکنندگان محتوا خواسته تا با انتقال تمام ویدیو‌های خود به این شبکه اجتماعی، از جریان درآمدی اکس بهره‌مند شوند.

فیبر نوری مبین‌نت به گلوگاه رسید - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: فیبر نوری مبین‌نت به گلوگاه رسید

مستر بیست، یکی از محبوب‌ترین یوتیوبر‌های جهان با ۲۴۳ میلیون مشترک، به تازگی برای آزمایش این ساز و کار درآمدی یکی از ویدیو‌های کامل خود را در اکس بارگذاری کرد و گفت که اطلاعات درآمدی آن را منتشر می‌کند. اولین ویدیو او بیش از ۲۵۰ هزار دلار درآمد داشت اما به گفته بیست، این رقم کمی خارج از عرف است زیرا باور دارد که خریداران تبلیغات روی توجه بالای کاربران سرمایه‌گذاری کرده و تبلیغات ویدیو او را به صورت خاص خریداری کرده‌اند.

اما رقابت با یوتیوب، پلتفرم تحت مالکیت گوگل، آسان به نظر نمی‌رسد. این پلتفرم در حال حاضر محبوب‌ترین مقر درآمدزایی برای تولیدکنندگان محتوا است. داده‌های وبسایت خبری اینفورمیشن نشان می‌دهد که حدود نیمی از مخاطبان سال ۲۰۲۳ یوتیوب در آمریکا از تلویزیون برای تماشا استفاده کرده‌اند و گزارشی از شرکت Nielsen در ژانویه نیز نشان داد که یوتیوب بزرگترین پلتفرم استریم در ایالات متحده است و ۸.۶ درصد از مقدار تماشا روی تلویزیون انجام می‌شود.

یوتیوب همچنین از رشد چشمگیر بخش ویدیو‌های کوتاه یا شورت‌ها خبر داده می‌گوید استفاده از این بخش در تلویزیون‌های متصل به اینترنت بیش از ۱۰۰ درصد از ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

پلتفرم تحت مالکیت ماسک نیز به نظر وضعیت خوبی از نظر مخاطب ندارد و گزارش تازه‌ای از شرکت تحقیقاتی ادیسون ریسرچ می‌گوید استفاده از اکس در سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است. رابطه جنجالی ماسک با مشتریان تبلیغات نیز باعث شده تا شرکت‌های بزرگی مثل اپل، دیزنی و IBM از این پلتفرم خارج شوند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.