جستجو
برای جستجو متن مورد نظر وارد کنید و Enter بزنید برای بستن Esc بزنید.
موزیلا، سازمان غیرانتفاعی پشت مرورگر فایرفاکس، یک برند جدید دارد. به گفته مدیران موزیلا اولین وظیفه این برند جدید این است که به شما یادآوری کند که موزیلا تنها فایرفاکس نیست.
امروزه، این سازمان که در سال ۱۹۹۸ از بقایای شرکت مرورگر اولیه نتاسکیپ تاسیس شد، راهنماییهایی در زمینه حفظ حریم خصوصی ارائه میدهد، استانداردهای متنباز منتشر میکند، رویدادهای اجتماعی مانند موزفست را سازماندهی میکند و بازوی سرمایهگذاری خود را اداره میکند. اوایل امسال، موزیلا حتی در یک حرکت جالب توجه، شرکت آنونیم، یک پلتفرم تبلیغاتی که توسط مدیران سابق متا تأسیس شده بود، را خریداری کرد. به گفته لیندسی شپرد اوبراین، مدیر ارشد بازاریابی موزیلا، «این یک راهکار برای اکوسیستم تبلیغاتی است تا به مردم کمک کند که تبلیغات به شکلی کارآمد و غیر استثماری انجام شود.»
موزیلا برندی است که در دنیای سرمایهداری، محصولات ارائه میدهد و به فعالگرایی میپردازد. این مفهوم پیچیدهای است و به همین دلیل موزیلا با ذینفعان داخلی و شرکای خارجی مشورت کرده تا هدف خود را بررسی کرده و یک بیانیه برند بنویسد که به عنوان لنگری برای لوگو و سیستم برند جدید عمل کند.
امی ببینگتون، رئیس جهانی برند موزیلا میگوید: «ما به یک بیانیهای رسیدیم که میگوید این یک پلتفرم برای مردم است. اما چیزی که ما میتوانیم در بیرون مطرح کنیم، شعار “بازپسگیری اینترنت” است و همه کارهای ما در خدمت این هدف است.»
بیشتر بخوانید: توسعه برند چیست؟ معرفی ۵ استراتژی مهم توسعه برندینگ
لوگوی قبلی موزیلا از طریق یک کمپین جمعسپاری ایجاد شده بود و با آن کلمهنگاری سیاه و سفید سادهاش (با حضور یک چهره کوچک ://) بیشتر شبیه به چیزی بود که یک علاقهمند به کد متنباز مستقیماً در یک ترمینال تایپ میکرد. در یک سو، این طراحی کاملاً با برند همخوانی داشت، اما از سوی دیگر، فرصتی از دست رفته بود و تقریباً برای جهانی بزرگتر از افرادی که از اخلاقیات موزیلا آگاه نیستند، محدودکننده بود.
لوگوی جدید و سیستم برند موزیلا توسط شرکت جونز نولز ریچی (JKR) طراحی شده است. پروژه توسط مدیر خلاق اجرایی، لیزا اسمیت، که اخیراً روی برندهای برگر کینگ و ایمپاسیبل کار کرده بود، هدایت شد.
اسمیت اشاره میکند که برند موزیلا دو پاره و حتی خودتخریبگر به نظر میرسید. او توضیح میدهد: «برای سیاستهای دولتی و گزارشها، طرحها ساده و سیاه و سفید بود که شخصیتی نداشت. در مقابل، در رویدادهایی مانند موزفست، از تمام رنگها و آن هم به شکلی کاملاً متفاوت استفاده میشد.»
سیستم جدید برند راهکارهایی برای حل این مشکلات ارائه میدهد، هرچند، مانند خود موزیلا، طراحی آن نیز بهسادگی ممکن نیست.
منبع: +
دیدگاهتان را بنویسید!
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.