ارتباط با ما

میزان ترافیک و کاربران فعال ماهانه ایکس سیر نزولی دارد

موضوع کاهش کاربران ایکس فقط به ایالات متحده محدود نمی‌شود و در سایر کشورها ازجمله بریتانیا ۱۱٫۶-، فرانسه ۱۳٫۴-، آلمان ۱۷٫۹- و استرالیا ۱۷٫۵- درصد کاهش یافته است. این گزارش خاطرنشان می‌کند که کاهش یادشده فقط به ماه سپتامبر مربوط نمی‌شود و روند کاهشی استفاده از ایکس در سال گذشته مشاهده می‌شود.

با‌ وجود کاهش میزان استفاده از ایکس، خبر خوش برای ایلان ماسک این است که ترافیک صفحه‌ی شخصی او در ایکس (توییتر سابق) تا ماه گذشته، ۹۶ درصد درمقایسه‌با سال گذشته افزایش یافته است.

الگوریتم‌های یادگیری ماشینی تخمین‌ها و محاسبه‌های گزارش میزان استفاده‌ی کاربران ایکس را با میلیون‌ها وب‌سایت و برنامه تجزیه‌‌و‌تحلیل کرده است. درواقع، Similarweb برای به‌دست‌آوردن این آمارها فقط به داده‌های تحلیلی خود اکتفا نکرده و از همکاری با سایر شرکت‌ها ازجمله ارائه‌دهندگان اینترنت کمک گرفته است.

ناگفته نماند که این گزارش در مقیاس بزرگ‌تر از تغییر رویه اساسی‌تری حکایت می‌کند که ترافیک وب به‌طورکلی روی ۱۰۰ شبکه‌ی اجتماعی محبوب و جوامع آنلاین حدود ۳٫۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد؛ البته به‌غیر از TikTok که در سطح جهانی ۲۲٫۸ درصد رشد کرده است. درمقابل، می‌توان کاهش ترافیک وب ۱۰٫۴ درصدی را در فیسبوک مشاهده کرد.

طبق گزازش Similarweb، مسئله‌ی کاهش استفاده‌ی کاربران از ایکس (توییتر سابق) نشان‌دهنده‌ی کاهش اهمیت این شبکه‌ی اجتماعی در اکوسیستم خبری است. برای مثال، نیویورک‌تایمز به‌تنهایی ۳ تا ۴ درصد ترافیک خود را در وب‌سایت از توییتر دریافت می‌کرد؛ اما این ترافیک درحال‌حاضر حدود ۷۵ درصد کاهش یافته است و به ۱ درصد ترافیک می‌رسد.

از خواب چالشی مرگبار که سلامت جسم و روان - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: محرومیت از خواب: چالشی مرگبار که سلامت جسم و روان را تهدید می‌کند

این گزارش خبرهای خوشی برای شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ندارد؛ اما تأکید می‌کند که به‌نظر می‌رسد این برنامه همچنان قدرت ماندگاری دارد. با‌این‌حال با درنظرگرفتن افزایش رقابت رقبایی مانند بلواسکای، Post ،Pebble ،Spill ،Mastodon و Threads، بد نیست اشاره کنیم که مدیران ایکس (توییتر سابق) به‌احتمال زیاد با آمارهای گزارش Similarweb مخالفت کنند؛ زیرا درحال‌حاضر، فقط افزایش ترافیک را تبلیغ کرده‌اند، نه کاهش!

برای مثال، شرکت ایکس اخیراً به تک‌کرانچ گفت که روزانه میزبان ۵۰۰ میلیون پست است که شامل محتوای اصلی و پاسخ‌ها و گزارش‌ها می‌شود و این پست‌ها روزانه ۱۰۰ میلیارد تعامل ایجاد می‌کنند.

یاکارینو نیز در اوایل ماه اکتبر، نمودارهایی به‌اشتراک گذاشت که نشان می‌دادند کاربران ۱۴ درصد زمان بیشتری در ایکس صرف می‌کنند و مخاطبان ویدئو ۲۰ درصد افزایش یافته‌اند و روزانه ۱٫۵ میلیون نفر در ایکس حساب کاربری ایجاد می‌کنند که درمقایسه‌با آمار سالانه ۴ درصد بیشتر است.

با وجود مغایرت آمار منتشرشده‌ی ایکس با گزارش Similarweb، این شرکت هنوز واکنشی به آن نشان نداده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی دلایل کاهش استفاده کاربران از ایکس (توییتر سابق) چیست؟

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.