ارتباط با ما
09392116387

گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان

ابر زس حدود ۱۰ سال است که در ایران در زمینه رایانش ابری فعالیت می‌کند. این شرکت گزارش عملکرد سالانه یلدایی خود را به تازگی منتشر کرده است. این گزارش بیانگر عملکرد ابر زس در بازه یکساله از اول دی ماه ۱۴۰۱ تا اول دی ماه سال جاری است.

دانلود گزارش سالانه ابر زس

رشد مشتریان

در این بازه یک ساله، تعداد مشتریان ابر زس رشد ۳.۴ برابری داشت. اکنون این میزان به بیش از ۱۹ هزار مشتری فعال می‌رسد که شامل کسب‌وکارهای شخصی، استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ است.

گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیوگزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

توسعه و بهبود خدمات مرکز تماس

توسعه تیم پشتیبانی ۶۰ درصد افزایش داشته است. رضایت مشتریان ۱۴ درصد افزایش، کاهش زمان پاسخگویی کامل به مشکلات مشتریان ۲۰ درصد کاهش و کاهش زمان اولین پاسخگویی ۳۰ درصد کاهش یافته است.

طی یک سال گذشته ابر زس ۱۰ پاپ‌سایت جدید در ایران و جهان راه‌اندازی کرد و تعداد کل پاپ‌سایت‌ها به ۴۱ عدد رسید. همچنین ابر زس میزان منابع را تا ۴.۵ برابر افزایش داد چراکه تعداد ماشین‌های مجازی ۵.۲ برابر افزایش یافتند.

تعداد پاپ‌سایت‌های داخلی ۵ عدد و تعداد پاپ‌سایت‌های خارجی نیز ۵ عدد افزایش یافت. براساس این گزارش طی یک سال گذشته، سرعت پردازنده ۸ درصد افزایش، سرعت رم ۱۱ درصد افزایش، سرعت شبکه ۶۰ درصد افزایش و سرعت استوریج ۱۲۳ درصد افزایش یافت.

1703344068 187 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو1703344068 187 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

بالاترین آپ‌تایم ممکن

ابر زس باتوجه به سطوح کیفیت سرویس، تضمین آپ‌تایم ۹۹ تا ۹۹.۹۹ درصدی را به مشتریان ارائه می‌دهد. سال گذشته برخی کاربران آپ‌تایم ۱۰۰ درصدی را تجربه کردند. میانگین آپ‌تایم سرویس‌ها در کل سال ۹۹.۹۸ درصد و کمترین آپ‌تایم در بین سرویس‌ها ۹۹. ۰۵ درصد بوده است. همچنین برخی از سرویس‌های زس به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه و ۱۱ ثانیه در دسترس نبودند.

کاربران ابری

عمده مشتریان زس در بازه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال هستند که برای سرویس‌های بیشترین هزینه را پرداخت می‌کنند. برای سرویس‌های کلود، بازه سنی ۱۸ تا ۲۴ سال ۲۸ درصد، بازه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال ۴۰ درصد، بازه سنی ۳۵ تا ۴۴ سال ۱۹ درصد، بازه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال ۷ درصد، بازه سنی ۵۵ تا ۶۴ سال ۳ درصد و افراد بالای ۶۵ سال ۳ درصد از مشتریانی که برای این سرویس‌ها هزینه پرداخت می‌کنند را تشکیل می‌دهد.

۳۳ درصد از مشتریان ابر زس را افراد ۱۸ تا ۲۴ سال، ۳۷ درصد از آن‌را افراد ۲۵ تا ۳۴ سال، ۱۶ درصد از آن‌را اشخاص ۳۵ تا ۴۴ سال، ۶ درصد را بازه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال، ۴ درصد را افراد ۵۵ تا ۶۴ ساله و ۴ درصد از آن‌را افراد بالای ۶۵ سال تشکیل می‌دهند.

1703344069 877 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو1703344069 877 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

توزیع سرویس‌های زس بین مشتریان

سرور ابری، دیتاسنتر ابری، سرویس‌های مدیریت شده، کلود گاردزس از جمله سرویس‌های ابر زس است. سرور ابری ۴۷ درصد، دیتاسنتر ابری ۳۴ درصد، سرویس‌های مدیریت‌شده ۱۴ درصد و کلودگارد ۵ درصد از خدمات عرضه شده توسط ابر زس طی بازه یک ساله از شب یلدای سال گذشته تا شب یلدای امسال را تشکیل می‌دهند.

کاربران ابری

سال گذشته، کاربران سرویس‌های زیرساخت زس تمایل بیشتری به سمت سرور ابری داشته‌اند. همچنین بیشتر مشتریان دیتاسنتر ابری را سازمان‌ها تشکیل داده‌اند و کاربران غیرسازمانی عمدتاً در پی استفاده از سرور ابری بوده‌اند. کاربران سازمانی ۳۳ درصد و کاربران غیرسازمانی ۶۷ درصد از کاربران ابری را تشکیل می‌دهند. سرور ابری ۵۸ درصد و دیتاسنتر ابری نیز ۴۲ درصد از تقاضای خدمات ابر زس را به خود اختصاص داده‌اند.

1703344069 111 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو1703344069 111 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

پرطرفدارترین سرویس‌های مدیریت شده زس

سرویس‌های مدیریت شده زس خدماتی است که به طور اختصاصی برای هر سازمان یا شرکت ارائه می‌شود. در این خدمات ابر زس برای چالش‌های حوزه ابری کسب‌وکار‌ها راهکار ارائه می‌کند. طراحی و پیاده‌سازی راهکار‌های بکاپ و بازیابی در شرایط بحرانی بیشترین درخواست‌ها را داشته است و ۵۶ درصد از درخواست‌های مشتریان را به خود اختصاص داده است. کانتینر ارکستریشن شامل Kubernetes ۴۳ درصد، راهکار‌های افزایش دسترسی‌پذیری (HA) ۴۰ درصد و راهکار‌های امنیتی و هاردنینگ ۳۰ درصد از درخواست‌های کاربران را تشکیل داده است. همچنین راهکار‌های ذخیره‌سازی ابری ۲۳ درصد، طراحی معماری ابری ۲۱ درصد، راهکارهای‌مانیتورینگ ۲۱ درصد، خودکارسازی فرآیند‌ها ۱۹ درصد، نصب و پیکربندی اپلیکیشن‌ها ۱۵ درصد و مدیریت لاگ‌ها ۱۲ درصد از درخواست‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

آمار مهاجرت به ابر زس

مهاجرت ابری از راهکار‌هایی است که توسط ابر زس ارائه می‌شود. ابر زس کمک می‌کند سازمان‌ها سرور‌های خود را به محیط ابر عمومی، خصوصی یا ترکیبی منتقل کنند. ۶۱ درصد از کاربران قبلاً از سرویس‌های هاستینگ استفاده می‌کردند و ۳۴ درصد نیز از خدمات دیگر ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری استفاده می‌کردند.

۶۳ درصد از کاربرانی که مهاجرت کرده‌اند از ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری دیگر مهاجرت کرده‌اند، ۳۱ درصد از سرویس‌های هاستینگ استفاده کرده و ۶ درصد از سرور اختصاصی مهاجرت کرده‌اند.

پرترافیک‌ترین سامانه‌های ابر زس شامل سامانه‌های امدادی، خرید خودرو، خدمات بانکی و بازارسرمایه، شرکت‌های بیمه، خرید اینترنتی، رسانه‌ها و سامانه‌های آموزشی است.

مشتریان سازمانی ابر زس بیشتری در زمینه فناوری اطلاعات، سرویس‌های مالی، بیمه، سلامت، فروش آنلاین، صنایع مادر و آموزش فعالیت می‌کنند.

کمترین ساعات ترافیک شبکه ابرزس در سال ۱۴۰۱ در ساعات ۴: ۳۰ تا ۶: ۳۰ صبح و بیشترین ترافیک مربوط به ساعات ۱۵: ۰۰ تا ۱۵: ۳۰ بود.

تیک‌تاک با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: تیک‌تاک با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود

1703344069 86 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو1703344069 86 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

کانفیگ محبوب کاربران زس

محبوب‌ترین کانفیگ کاربران سرویس‌های زیرساخت ابری زس، ۴ هسته پردازنده، ۴ گیگابایت رم و ۵۰ گیگابایت استوریج بود. کاربران بیشترین تمایل را به نصر اوبونتو داشتند و پس از آن ویندوز سرور در جایگاه دوم بود.

1703344070 391 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو1703344070 391 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

چالش‌های کاربران

۳۹ درصد از چالش‌های کاربران در استفاده از سرویس‌های زس مربوط به کیفیت شبکه، ۱۷ درصد مربوط به UI/UX وب‌سایت، ۱۴ درصد مربوط به سرعت دیسک، ۸ درصد در رابطه با کیفیت زیرساخت، ۷ درصد در نحوه استفاده از سرویس، ۶ درصد در رابطه با مدت زمان پاسخ‌گویی پشتیبانی، ۵ درصد در رابطه با افزایش قیمت و ۴ درصد نیز سایر موارد است.

1703344070 72 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو1703344070 72 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

چالش‌های شبکه داخلی ایران در ۱۴۰۱

نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شبکه کشور با اختلالاتی مواجه شد که افزایش نارضایتی مشتریان زس را نیز به همراه داشت. نیمه دوم سال گذشته نسبت ترافیک انسانی به بات‌ها ۸۰ به ۲۰ درصد بود. اما اواسط مهرماه بیش از ۹۰ درصد ترافیک با مبدا ایران را بات‌ها تشکیل می‌دادند و کمتر از ۱۰ درصد از ترافیک به انسان‌ها مربوط بوده است. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر، افزایش فیلترینگ و استفاده کاربران از فیلترشکن‌ها بود که ترافیک شبکه کشور را با افزایش بار شدید مواجه کرد. کاربران سرویس‌های ابری نیز کاهش کیفیت در شبکه داخلی و خارجی را تجربه کردند که ناپایداری سرویس‌های ابری را به همراه داشت.

چالش‌های کاربران ابری در بازار ایران

کاربران سرویس‌های زیرساخت ابری در بین تمامی سرویس‌دهندگان در ایران، با چالش‌های مختلفی مواجه هستند. براساس نظرسنجی‌های ابر زس هزینه بالا مهم‌ترین چالش کاربران ابری است. هزینه بالا ۴۹ درصد، عدم پایداری زیرساخت ۴۷ درصد، پشتیبانی نامناسب ۳۶ درصد، سرعت استوریج کم ۱۴ درصد از امتیاز کاربران در نظرسنجی‌های زس را به خود اختصاص داده است.

موانع مهاجرت به زیرساخت ابری در بازار ایران

در نظرسنجی ابر زس درباره موانع مهاجرت ابری، سیاست‌های بالادستی بیشترین امتیاز یعنی ۴۲ درصد از آرا را کسب کرد. عدم تخصص کافی در سازمان ۳۷ درصد، سختی و ریسک‌های جابجایی ۳۶. ۱ درصد، امنیت اطلاعات ۳۳. ۷ درصد از آرا را به خود اختصاص دادند.

سرویس‌های کاربردی برای کاربران ابری در بازار ایران

کاربردی‌ترین سرویس برای کاربران ابری بازار ایران، زیرساخت‌های ابری ( شامل سرور ابری و دیتاسنتر ابری) است. پس از آن CDN در جایگاه دوم قرار دارد. ذخیره‌سازی ابری، پلتفرم ابری و DevOps as a Service رتبه‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص داده‌اند.

1703344071 436 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو1703344071 436 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

پیشنهاد‌های جذاب برای کاربران

در نظرسنجی ابر زس درباره اینکه کدام پیشنهاد از سوی ارائه‌دهندگان سرویس‌های ابری برایشان جذاب‌تر است، پشتیبانی رایگان ۲۴ ساعته رتبه نخست را آورد. بکاپ ناشی از سانحه رایگان، امن‌سازی رایگان زیرساخت، تخفیف ماهیانه، شارژ حساب به صورت ویژه، سرویس رایگان دوره‌ای و DevOps as a Service رتبه‌های دوم تا هفتم را به خود اختصاص دادند.

سریع‌ترین دسترسی به پشتیبانی

طی یک سال گذشته میانگین زمان پاسخ اولیه به تیکت‌های مشتریان با ۱۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه، به ۴ دقیقه و نیم رسید و کارشناسان پشتیبانی نیز به طور متوسط در ۲ ساعت و ربع مشکل مشتریان را به طور کامل رفع کردند.

تعداد کل تیکت‌های پشتیبانی پاسخ داده شده نیز به ۱۱ هزار تیکت در سال گذشته رسید.

1703344071 935 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو1703344071 935 گزارش ۱۲ ماهه ابر زس، سامانه‌های امدادی پرترافیک‌ترین مشتریان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو

مشتریان ابر زس به طور متوسط برای ارتباط با کارشناسان پشتیبانی در حدود ۳۰ ثانیه منتظر مانده و زمان گفتگوی تلفنی با کارشناسان نیز کمتر از ۳ دقیقه بوده است.

مجموع زمان تماس‌های تلفنی ۳ هزار و ۲۰۰ ساعت و میانگین زمان گفتگو با کارشناسان نیز ۲ دقیقه و ۴۲ ثانیه بوده است.

میزان رضایتمندی کاربران از ۳. ۷ در دی ماه گذشته به ۴. ۵ در آذر امسال رسید. این امتیازات از ۵ نمره محاسبه شده است.

پشتیبانی سرویس‌های مدیریت شده

سال گذشته، ۷۸ درصد از کاربرانی که در کنار سرویس‌های زیرساخت ابری زس، از سروریس‌های مدیریت شده بهره برده‌اند، از پشتیبانی غیررایگان آن استفاده کرده‌اند.

 

 

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.