ارتباط با ما
09392116387

مدیرعامل بهسازان ملت: به سمت پلتفرم باز حرکت می‌کنیم

محمدصادقی مدیرعامل بهسازان ملت می‌گوید: بهسازان ملت به سمت پلتفرم باز حرکت می‌کند و آنها در آستانه سی سالگی تصمیم گرفته‌اند با تعامل بیشتر با فضای فین‌تکی و استارت‌آپی از فضای یکنواختی سال‌های اخیر خارج شوند.

به گزارش پیوست، محمدصادقی مدیرعامل بهسازان ملت در گفت‌وگوی ویژه خبری به مهرک محمودی سردبیر پیوست می‌گوید: بهسازان ملت در واقع بازوی فناوری بانک ملت است و در آستانه تولد سی سالگی بهسازان ملت ما برنامه‌هایی مدون و جدی برای توسعه آن در نظر داریم.

او ادامه می‌دهد: ۳۰ سالگی در انسان هم سنی است که هر شخص با تلنگری به خود رو به تغییر و پیشرفت می‌رود. ما هم در بهسازان به عنوان بازوی فناوری بانک ملت اساسمان را رویکرد تغییر گذاشته‌ایم. در طبقه‌بندی فعالیت‌های بهسازان در سی سال اخیر چند نقطه عطف وجود دارد یکی مربوط به سال‌های ۷۳ تا ۷۸ و تولد بهسازان است و دیگری دقیقا از سال ۷۸ و ظهور سامانه سنجش است که تغییر مهمی در عملکرد بانک بود.

او ادامه می‌دهد: از سال ۷۸ تا ۸۱ هم به سمت پیاده‌سازی سیستم یکپارچه رفتیم. اما آنجا که کاربر نهایی و مردم تغییرات را احساس کردند، به سال ۸۲ و «جام» بانک ملت برمی‌گردد. در حقیقت تفاوت اصلی را کاربران بانک ملت با جام احساس کردند.

طبق گفته صادقی مدیران بانک ملت در سال‌های گذشته نیز با برنامه‌های مدون و استراتژیک تحول دیجیتال را دنبال کرده‌اند اما سرویس «جام» چون در ارتباط با کاربر نهایی بوده بیشتر دیده شده و اقبال به سمت آن مناسب‌تر بوده است.

او ادامه می‌دهد: ما در کنار مسئولیت‌هایی که بانک آن را به ما سپرده است وظایف و پروژه‌های حاکمیتی زیادی هم داشته‌ایم و بهسازان در کنار اینها بزرگ و بزرگ‌تر شده است. در واقع بلوغ بهسازان ملت در همین سال‌ها شکل گرفته و یک هم‌افزایی جدی در اکوسیستم رخ داده است.

صادقی همچنین در پاسخ به سردبیر پیوست در زمینه اینکه آیا پروژه‌های حاکمیتی مانع از رشد فناورانه بهسازان نشده است؟ می‌گوید: پاسخ شما هم بله و هم خیر است. چون همین پروژه‌های حاکمیتی امکان هم‌افزایی را ایجاد کرد و ما در دل همین پروژه‌ها توسعه پیدا کردیم و هم از سویی شاید به شکلی باید و شاید به بخش فناورانه خودمان ورود نکردیم.

تیک‌تاک با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: تیک‌تاک با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود

مدیرعامل بهسازان ملت همچنین درباره رفتن به Core دوم بانک ملت که با شکست مواجه شده می‌گوید:
در این زمینه با نیازسنجی درستی وارد شدیم اما استراتژی ما در این زمینه درست نبوده است. اما حالا در حال چیدن استراتژی‌هایی مدون برای رفع این چالش‌ هستیم.

باید از دوره یکنواختی خارج شویم

به باور صادقی بانک ملت بانک کسب و کارهاست و در زمینه B2B پررنگ‌تر عمل کرده است. او در این باره می‌گوید: ما به سمت تغییر در حال حرکتیم و به خوبی می‌دانیم بانک ملت ممکن است برای کر دوم خود به سراغ شرکت دیگری برود اما ما هم دربهسازان راکد ننشسته‌ایم و راهکارهای مختلفی را برای این موضوع پیش‌رو داریم.
او ادامه می‌دهد: ضمن اینکه بانک ملت فقط کربنکینگ ندارد و ما یک مجموعه سولوشن‌های(راهکارهای) مختلف را کنار هم داریم. ما در واقع پروژه‌های حاکمیتی و ملیتی را داخل یک سیستم توسعه دادیم که بانک ملت به سادگی نمی‌تواند از آنها جدا شود. این وابستگی بهسازان ملت به این پروژه‌‌‌ها گاه باعث شده چابکی کافی وجود نداشته باشد اما حالا آن چیزی که ما را تهدید می‌کند وابستگی نیست بلکه عدم اطمینان از بودن است. ما اسم این دوره را رخوت نمی‌گذاریم بیشتر دوره یکنواختی بوده است.به همین خاطر می‌خواهیم از دوره یکنواختی خارج شویم و با شیب تند‌تر به مسئله ورود کنیم. چون فضای رقابت جدی‌تر شده، حالا فین‌تک و استارت‌آپ‌ها رقبای جدی ما هستند.

به دنبال فضای تعامل هستیم

به عقیده صادقی حالا دو نگاه برای تغییر بهسازان وجود دارد یک نگاه از درون و یک نگاه از بالا و فراتر به موضوع. او می‌گوید: در حقیقت ما باید هواپیمای در حال حرکت را تعمیر کنیم. شاید یک بخش‌هایی هم کار با تعمیر درست نشود و نیاز به تغییرات عمده‌‌تر در این باره باشد. ما می‌دانیم باید به سمت CORE حرکت کنیم.

ما دیگر نمی‌خواهیم فقط لایسنس و مجوز بفروشیم بلکه به دنبال مشارکت و ارائه API هستیم. می‌خواهیم API به استارت‌آپ‌ها بدهیم و حالت مشارکتی کار کنیم. ما در زمینه تسهیلات بانک ملت هم نوآوری‌های خوبی داشته‌ایم و تسهیلگر بوده‌ایم. ارائه تسهیلات را به سمت در دفاتر پیشخوان بردیم و در حال تغییر پارادیم و تغییر شیفت روی هاب اعتباری هستیم.

او ادامه می‌دهد: بیشتر مشتریان بانک ملت حقوقی و تجاری هستند و ما باید بر اساس رفع نیازهای آنها ایده‌های خلاقانه بیاوریم. در حال حاضر بهسازان ملت دنبال ارائه خدمات به سایر بانک‌ها نیست. اما
چون به دنبال فصای نوسازی و تحول دیجیتال هستیم باید بتوانیم با همه اکوسیستم کار کنیم.
طبق گفته صادقی بانک ملت چهار بازو دارد: یکی مرکز تحول دیجیتال است که یکی از پایه‌های آن خود هلدینگ بهسازان ملت است.دیگری خود بانک است و یکی خود شرکت بهسازان ملت است که اگر همه آنها کنار هم درست حرکت کنند بالندگی اصلی اتفاق میفتد. شاید تا کنون این ۴ رکن نتوانسته‌اند درست و در اتصال با یکدیگر عمل کنند. اما برنامه آتی هلدینگ و شرکت این است که همگی همسو با هم و در راستای اهداف هلدینگ حرکت کنیم.

بهسازان ملت به سمت Open Platform حرکت می‌کند

صادقی در پایان در زمینه سمت و سو و چشم‌انداز آینده بهسازان می‌گوید: به پررنگ‌ کردن نقشمان بیش از گذشته اهمیت می‌دهیم. ما در هلدینگ بهسازان تقریبا همه امکانات زیرساختی را داریم و همین آینده ما را روشن‌تر می‌کند. خوشبختانه مدیران بانک ملت در برابر فناوری سخت‌گیر نیستند و ما به سمت اپن پلتفرم در حرکتیم که بتوانیم سرویس‌هایمان را با فراغ بال و راحت‌تر ارائه دهیم. مضاف بر اینکه ما نقش پررنگی در انجام پروژه‌های ملی داریم که تا کنون همه آنها موفق بوده‌اند. ما پروژه ملی شکست خورده نداریم و همین نشان از قوت و توان تیم بانک ملت و بهسازان ملت دارد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.