خداحافظی با سرفیس دوئو؛ مایکروسافت گوشی تاشدنیاش را پس از تنها یک آپدیت اندروید کنار گذاشت - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
خداحافظی با سرفیس دوئو؛ مایکروسافت گوشی تاشدنیاش را پس از تنها یک آپدیت اندروید کنار گذاشت
مایکروسافت بهطور رسمی پشتیبانی از دستگاه سرفیس دوئو ۲ را متوقف کرد. این دستگاه که با قیمت ۱٬۵۰۰ دلار عرضه میشد، تنها یک بهروزرسانی اصلی سیستمعامل اندروید را دریافت کرد و آخرین بهروزرسانی امنیتی آن نیز در ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر ۱۴۰۳) منتشر خواهد شد. این تصمیم بهمعنای پایان تلاشهای مایکروسافت برای بازگشت به بازار گوشیهای هوشمند با سری سرفیس دوئو است.
سرفیس دوئو ۲ در زمان معرفی، با طراحی منحصربهفرد و دو صفحهنمایش خود، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این دستگاه با هدف ارائهی تجربهای متفاوت از گوشیهای هوشمند سنتی وارد بازار شد. بااینحال، مشکلات نرمافزاری و سختافزاری متعدد، ازجمله عملکرد ضعیف دوربین و عمر باتری کم باعث شد تا کاربران نتوانند تجربهای مطلوب از این دستگاه داشته باشند.
یکی از نکات مهم درباره سرفیس دوئو ۲، دریافتنکردن بهروزرسانیهای منظم بود. این دستگاه، تنها یک بهروزرسانی اصلی اندروید دریافت کرد که برای دستگاهی با این قیمت و مشخصات، بسیار ناامیدکننده است. بسیاری از کاربران انتظار داشتند که مایکروسافت با ارائهی بهروزرسانیهای بیشتر، مشکلات موجود را برطرف کند؛ اما بهنظر میرسد مایکروسافت چنین تصمیمی برای دستگاه تاشو خود در نظر نگرفته است.
بیشتر بخوانید: میراث آلمانی فولکسواگن در خطر است؛ تعطیلی کارخانهها برای فرار از هزینهها
با پایان پشتیبانی از سرفیس دوئو ۲، مایکروسافت بهطور رسمی از بازار گوشیهای هوشمند خارج میشود. این شرکت در گذشته نیز تلاشهایی برای ورود به این بازار کرده بود؛ اما هیچکدام از این تلاشها موفقیتآمیز نبودند. این دومینباری است که مایکروسافت از بازار گوشیهای هوشمند خارج میشود.
مایکروسافت برای اولینبار در سال ۲۰۱۷، گوشیهای لومیای مبتنیبر ویندوزفون را از سبد محصولات خود خارج کرد. بهنظر میرسد که مایکروسافت تصمیم گرفته است تا تمرکز خود را روی محصولات و خدمات دیگر خود مانند سری لپ تاپ سرفیس بگذارد.
درنهایت، پایان پشتیبانی از سرفیس دوئو ۲ نشاندهندهی مشکلات بزرگی است که شرکتهای فناوری در بازار گوشیهای هوشمند با آن مواجه هستند. این بازار بهشدت رقابتی است و تنها شرکتهایی که بتوانند محصولات باکیفیت و پشتیبانی مناسب ارائه دهند، میتوانند در آن موفق باشند. مایکروسافت با تجربهی خود از معرفی سری سرفیس دوئو نشان داد که حتی شرکتهای بزرگ نیز ممکن است در این بازار با شکست جدی مواجه شوند.
مقالات مرتبط
آخرین مقالات
میراث آلمانی فولکسواگن در خطر است؛ تعطیلی کارخانهها برای فرار از هزینهها
فولکسواگن بهمنظور کاهش هزینهها و صرفهجویی ۴٫۳ میلیارد دلاری، از طرحی پردهبرداری کرده است که براساس آن سه کارخانهی شرکت مذکور در آلمان را تعطیل میکند. این تصمیم تغییر بزرگی برای فولکسواگن محسوب میشود و حتی میراث آلمانی خودروساز معروف را در معرض قرار میدهد؛...
کانن چهار لنز جدید RF معرفی کرد
هفتهای که گذشت هفته بزرگی برای عکاسان بدون آینه کانن بود، چرا که چهار لنز جدید RF به سیستم EOS R پیوستند! لنزهای جدید شامل RF 24mm f/1.4 L، RF 50mm f/1.4 L، RF 70-200mm f/2.8 L Z و RF-S 7.8mm f/4 Dual میشوند. نگاهی...
چرا ورود مجدد اپل به نرمافزار ویرایش تصویر اهمیت بسیاری دارد
اپل در حال ورود مجدد به دنیای نرمافزارهای ویرایش تصویر است و این بار با خرید شرکت توسعهدهنده اپلیکیشن ویرایش عکس Pixelmator این گام را برداشته است. این اقدام جدیدترین نشانه از تعهد دوباره اپل به حوزه تصویربرداری است و اهمیت زیادی دارد. اگر خرید...
در این کشورها با مهاجرت از گوگل به بینگ، شانس برندهشدن یکمیلیون دلار دارید
برنامهی Microsoft Rewards یکی از ابتکارات مایکروسافت محسوب میشود که به کاربران امکان میدهد تا با استفادهی روزانه از محصولات و سرویسهای این شرکت، امتیاز کسب و آنها را به پاداشهای متنوعی تبدیل کنند. جدیدترین کمپین Microsoft Rewards قرعهکشیای با جایزه بزرگ یکمیلیون دلار است....