ارتباط با ما
09392116387

استارت‌آپ BNPL تبی در عربستان یونیکورن شد

تبی (Tabby)، استارت‌آپ الان بخر بعدا پرداخت کن مستقر در عربستان سعودی، با جذب ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه پیش از عرضه اولیه بیش از ۱.۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد.

به گزارش پیوست، با وجود رکود بازار BNPLها پس از دوران همه‌گیری و کاهش ارزش‌گذاری غول‌های اروپایی و آمریکایی، این شرکت عربستانی توانسته با جذب ۲۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از جمله صندوق سرمایه‌گذاری مبادله و پی‌پل، به یکی از تک‌ شاخ‌های جدید منطقه تبدیل شود.

درنتیجه این دور جذب سرمایه تبی به یکی از اولین تک‌شاخ‌های فین‌تکی منطقه خلیج تبدیل شده و ارزش خود را نسبت به ارزش‌گذاری ۶۶۰ میلیون دلاری ماه ژانویه بیش از دوبرابر کرده است.

هوسام عرب، مدیر عامل این شرکت در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: «ما در حال ساخت و توسعه پیشنهاد مصرفی و تجاری هستیم. ما با جدیت روی توسعه گزینه‌های محصولی موجود برای مصرف‌کنندگان، به ویژه در حوزه خدمات مالی، سرمایه‌گذاری می‌کنیم.»

شرکت‌هایی مثل تبی به کاربران خود اجازه می‌دهند تا حتی در صورت نبود بودجه کافی نیز کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کرده و بعدا هزینه آن را پرداخت کنند. در اینجا فعال فین‌تکی به نیابت از مشتری هزینه را تقبل کرده و ممکن است در زمان بازپرداخت مقداری سود از مشتری خود دریافت کند.

شرکت تبی در حال حاضر در کشور‌های عربستان، امارات و کویت فعال است و با ۱۰ میلیون کاربر و همکاری با بیش از ۳۰ هزار برند با رقبایی مثل تمارا (Tamara) رقابت می‌کند.

تبی که ابتدا کار خود را در دبی آغاز کرده بود، دفتر مرکزی خود را در عربستان احداث کرده و قرار است عرضه اولیه سهام خود را در این کشور انجام دهد.

عرب می‌گوید: «ما هنوز نمی‌توانیم هیچ زمان‌بندی مشخصی را اعلام کنیم.» او افزود: «با این حال آینده دوری نخواهد بود.» این شرکت آغوش بازی نسبت به فرصت‌های ادغام و اکتساب دارد و از حوزه‌های جدید محصولی نیز استقبال می‌کند.

به گفته عرب، بیشتر حجم فعلی تبی مربوط به عربستان سعودی است که بزرگترین بازار تجارت الکترونیک منطقه خلیج محسوب می‌شود. او افزود که شرکت شاهد رشد سریع مشتریان جدید است و کاربران فعلی نیز مجددا به استفاده از این خدمت روی آورده‌اند.

در حالی که نگرانی از افزایش نرخ بهره و رکود احتمالی باعث شده تا شرکت‌های الان بخر بعدا پرداخت کن در بازار‌های توسعه یافته به مشکل بخورند، اما تبی همچنان عملکرد خوبی دارد. عرب می‌گوید: «مشتریان ارزشی را در این محصول مشاهده می‌کنند، آنها نمی‌خواهند دسترسی‌شان قطع شود و درنتیجه رفتار خوبی در زمینه بازپرداخت دارند.»

به گفته عرب تنش میان فلسطین و اسرائیل باعث شده تا کاربران رویکرد محافظه‌کارانه‌تری نسبت به مخارج خود داشته باشند اما نمی‌توان گفت که این روند تا چه اندازه دوام دارد اما مشتریان عمدتا در ۱۲ ماه گذشته عملکرد خوبی داشتند.

او گفت: «ما هنوز در یک سال گذشته تغییر بزرگی در مخارج مشتری مشاهده نکردیم. از نگاه ما مشتریان خود همچنان سلامت هستند.»

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.