جستجو
برای جستجو متن مورد نظر وارد کنید و Enter بزنید برای بستن Esc بزنید.
در دنیای پرسرعت امروز، طراحی بسته بندی به عنوان یک هنر و علم، نقش بسیار مهمی در تأثیرگذاری بر تجربه مصرفکننده و بازار پژوهی محصولات دارد. هرچه طراحی بستهبندی زیبا، کارآمد و خلاقانهتر باشد، احتمال جلبتوجه مصرفکننده و ایجاد ارتباط عاطفی بیشتر با محصول افزایش مییابد. در این مقاله، به بررسی چگونگی طراحی بستهبندی مؤثر میپردازیم و نکات کلیدی را که برای ایجاد یک بستهبندی جذاب و کارآمد لازم است مورد بررسی قرار میدهیم.
آموزش طراحی بسته بندی محصولات یک کار کاملا چندوجهی است. یک طراح باید از طریق فرآیندهای خلاقانه و استراتژیک، شناخت ماهیت محصول، مخاطبان هدف و هویت برند، بسته بندی محصول را طراحی و اجرا کند. انتخاب مواد و متریالهای مناسب، زیباییشناسی و عملکرد در عین توجه به پایداری و فراگیری از دیگر جزئیات مهم در آموزش طراحی بسته بندی محصولات است.
توجه به عناصر گرافیکی، طرح های رنگی، تایپوگرافی و تصاویر جزئیاتی هستند که در آموزش طراحی بسته بندی محصولات باید مورد توجه قرار بگیرند. ساختار، بررسی اشکال، اندازهها و قابلیت استفاده از جنبههای کلیدی در طراحی بسته بندی محصول و تضمین جذابیت آن مهم است. همچنین توجه به تجربههای عملی و آنچه که به صورت صنعتی در حال وقوع است برای تقویت نوآوری و موفقیت در این زمینه بسیار اهمیت دارد.
طراحی بسته بندی محصول یک فرآیند جامع است که شامل مراحل و ملاحظات متمایزی است. در ابتدا، طراحان به بررسی ویژگیها، هدف و مخاطبان محصول میپردازند و درک کاملی از نقاط فروش منحصربهفرد آن به دست میآورند. در این مرحله تحقیقات برای ایجاد بستهبندی که به طور یکپارچه با هویت محصول هماهنگ باشد، بسیار مهم است. بعد از آن تمرکز به انتخاب مواد و توجه به ملاحظاتی مانند دوام، سازگاری با محیط زیست و زیباییشناسی مطرح میشوند. مرحله طراحی گرافیکی شامل عناصری مانند طرح های رنگی، تایپوگرافی و تصاویر است و هدف آن ایجاد یک حضور بصری جذاب و منسجم از برند است.
در طراحی نمونه فرم بسته بندی به جنبههای فیزیکی محصول مانند شکل، اندازه و عملکرد آن نیز پرداخته میشود. نمونهسازی و آزمایش مراحل ضروری برای اطمینان از عملیبودن و دوام طراحی ضروری هستند. در طول این مراحل، آگاهی دقیق از صنعت و فناوریهای جدید برای بسته بندیهای جذاب و نوآورانه و مطابق با نیاز بازار هستند، حیاتی است. در ادامه هرکدام از مراحل با جزئیات بیان میشوند.
در ادامه نمونه کارهای طراحی بستهبندی درست و اصولی با توجه ویژه به هنر و عملکرد و همچنین ماهیت برند را میبینیم. توجه به هویت منحصربهفرد هر محصول در طراحی و تنوع نمونههای مختلف بسته بندی، در این بسته بندیها دیده میشود. بسته بندی های مختلف در حوزه غذا و نوشیدنی، آرایشی و بهداشتی و فناوری که در آنها به جزئیات، ترکیب مواد پایدار و روند بازار توجه ویژه شدهاست.
طراحی بستهبندی زعفران سان سکرت با قابلیت واقعیتافزوده: استودیو دیز
طراحی بستهبندی شکلات سَتا: سید محمد حسن سجادی
طراحی بسته بندی چای و دمنوش ساعدی نیا: استودیو روزرنگ
طراحی بسته بندی عسل سرآمد: استودیو روزرنگ
طراحی بسته بندی شکلات / استودیو روزرنگ
طراحی بسته بندی برند beak pick