جستجو
برای جستجو متن مورد نظر وارد کنید و Enter بزنید برای بستن Esc بزنید.
با توجه به روند رو به رشد شبکههای اجتماعی و نحوه درآمدزایی از آن، استفاده از عکاسی پرتره این روزها در صنعت مد و تبلیغات بسیار متداول شده است؛ چرا که اینفلوئنسرها برای نمایش خود و بازخورد بیشتر و بیشتر دیده شدن از عکس پرتره استفاده میکنند و این منجر به همکاری با برندهای بزرگ میشود. از طرفی، بسیاری از برندها برای نمایش پوشاک و سایر محصولات خود به همکاری با این مدلهای مشهور میپردازند تا میزان بازدید صفحات خود را افزایش داده و در نهایت منجر به خرید، فروش و سود بیشتر شوند. به همین جهت، عکاسی حرفه ای پرتره به عنوان یکی از شاخه های عکاسی این روزها بسیار محبوب شده است.
عکاسی پرتره به عنوان یکی از انواع مدلهای عکاسی، هنر به تصویر کشیدن ماهیت، شخصیت، هویت، حالات روحی و نگرش یک فرد به کمک نورپردازی و ژست گرفتن مدل است. عکاسی پرتره حرفه ای هنری است که برای ثبت لحظات خاص مانند جشن ازدواج، جشن تعیین جنسیت کودک، جشن فارغالتحصیلی، مراسم مدرسه، اهداف تبلیغاتی به ویژه برای صفحات اجتماعی و بسیاری موارد دیگر به کار میرود. به همین جهت، یکی از انواع مدلهای عکاسی بسیار پرکاربرد است.
اگر توجه کرده باشید، در بسیاری از مراکز خرید برای تبلیغ کالاهای خود توسط مدل محبوب از عکاسی پرتره استفاده میکنند و در بیلبوردهای سطح شهر نیز میتوانید این تبلیغات را مشاهده کنید.
در ایران مجموعه های با کیفیت زیادی مثل استودیو عکاسی مربع مشکی وجود دارند که خدمات عکاسی پرتره را به صورت حرفهای ارائه میدهند.
برای اطلاع از قیمت هر شات عکاسی پرتره نیز میتوانید با این مجموعه یا هر مجموعه معتبر در سراسر کشور در تماس باشید و با مراجعه به سایت و مشاوره با متخصصان این حوزه از بالاترین کیفیت خدمات عکاسی پرتره بهره مند شوید.
عکاسی پرتره چیست و چه ویژگیهایی یک عکس را به عکس پرتره تبدیل میکند؟ در واقع آنچه که عکس پرتره به نمایش میگذارد، سخنی پنهان است که در بافت عکس نهفته است که سعی میکند افکار و روحیات مدل را به کمک تصویر بیان میکند. همین مفاهیم به همراه تجهیزات عکاسی، انتخاب بک گراند مناسب، نورپردازی و احساسات و سوژه هدف، حس ارتباطی بین بیننده و عکس پرتره ایجاد میکند. به این شیوه حسی که در بیننده با تماشای عکس پرتره ایجاد میشود، عکس را تبدیل به عکس پرتره میکند.
اهمیت عکس پرتره در نمایش ماهیت آن است. به این معنی که ممکن است عکس پرتره ماهیتی تاریخی از فرهنگ شهر و دیاری را در لحظه ثبت کند و در واقع سندی برای نمایش آن به آیندگان باشد. درست مانند عکاسیهای پرترهای که در موزه قلعه فلکالافلاک در خرم آباد ثبت شده است و ما را با فرهنگ لرستان، پوشش مردم و اقوام آن آشنا میکند. اما، در حقیقت بیان اهمیت عکس پرتره در کلام نمیگنجد. چرا که بیشتر مفاهیمی است که در این عکس نهفته و سعی در انتقال آن به بیننده دارد. عکاسی پرتره علاوه بر سرگرمی میتواند فرهنگ و تاریخ یک ملت را به بیننده نشان دهد و همچنین، در صنعت میتواند باعث نمایش کالا و فروش آن شود.
اگرچه که طبق تعریف عکاسی پرتره، کار عکاسی ممکن است کاری آسان به نظر برسد؛ اما، در واقعیت، عکس پرتره یکی از پرچالشترین انواع عکاسی است که تلاش و تمرین زیادی لازم دارد تا بتوان در آن تبحر کافی پیدا کرد. در عکاسی مقدماتی معمولا سعی میشود عکاسی از سوژههای راحتتر مثل طبیعت و نوع نورپردازی شروع شود تا کم کم کارآموز عکاسی با کسب تجربه تبدیل به یک عکاس پرتره حرفه ای شود.
تکنیکهای مختلفی برای عکاسی به سبک پرتره وجود دارد که اغلب نوع محبوب آن تمرکز بر تصویر چشم و صورت سوژه هدف و کمرنگ نشان دادن بقیه المانها و اجزا است. در برخی دیگر از روشها ممکن است عکس پرتره در واقع ترکیبی از تمرکز بر دستها، چشم یا بخش دیگری از سوژه باشد. در بین انواع مختلف عکاسی حرفه ای پرتره، به موارد زیر میتوان اشاره کرد.
در عکاسی پرتره به روش سنتی، معمولا سوژه هدف به صورت مستقیم به دوربین نگاه میکند و با ژست خاصی که مد نظر است عکس با فرام کردن نورپردازی مناسب و پس زمینه درست در فضای استودیو گرفته میشود. در عکاسی پرتره سنتی، تصاویر از قسمت سر و شانهها برش میخورد و معمولا تصویری از عکس پرتره که در ذهن یادآوری میشود، همین سبک است.
همه سبکهای عکاسی پرتره مانند عکاسی سنتی خیلی رسمی و خشک نیستند. عکاسی پرتره لایف استایل کژوالتر و غیر رسمی بوده و معمولا سبکی از زندگی را توصیف میکند. Lifestyle portrait در واقع سوژه هدف را در محیط و شرایط روزمره ثبت میکند و یکی از محبوبترین انواع سبکهای پرتره هستند که در استودیو و موقعیت مکانی مختلف گرفته میشوند.
در این سبک، به جای اینکه ژستی گرفته شود، سوژه عکاسی همانگونه که در زندگی روزانه زندگی میکند به تصویر کشیده میشود. عکاسی پرتره سبک زندگی بیشتر در تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد تا حسی طبیعی از مصرف کالایی را به بیننده منتقل کند. عکاسی در این سبک به این دلیل که خیلی طبیعی است، محبوبیت بیشتری در بین مردم و متقاضیان عکس پرتره دارد.
عکاسی محیطی چیزی شبیه به عکاسی سبک زندگی است. تنها تفاوت آن در این است که در این سبک، تمرکز بیشتر بر محیط عکس است تا سوژه هدف! این سبک بیشتر برای بازتاب شخصیت و هویت سوژه هدف استفاده میشود. بهطور مثال، در تصویر بالا که از ملکه الیزابت در قصر باکینگهام گرفته شده است، تمرکز بر محیط، چیدمان و دکوراسیون قصر باکینگهام است تا ملکه! بنابراین، در عکاسی محیطی، توجه به پس زمینه اهمیت زیادی دارد.
در این سبک، چندین نفر مثل اعضای یک تیم یا اعضای یک خانواده در عکس پرتره را تشکیل میدهند. این سبک از عکاس پرتره به نحوی است که معمول سناریو خاصی برای آن در نظر گرفته میشود تا صمیمت و وحدت یک خانواده یا یک گروه را به نمایش بگذارد. در این سبک معمولا هدف به تصویر کشیدن حس پویای ارتباط انسانی است.
عکاسیهای پرتره خیابانی معمولا بدون برنامهریزی خاصی گرفته میشوند و نوع ژست گرفتن سوژه بدون هیچ برنامهای و کاملا ناخودآگاه و طبیعی انجام میشود.
این سبک بیشتر بر ایده خلاقانه عکاس تمرکز دارد و به او اجازه میدهد تا ایدههایش را روی سوژه هدف اعمال کند.
فشن، مد و زیبایی همیشه نقش مهمی در عکاسی داشتهاند. این نوع عکاسی به عکاسی گلامور شناخته میشود که برای به تصویر کشیدن زیبایی سوژه هدف است. در عکاسی گلامور در کنار آرایش، نورپردازی و ادیت عکس معنا پیدا میکند.
دیدگاهتان را بنویسید!
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.