ارتباط با ما

تیک تاک Whee را به عنوان جایگزینی برای اینستاگرام معرفی کرد، اما لوگوی آن جای سوال دارد!

بازار رسانه های اجتماعی شاهد ظهور یک پلتفرم جدید دیگر است. به نظر می رسد تیک تاک به صورت محدود اقدام به راه اندازی جایگزینی برای اینستاگرام کرده است. این پلتفرم جدید با نام وی (Whee) شناخته می شود و تیک تاک ظاهرا نه تنها از رابط کاربری اینستاگرام بلکه از لوگوی آن نیز الهام گرفته است.

کاربران اولیه که موفق به یافتن این اپلیکیشن در پلی استور برخی کشورها شده اند، از شباهت قابل توجه لوگوی وی با لوگوی پیچیده و رنگارنگ اینستاگرام ترِدز ابراز تعجب کرده اند. در بازار شلوغ برنامه های رسانه های اجتماعی، شبیه سازی یک برنامه جدید به اینستاگرام ترِدز، اقدامی عجیب به نظر می رسد و به احتمال زیاد، جایگاهی در میان بهترین لوگوهای شبکه های اجتماعی پیدا نخواهد کرد.

مقایسه لوگوها: سردرگمی یا الهام؟

تاک whee را به عنوان جایگزینی برای اینستاگرام معرفی - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیوتاک whee را به عنوان جایگزینی برای اینستاگرام معرفی - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
تیک تاک Whee را به عنوان جایگزینی برای اینستاگرام معرفی کرد، اما لوگوی آن جای سوال دارد! 1

در کنار هم قرار دادن لوگوی اینستاگرام ترِدز و لوگوی وی تیک تاک

فضای فعلی رسانه های اجتماعی شرایط خاصی را حاکم کرده است. پس از خریداری شدن توییتر سابق توسط ایلان ماسک، این پلتفرم با چالش هایی مواجه شده و بسیاری از کاربران به طور آشکار از اینستاگرام ناراضی هستند و به دنبال جایگزین می گردند. اما سوال اینجاست که واقعا به چه تعداد پلتفرم مجزای رسانه های اجتماعی نیاز داریم؟

1726804238 تغییر لوگوی paypal پس از ۲۵ سال؛ ساده‌سازی یا از - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو بیشتر بخوانید: تغییر لوگوی PayPal پس از ۲۵ سال؛ ساده‌سازی یا از دست رفتن جذابیت؟

تقریبا یک سال پیش، اینستاگرام ترِدز را به عنوان جایگزینی برای توییتر معرفی کرد. اخیرا نیز کارا به عنوان رقیبی برای اینستاگرام، با جذب تعداد قابل توجهی از هنرمندان، در بحبوحه رسوایی مربوط به سیاست هوش مصنوعی متا، مطرح شده است. تیک تاک پیش از این با تیک تاک نوتز، جایگزینی عمومی تر برای اینستاگرام به بازار عرضه کرده بود. حالا این پلتفرم، برنامه وی را برای به اشتراک گذاری عکس فقط با دوستان و خانواده معرفی کرده است.

کپی برداری متقابل یا تکرار استراتژی؟

پس از اقدام اینستاگرام به کپی برداری از تیک تاک با اضافه کردن قابلیت ریلز، حالا به نظر می رسد تیک تاک در حال تکرار استراتژی اصلی اینستاگرام است. در توضیحات پلی استور عنوان شده که تمرکز وی بر به اشتراک گذاری محتوا با گروه های کوچکتر و صمیمی تر از دوستان است تا کاربران بتوانند خود واقعی شان باشند و احساس اجبار به اجرای نمایش برای عموم را نداشته باشند.

با این حال، طراحی لوگوی وی تیک تاک جای ابهام و سوال دارد. انحنای لوگوی وی یادآور آیکون ترِدز و گرادیان رنگین کمانی خود اینستاگرام است. احتمالا این لوگو قرار است حرف “W” ابتدای وی را نمایش دهد و از پس زمینه مشکی مشابه لوگوی تیک تاک استفاده می کند. اما شباهت غیرقابل انکار این طراحی به لوگوی شکسته ترِدز، این سوال را مطرح می کند که آیا این شباهت صرفا اتفاقی است یا تیک تاک در حال تمسخر برنامه الحاقی و متن محور اینستاگرام است؟

imageimage 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.