کریس کاکس، مدیر ارشد محصولی شرکت متا، میگوید چتباتهای هوش مصنوعی ابزار جذابی برای خریداران تبلیغات هستند و چیزی فراتر از یک ابزار برای جذب کاربران را شاهد هستیم. این بیانیه را میتوان نشانگر رویکرد متا در استفاده از تکنولوژی برای مشتریان دانست.
به گزارش پیوست به نقل از بلومبرگ، کاکس در کنفرانس تکنولوژی WSJ در کالیفرنیا، گفت: «در بخش کسبوکار تقاضای زیادی برای ابزارهای بهتر وجود دارد. یکی از مهمترین کاربردها درکوتاه مدت، استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به بازدهی کسبوکارها است.»
متا چند هفته پس از عرضه چند چتبات رایگان در اینستاگرام و واتساپ، به دنبال راهکاری برای درآمدزایی از آن است. چنین اقدامی برای متا عجیب نیست: عرضه یک قابلیت و تلاش فوری برای بهرهبرداری مالی از تبلیغات. ویدیوهای کوتاه و استوری نیز روند مشابهی را تجربه کردند. متا حتی پس از عرضه اپلیکیشنهای چت در بخش تجاری نیز رویکرد مشابهی را دنبال کرد.
از جمله قابلیتهای هوش مصنوعی که ماه گذشته عرضه شدند میتوان به استیکرهای قابل شخصیسازی، اصلاح تصویر و کاراکترهای افراد مشهور برای چتباتها است که قدرت آن از هوش مصنوعی مولد تامین میشود. اقدام متا بزرگترین عرضه در بخش مصرفی است و این شرکت قرار است قابلیتهای را نیز برای توسعه دهندگان عرضه کند.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در تلاش است تا شرکت خود را به پیشتاز رقابت هوش مصنوعی بدل کند. این اولین تغییر مسیر متا در حوزه تکنولوژی نیست و این شرکت در اکتبر ۲۰۲۱، نام خود را برای پیشروی در حوزه متاورس از فیسبوک به متا تغییر داد. به گرفته زاکربرگ، متاورس یا واقعیت مجازی نسل بعدی اینترنت است.
پس از اینکه ChatGPT از شرکت اوپنایآی توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کرد، زاکربرگ نیز به کرات در مورد این تکنولوژی صحبت کرده است.