ارتباط با ما

قوانین سختگیرانه چین برای برچسب‌گذاری محتوای هوش مصنوعی

چین به دنبال وضع قوانینی جدید برای تنظیم تولید محتوای هوش مصنوعی است. اداره فضای سایبری چین اخیراً پیش‌نویس طرحی را ارائه داده که بر اساس آن، تمام محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، از جمله تصاویر، ویدیوها و فایل‌های صوتی، باید دارای برچسب‌های واضح و متادیتای جاسازی شده باشند. این قوانین در صورت تصویب، تأثیرات گسترده‌ای بر شرکت‌های فناوری، نهادهای فرهنگی و حتی کاربران عادی اینترنت خواهد گذاشت و هدف آن جلوگیری از تولید اطلاعات نادرست و تقویت مدیریت محتوای سایبری است.

«اداره فضای سایبری چین» آخر هفته گذشته طرح پیشنهادی خود را منتشر کرد که در آن توصیه می‌شود تمام محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، از جمله تصاویر، ویدیوها و صداها، دارای برچسب‌های واضح و حتی متعدد باشند.

به عنوان مثال، ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی باید در ابتدای و انتهای ویدیو و همچنین در زمان‌های “مناسب” در طول کلیپ، اعلان‌هایی داشته باشند.

در صورت تصویب، این قوانین برای شرکت‌های هوش مصنوعی، مؤسسات آموزشی و علمی، نهادهای فرهنگی و حتی کاربران عادی اینترنت اعمال خواهد شد. کاربران ابزارهای مولد هوش مصنوعی باید هویت خود را شناسایی کنند و سابقه استفاده آن‌ها به مدت شش ماه حفظ خواهد شد.

علاوه بر واترمارک‌های قابل مشاهده، شرکت‌ها و افراد باید متادیتا را در محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی جاسازی کنند. در صورتی که این متادیتا در یک فایل وجود نداشته باشد، شرکت‌های فناوری موظف به تحلیل محتوا هستند و اگر مشکوک به تولید آن توسط هوش مصنوعی باشند، باید آن را برچسب‌گذاری کنند.

افرادی که از این قوانین پیروی نکنند، با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

1728900681 لیونل مسی اولین عطر خود را عرضه کرد - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: لیونل مسی اولین عطر خود را عرضه کرد

نشریه «رجیستر» اشاره می‌کند که در حالی که این قوانین همچنان در مرحله پیش‌نویس هستند و مشاوره عمومی تا ماه اکتبر ادامه دارد، اما مقامات چین به تغییرات زیادی پس از انتشار چنین قوانینی مشهور نیستند. این نشریه تخصصی در حوزه فناوری می‌گوید این قوانین همان قوانینی هستند که پکن به احتمال زیاد به دنبال اجرای آن‌ها برای هوش مصنوعی است.

ژانگ لینگان، استاد دانشگاه علوم سیاسی و حقوق چین، به «روزنامه مردم»، ارگان رسمی حزب کمونیست چین، می‌گوید: «سیستم برچسب‌گذاری توانایی‌های حکمرانی بر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را تقویت می‌کند، تولید اطلاعات نادرست را کاهش می‌دهد، از آلودگی مجموعه داده‌های آموزشی آینده جلوگیری می‌کند و به ایجاد یک اکوسیستم سالم اطلاعات سایبری کمک می‌کند.»

یک وکیل مستقر در پکن که در معاملات حقوق مالکیت فکری تخصص دارد، به روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» می‌گوید: «این ابتکار مرحله جدیدی از مقررات سخت‌گیرانه و استانداردهای بالای انطباق در بخش خدمات هوش مصنوعی مولد چین را نشان می‌دهد.»

تنظیم مقررات برای هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ در سراسر جهان به موضوعی داغ تبدیل شده است. شرکت‌هایی مانند ادوبی، OpenAI و مایکروسافت از قانونی در کالیفرنیا حمایت کرده‌اند که شرکت‌های فناوری را ملزم به برچسب‌گذاری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌کند. هفته گذشته، تعدادی از کشورها، از جمله ایالات متحده و بریتانیا، «اولین پیمان بین‌المللی الزام‌آور قانونی» را امضا کردند که هدف آن تضمین سازگاری کامل سیستم‌های هوش مصنوعی با حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون است.

منبع: +

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.