ارتباط با ما
09392116387

قانون جدید نیویورک محتوای الگوریتمی را برای زیرا ۱۸ ساله‌ها ممنوع می‌کند

براساس قانون جدیدی که روز جمعه به تصویب قانون‌گذاران نیویورک رسیده است، شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند محتوای «اعتیادآور» الگوریتمی را در اختیار کاربران زیر ۱۸ سال خود بگذارند.

به گزارش پیوست به نقل از رویترز، حامیان این قانون به مطالعه‌ای از دانشگاه هاروارد اشاره می‌کنند که شش شبکه بزرگ اجتماعی با ارائه تبلیغات به کودکان در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۱ میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.

فرماندار نیویورک از این قانون به عنوان «گامی تاریخی در راستای بهبود بحران سلامت ذهن کودکان و ایجاد محیط دیجیتالی امن‌تر برای جوانان» یا کرده است.

حامیان این قانون همچنین به افزایش نرخ افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب دیگر مشکلات سلامت ذهن اشاره کرده و آن را ناشی از استفاده بیش‌ از حد نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی می‌دانند.

با این حال اتحادیه صنعتی NetChoice با محکوم کردن چنین مقرراتی آن را «حمله به آزادی بیان و اینترنت آزاد» نامیده است که براساس آن «وبسایت‌ها باید تمامی محتوا را سانسور کنند مگر اینکه فرد با کارت شناسایی سن خود را تایید نماید.»

قانون فوق تصریح می‌کند که شبکه‌های اجتماعی برای ارائه محتوای الگوریتمی به افراد زیر ۱۸ سال باید رضایت والدین آنها را دریافت کنند. در نتیجه کاربران شبکه اجتماعی باید از طریق سن خود را برای پلتفرم‌ها تایید کنند.

1721125692 کامیون قدیمی کیا احیا شد؛ رونمایی مدل جدید kia bongo - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: کامیون قدیمی کیا احیا شد؛ رونمایی مدل جدید Kia Bongo با قیمت ارزان

سخنگوی فرمانداری نیویورک اما می‌گوید این قانون محتوای سایت را سانسور نکرده و یک یا چند راهکار ناشناس برای تایید سن کاربران ارائه می‌کند.

جالب اینکه متا، مالک بزرگترین شبکه‌های اجتماعی، نیز تا حدی از این قانون حمایت کرده است. این شرکت در بیانیه خود گفت: «با اینکه ما با تمامی جوانب این قوانین موافق نیستیم، از نیویورک به عنوان اولین ایالتی که مسئولیت‌پذیری را برای فروشگاه‌های اپلیکیشن در نظر می‌گیرد استقبال می‌کنیم.»

براساس این شرایط جدید، کودکان در شبکه اجتماعی تنها یک فید محتوایی که براساس تاریخ مرتب شده باشد از حساب‌هایی که دنبال‌شان می‌کنند را دریافت خواهد کرد.

کاربران همچنان می‌توانند موضوعات خاص خود را دنبال کرده و به گروه‌های ملحق شوند و پلتفرم‌ها می‌توانند بدون رضایت والدین از الگوریتم‌های غیر اعتیاد‌آور برای بخش جستجو یا فیلتر محتوای ناخواسته و مستهجن استفاده کنند.

نیویورک به پلتفرم‌هایی بزرگ از جمله فیسبوک، تیک‌تاک، توییتر و یوتیوب به عنوان اهداف این قانون اشاره کرده است.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.