ارتباط با ما
09392116387

اختلاف قیمت اینترنت ثابت و همراه، لازمه توسعه فیبر نوری

اپراتورهای اینترنتی باور دارند برای استقبال از فیبر نوری باید اختلاف تعرفه اینترنت ثابت و همراه بیشتر شود.

به گزارش پیوست، روح‌الله رضایی، معاون حقوقی و رگولاتوری ایرانسل در پنل آسیب‌شناسی توسعه اقتصاد فیبر نوری که در چهارمین رویداد ایران دیجیتال برگزار شد، گفت: موفقیت در اجرای فیبر در گروه اصلاح تعرفه‌هاست. بازار، مکانیزم خودش را دارد و اگر توجیه اقتصادی داشته باشد خودش به تعادل می‌رسد. تعرفه باید رها شود. باید تا دو سه سال آینده بازار رقابتی شود.

او در مورد تاثیر سیاست‌های فیلترینگ بر تقاضا گفت: اگر بخواهیم حجم تقاضا از اینترنت را بالا ببریم باید به محتوا توجه کنیم. برای توسعه اقتصاد فیبر لازم است با قاطعیت و جدیت سیاست‌های با محدودیت کمتر را لحاظ کنند.

به باور وی باید هدف‌گذاری را در دو سه سال آینده روی ایجاد پوشش بگذاریم و هدف فرعی‌، اتصال مردم به فیبر باشد.

مهدی روحانی‌نژاد، معاون راهبردی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز از میل نداشتن اپراتورها به ایجاد اتصال ابراز نگرانی کرد و گفت: سعی می‌کنیم حداقل دخالت در بیزینس اپراتورها را انجام دهیم و هر جا لازم بود وارد شویم ولی وقتی می‌بینیم اپراتورها خیلی روی اتصال تاکید نمی‌کنند برایمان علامت سوال پیش می‌آید که نکند مشوق‌هایمان برای پوشش کافی بوده که به فکر بازگشت پولشان نیستند. هدف اصلی اتصال است ولی در همه جای دنیا رگولاتور، پوشش را الزام می‌کند.

مسعود بمانی‌پور، مدیرعامل پیشگامان نیز دیگر حاضری بود که تاکید کرد: رگولاتور نباید برای ایجاد اتصال روی اپراتور فشار بگذارد. اکنون برخی اداره‌های ICT استان‌ها به ما می‌گویند باید اتصال ایجاد کنید.

تیک‌تاک با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: تیک‌تاک با ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای به رقابت با یوتیوب می‌رود

محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک نیز به بیان تجربه‌ای در رابطه با اتصال فیبر پرداخت و گفت: یک سال پس از امضای تفاهم‌نامه با وزارتخانه شهرمان را به پوشش ۱۰۰ درصدی رساندیم. تحقیقی در شرکت در مورد روش فروش انجام شد. آنچه در فروش سرویس DSL و LTE و موبایل تجربه شده در فیبر کاملاً متفاوت است. ما بعد از اعلام عمومی پوشش شهر با حجم زیادی از درخواست در نقاط مختلف شهر روبه‌رو شدیم. برای همین باید تیم تحویل سرویس حاضر باشد وگرنه صف طولانی‌ای ایجاد می‌شود. حتی برخی اپراتورها در دنیا قبل از ایجاد پوشش بازاریابی می‌کنند.

اصلاح تعرفه

اپراتورهای حاضر در این پنل به اصلاح تعرفه‌های اینترنت تاکید کردند که مورد تایید روحانی‌نژاد نیز بود. صیدی، مدیرعامل مبین‌نت در این خصوص گفت: در کشور مثلاً لبنیات گران می‌شود اما روی گرانی کالاهای حوزه ارتباطات حساسیت بیشتر است‌. اکنون قدرت فعالان صنعت مرغ و تخم مرغ از ما بیشتر است.

او ادامه داد: هر بیزنسی باید درآمد و هزینه‌اش تطابق داشته باشد. هزینه نگهداری این شبکه نیز خیلی بالاست. اتصال به مرور باید به درآمد برسد

صادق عباسی شاهکوه، مشاور وزیر ارتباطات در فیبر نوری نیز در مورد تعرفه‌ها گفت: موضوع کشش جامعه است که می‌پذیرد تعرفه بالا برود یا خیر. با یک حرکت کوچک‌ کلی واکنش نشان داده می‌شود. پارسال که بسته‌های بزرگ را حذف کردیم خیلی اعتراض شد.

عباسی شاهکوه در ادامه گفت: به اینترنت ثابت در اواخر دولت دهم پرداخته شد که ایرانیان‌نت مطرح شد و هدف هفت میلیون پورت بود. دولت یازدهم هم اواخرش به فکر افتاد که باز هم به سرانجام نرسید. دولت دوازدهم ۶ ماه آخر به این فکر افتاد که مصوبه CNSP را داد. ولی این دولت خوشبختانه از همان روز ا‌‌ول به فکر بود. این فرصت خیلی برای ما با ارزش است و از اول هدف‌گذاری را شفاف اعلام کنیم.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.