ارتباط با ما
09392116387

هوش مصنوعی چگونه رشد و نوآوری را کاتالیز می‌کند

ورود هوش مصنوعی به هر بحثی اغلب با ترس از تبدیل‌شدن آن به عنوان ابزاری قدرتمند همراه است. نگرانی‌ها پیرامون این موضوع است که الگوریتم این فناروی فراگیر بر تمام انسان‌ها تملک نیابد. با این‌حال، موارد استفاده از هوش مصنوعی آینده‌ای بسیار توانمند و پیشرفته را نوید می‌دهد. آینده‌ای که در واقع شغل‌ها و فرصت‌های بیشتر و نه کمتری را فراهم خواهد آورد.

به گزارش پیوست، طبق مطالعات انجام شده بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد که چطور هوش مصنوعی جایگزین انسان‌ها خواهد شد و موقعیت شغلی او را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این‌حال، چنین ترس‌هایی اغلب باعث نادیده گرفتن موارد مهمی می‌شود. مواردی مانند اینکه انسان کنترل‌کننده هوش مصنوعی است و این واقعیت که هدایت این فناوری همچنان در دست انسان باقی خواهد ماند.

هوش مصنوعی (AI) با فراهم کردن ابزارها و قابلیت‌های جدید، می‌تواند باعث افزایش سرعت رشد و نوآوری در صنایع و سازمان‌های مختلف شود. برخی از مزایای هوش مصنوعی برای رشد و نوآوری عبارتند از:

افزایش کارایی و بهره‌وری: هوش مصنوعی می‌تواند با خودکارسازی وظایف تکراری و زمان‌بر، به افزایش کارایی و بهره‌وری سازمان‌ها کمک کند. این امر می‌تواند زمان و منابع بیشتری را برای تمرکز بر فعالیت‌های استراتژیک و نوآورانه فراهم کند.

بهبود تصمیم‌گیری: هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ، الگوها و روندها را شناسایی کند که برای انسان‌ها قابل تشخیص نیستند. این امر می‌تواند به بهبود تصمیم‌گیری‌های تجاری و سازمانی کمک کند.

ایجاد محصولات و خدمات جدید: هوش مصنوعی می‌تواند برای توسعه محصولات و خدمات جدید و نوآورانه استفاده شود. به عنوان مثال، هوش مصنوعی در حال حاضر در توسعه اتومبیل‌های خودران، داروهای جدید و روش‌های آموزشی جدید نقش دارد.

 

هوش مصنوعی در کمین موقعیت انسان

براساس مطالعه‌ای در دانشگاه پرینستون، کسانی که درآمد بالایی دارند، تمایل بیشتری نیز به کار و فعالیت به صورت طولانی مدت دارند و کمتر به وقت‌گذرانی و فعالیت‌های اجتماعی می‌پردازند.

افراد به‌خاطر میل رسیدن به موفقیت، کار می‌کنند و فقط زنده‌ ماندن عامل اصلی کار و فعالیت آنها نیست. براساس مطالعه‌ای در دانشگاه پرینستون، کسانی که درآمد بالایی دارند، تمایل بیشتری نیز به کار و فعالیت به صورت طولانی مدت دارند و کمتر به وقت‌گذرانی و فعالیت‌های اجتماعی می‌پردازند. زمانی نیویورک تایمز پرسید چرا افراد سوپرمیلیاردر فراتر از نیازهای مالی خود به کارکردن ادامه می‌دهند؟ پاسخ آن ساده است: آیا افراد ثروتمند به پول، رقابت یا احساس مهم‌بودن معتاد شده‌اند؟ بله!

شاید کسی بخواهد با کلمات بازی کند، اما منظور این است که هنوز اصلی‌ترین انگیزه برای افراد موفق، دستیابی به موقعیت و نگهداری از آن است. مهم نیست قبلا چه سطح از موفقیتی را تجربه کرده‌اند، همچنان سعی خواهند کرد تا رشدشان را ادامه دهند و رقابت را پیروز شوند. همین دلیل برای بی‌رحم‌بودن درباره آینده شغل انسان‌ها در عصر هوش مصنوعی قانع‌کننده است.

گذشته از همه این‌ها، اگر هوش مصنوعی بتواند ۱۰ برابر کدنویس کار کند، بخش اعظم شرکت‌ها ۹ نفر از ۱۰ مهندس نرم‌افزار خود را اخراج نمی‌کنند. آن‌ها به‌دنبال خروجی ۱۰۰ برابری از تیم ۱۰ نفره خود خواهند بود.

تیک‌تاک با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: تیک‌تاک با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود

در واقع، احتمالا آن‌ها نیروهای بیشتری را اضافه خواهند کرد، زیرا با هر استخدام، بازگشت سرمایه بسیار جالب توجهی خواهند داشت. فرض کنیم خانه‌ای خریدید و در یک سال ارزش آن دو برابر شده است. آیا از تصمیم خود پشیمان می‌شوید؟ خیر! احتمالا فکر می‌کنید کاش می‌توانستید خانه‌های بیشتری را هم در آن محله خریداری کنید تا به سود کلان‌تری برسید.

هوش مصنوعی امروز، هوش مصنوعی کاملا خودران آینده نیست. هدیه هوش مصنوعی در مراحل اولیه کنونی، توانایی در تقویت نیروی انسانی برای ساخت بزرگ‌تر، سریع‌تر و بهتر است.

هوش مصنوعی در حال پیشروی

هوش مصنوعی و ابزار و برنامه‌هایی که بر این اساس طراحی می‌شود افزایش یافته و فراگیر شده است. پس، تعجبی ندارد که در فضای دیجیتالی مدام با نمونه‌های پیشرفته این فناوری رو به رو شویم.

همین حالا می‌توان موجی از برنامه‌های دیجیتالی را مشاهده کرد که در تعداد و تنوع بالا در دسترس مردم قرار دارند. برنامه‌هایی که در تحقیقات بازار، ساخت و گسترش قیف فروش، اسکچ‌زدن متن‌های بازاریابی و خیلی موارد دیگر به افراد کمک می‌کند.

با توجه به سرعت این روند به‌زودی شاهد افزایش استفاده از این فناوری در محتواهای آنلاین خواهیم بود. همین‌طور احتمال افزایش تولیدکنندگانی که ایده‌هایشان را به دوره، ویدیو و پست‌های متنی تبدیل می‌کنند و به دست مخاطبان کم‌تر بهره‌برده و کم‌تر استفاده‌شده می‌رسانند قوت گرفته است.

برخی شرکت‌ها قطعا هوش مصنوعی را بهانه‌ای برای تعدیل نیروهایشان می‌کنند. در همین باره گوگل اعلام کرد که می‌خواهد در هوش مصنوعی پیشرو باشد و از آن در تمامی محصولات خود استفاده کند. با این‌حال، در ماه ژانویه ۱۲ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کرد.

با این‌حال، چندین سال است که نیروی کار و موقعیت شغلی به حالت غیرمتمرکز و شناور درآمده و در سطح دنیا پراکنده شده‌ است. دنیا به لطف فناوری‌های جدید، رشد عجیبی را در تعداد فریلنسرها دیده که پیشوای سبک زندگی مستقلانه به شمار می‌آید و نام‌های جدیدی مانند دیجیتال نومد به‌ خود گرفته‌‌اند.

هرروز افراد بیشتری به کمک هوش مصنوعی با صرف کمی زمان، انرژی و سرمایه، فرصت‌های سودآوری را برای خود می‌سازند. دیگر برای استخدام‌شدن به گوگل، مایکروسافت و فیس‌بوک متکی نیستند، زیرا ابزارهای هوش مصنوعی در دسترس آنهاست تا کسب‌وکارهای چند میلیون دلاری خود را راه‌اندازی کنند.

در همین حال، آن‌هایی که هنوز می‌خواهند در قالب استخدام سنتی کار کنند هم فرصت‌های زیادی برای بهره بردن دارند.

همان‌طور که استفاده از اسپریدشیت‌ها به مهارتی ضروری و سودآور تبدیل شده، استفاده از هوش مصنوعی هم همین مسیر را طی می‌کند. شرکت‌هایی که به دنبال توسعه هستند در رقابت شدید خود با خوشحالی چنین افرادی را استخدام می‌کنند تا کار بیشتری انجام دهند و به رشد بیشتری دست یابند.

با ورود و نفوذ هوش مصنوعی موقعیت شغلی و نیروی کار عوض خواهد شد، اما جایگزین خیر! چیزهایی که بشریت به‌ کمک هوش مصنوعی از این تغییر و تحول به‌دست می‌آورد، شایسته توجه است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.