لوگوهای ورزشی معمولاً از بحثبرانگیزترینها هستند و لوگوی جدید تیم بسکتبال پاریس نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از افراد طراحی آن را مورد انتقاد قرار دادهاند و استفاده از برج ایفل را خیلی بدیهی میدانند (بر خلاف لوگوی المپیک 2024 پاریس که بحثبرانگیز بود).
اما لوگوی جدید شخصیت دارد و به وضوح بیشتر با شهر تیم مرتبط است.
لوگوی جدید تیم بسکتبال پاریس توسط استودیوی طراحی گرافیک پاریسی Tyrsa طراحی شده و توسط آژانس YARD، که از زمان تأسیس باشگاه در سال 2018 بر روی هویت بصری آن کار میکند، هماهنگ شده است. این لوگو جایگزین یک دایرهی ساده با تصویر توپ بسکتبال در مرکز آن شده است. اکنون خطوط توپ بسکتبال، شکل یکی از معروفترین نمادهای پاریس یعنی برج ایفل را نشان میدهد.
برخی استفاده از برج ایفل را تنبلی و بیش از حد بدیهی دانستهاند، اما استدلال قویای برای استفاده از بدیهیات در طراحی لوگو وجود دارد. چه زمانی هویت برند به یک معما تبدیل شده که باید رمزگشایی شود؟ بیشتر بهترین لوگوها دارای پیامی ساده و قابل تشخیص هستند (هرچند که استثناهایی مانند لوگوی غیرقابلخواندن جدید برای طراح مد کاتارزینا کونیکژکا وجود دارد).
Tyrsa گفته که در ابتدا نمیخواستند از برج ایفل استفاده کنند، اما میخواستند مفهوم نور را در لوگو بگنجانند، هم به عنوان اشاره به لقب پاریس “شهر نور”، و هم نور استعدادهای ورزشی جدید که حریفان خود را خیره میکنند. Tyrsa متوجه شد که “زیباترین منبع نور در پاریس” در بالای برج ایفل قرار دارد. این بازطراحی شامل یک فونت سفارشی نیز میشود که از فونتهای کلاسیک بسکتبال و نمونههای پاریسی الهام گرفته است.
واکنشها در شبکههای اجتماعی متفاوت بوده است. “خوبه، ذهنیت مینیمالیستی بسیاری از برندها را خراب کرده است. دیدن برندی که لوگوی آن هویت دارد، به جای اینکه فقط مثل دیگر برندهای بزرگ بیروح باشد، خیلی جالب است.” یکی از کاربران در اینستاگرام نوشته است.
در عین حال، برخی معتقدند که این لوگو شبیه لوگوی تیم LA Clippers است، برخی دیگر نیز فکر میکنند که طراح رنگهای پرچم فرانسه را به اشتباه مرتب کرده و آن را شبیه به لوگوی تیمهای صربستان یا روسیه کرده است (در حالی که این رنگها، رنگهای تیم هستند و همچنین رنگهای پرچم پاریس نیز میباشند).