ساختن یک پیج اینستاگرام و از صفر شروع کردن کار سختی است، مگر نه؟
فالوور از کجا بیاوریم؟ اصلاً به جز ده بیست نفری که اطرافمان هستند، کس دیگری هم پیدا میشود که پستهای ما را لایک کند؟
خوشبختانه دیگر دورۀ رباتهای افزایش فالوور و لایک بگیر، تمام شده. :) بگذارید خیالتان را راحت کنیم…این رباتها فقط عدد فالوورها یا لایکهایتان را زیاد میکنند و هیج نفعی برای شما ندارند!
شما باید به دنبال راهی برای بدست آوردن فالوورهای ارزشمند باشید، فالوورهایی که در طولانی مدت به درد شما یا کسب و کارتان بخورند. وگرنه فالوور خریدن هیچ کاری ندارد. اصلاً 1 میلیون فالوور بخرید. وقتی نه لایک کنند، نه کامنت بگذارند نه خرید کنند و نه اصلاً واقعی باشند، به چه درد شما میخورند؟
پس ادامه مقاله را با دقت بخوانید. چون قرار است یاد بگیرید که چطور در عرض 1 ماه به 300 هزار فالوور برسید. پیج اینستاگرام خود نوین، مصداق بارز این ادعا است. در ویدیو زیر، سعید رهبری، سیر تا پیاز افزایش فالوور و رسیدن به 300 هزار مخاطب را به شما توضیح میدهد.
3 گام افزایش فالوور واقعی اینستاگرام
اگر از خواندن کلی راهکار بینتیجه برای افزایش فالوور خسته شدید، این مقاله برای شما نوشته شده است. چرا؟ چون اینجا قرار نیست با یک لیست طولانی وقتتان را بگیریم و خستهاتان کنیم. اگر قدم به قدم با ما پیش بیایید و این 3 اصل را رعایت کنید، میتوانید در کمترین زمان ممکن به هزاران فالوور برسید.
بیایید به اینستاگرام به چشم یک بازی نگاه کنیم. برای برنده شدن در آن، باید طبق قوانین بازی کنید. آمادهاید تا با فوت و فن این بازی آشنا شویم؟
1. افزایش فالوور اینستاگرام رایگان؛ به کمک تولید محتوا
برای چند لحظه، از بازی بیرون بیایید و از بالا به قضیه نگاه کنید. حالا به این سوال پاسخ دهید.
آدمها چرا شما را دنبال میکنند؟ اصلاً خود شما چرا یک سری پیجها را فالو میکنید؟
پاسخ احتمالی شما:
به خاطر اینکه از پست و استوریهای آن پیج خوشمان میآید. (به همین سادگی)
حالا چه چیزی باعث میشود تا ما محتوای یک پیج (پست و استوری) را دوست داشته باشیم؟ فقط کافی است تا دو موردی که در بخش بعدی گفتیم را رعایت کنید.
چطور یک محتوای مخاطبپسند بسازیم؟
اولین قدم برای افزایش فالوور، تولید محتوایی است که به چشم مخاطب بیاید و برای او جذاب باشد. تجربه ثابت کرده است که اگر این دو موضوع در تولید محتوای شما رعایت شود، به آن علاقه نشان میدهند.
- مفید بودن محتوا
- سرگرمکننده بودن محتوا
ترکیب این دو عنصر، اولین فوت کوزهگریای است که باید بدانید. ما قبلاً یک مقاله کامل و جامع درباره تولید محتوا در اینستاگرام منتشر کردهایم که پیشنهاد میکنیم حتماً آن را مطالعه کنید.
«همه چیز درباره تولید محتوا در اینستاگرام»
حالا ما فرض را بر این میگذاریم که شما یک محتوای درجه یک تولید کردهاید. یعنی محتوایی که هم مفید است و هم سرگرمکننده. هیچ میدانستید که همین محتوا میتواند کاری کند که تعداد فالوورها، لایکها یا ویو استوریهای شما سر به فلک بکشد؟
چطور لایک و ویو محتوای خود را افزایش دهیم؟
نکتهای که نباید فراموش کنید این است که محتوای خوب، خودش دست به دست میچرخد و در آخر هم سودش در جیب خود شما میرود.
پستهای شما در اینستاگرام، از سه طریق دیده میشوند:
روش اول؛ دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام
اکسپلور اینستاگرام، مقصد آرزوهای هر پست است. چون به محض وارد شدن به آن، هزاران هزار نفر دیگر آن پست را میبینند. برای مثال، فقط یکی از پستهای ما در پیج اینستاگرام نوین بعد از رفتن به اکسپلور، حدود 6 هزار فالوور جدید برای ما آورد.
روش دوم؛ اشتراکگذاری محتوا
دومین راهی که باعث افزایش تعداد فالوورهای شما میشود، اشتراکگذاری آن توسط افراد است. در این مرحله، اگر دو عنصر «مفید بودن» و «سرگرمکننده» بودن را رعایت کرده باشید، محتوایتان دست به دست میپرخد و به اشتراک گذاشته میشود.
(حتماً سری به دایرکتهای خود بزنید و آخرین پستی که برای دوستانتان فرستادید را یکبار دیگر تماشا کنید. مطمئنیم که این دو موضوع در آن رعایت شده بودند!)
روش سوم؛ هشتگگذاری هدفمند
این که هشتگ چیست و چرا باید از آن استفاده کنید را در این مقاله بخوانید. اما خوب است بدانید که اینستاگرام بر اساس هشتگهایی که در کپشن پستهای خود قرار میدهید، موضوع آن پست را میفهمد. سپس به آن دسته از مخاطبهایی که به موضوع پست شما علاقه دارند، نشانش میدهد. در نتیجه…بووووووم…آدمهای بیشتری پیج شما را میبینند و دنبالتان میکنند.
2. افزایش فالوور اینستاگرام؛ تأثیر تعامل با مخاطب
اصلاً تعامل یعنی چه؟ شاید هنوز برای خیلی از ما، کلمه تعامل به خوبی جا نیافتاده باشد.
تعامل یعنی برقراری ارتباط دو طرفه. تعامل در اینستاگرام، ارتباطی است که اگر نادیدهاش بگیرید، به هیچجا نمیرسید! (لطفاً این جمله را دوباره بخوانید)
راههای تعامل برای افزایش مخاطب و جلب اعتماد
- کامنت مارکتینگ (زیر پستهای پر بازدید کامنتهای ارزشمند بگذارید تا اگر آدمها کامنت شما را دیدند، کنجکاو شوند و به پیج شما سر بزنند)
- با همکاران خود صحبت کنید و همدیگر را در استوری به مخاطبهای خود معرفی کنید.
- لایو مشترک برگزار کنید تا دایره مخاطبهایتان بزرگتر شود.
3. افزایش فالوور اینستاگرام؛ از تبلیغات کمک بگیرید
موضوع اینجاست که برای شروع تبلیغات به پول نیاز داریم :) و در شروع کار، هیچکس آنقدری سرمایه ندارد که بخواهد مبلغ زیادی را صرف تبلیغات کند.
توصیه ما به پیجهایی که به تازگی فعالیت خود را شروع کردهاند این است که از همان دو روش قبلی استفاده کنند. یعنی، تولید محتوای ارزشمند و تعامل با مخاطب.
این دو راه رایگان هستند و تنها هزینهای که باید بابتشان بپردازید، زمانتان است.
سوال اکثر آدمها این است که چه زمانی تبلیغات را شروع کنیم؟
چه زمانی تبلیغاتمان را شروع کنیم؟
تا زمانی که تعداد قابل توجهی پست/استوری ارزشمند تولید نکردهاید و یاد نگرفتهاید که چطور با مخاطب خود تعامل کنید، تبلیغ نکنید.
چرا؟
چون حتی اگر مخاطب تبلیغ شما را ببنید،
جذب تبلیغتان شود،
به پیجتان بیاید…
باز هم اگر محتوای جذابی در پیج خود نداشته باشید، شما را دنبال نمیکند.
اما اگر از این نظر خیالتان راحت است، توصیه میکنیم که حتماً سری به مقاله «کاملتربن راهنمای تبلیغات در اینستاگرام» بزنید.
یکی از روشهایی که در تبلیغات اینستاگرام به شدت نتیجه میدهد، A/B تست است که در ابتدای مقاله (ویدیو آپارات)، روند آن را کامل برایتان توضیح دادهایم.
خرید فالوور واقعی اینستاگرام؛ دروغ یا حقیقت؟!
این که بگوییم چطور میتوانیم فالوور اینستاگرام بخریم، کلاً سوال غلطی است.
چندین سایت و پیج وجود دارد که ادعا میکنند که به شما به قیمت ارزان فالوور واقعی میفروشند و شما میتوانید در سه سوت فالوورهای خود را افزایش دهید. افزایش عدد فالوور به چه قیمتی؟
دقت کنید که فالوور واقعی خریدنی نیست. حتی اگر بر فرض مثال این فالوورها فیک نباشند، باز هم مخاطب شما نیستند و هیچ تعاملی با پیج شما نخواهند داشت؛ این یعنی با دستهای خودتان پیجتان را نابود خواهید کرد.
شما هیچجوره نمیتوانید فالوور بخرید، اما میتوانید در پیجهای پر بازدید تبلیغات هدفمند انجام دهید تا کسانی که به محتوای پیج شما علاقه دارند یا از محصول شما خوششان میآید، پیجتان را دنبال کنند. بعد در ازای فالوورهای واقعیای که از آن پیجها به دست میآورید، یک مبلغ مشخص را به صاحب آن پیج پرداخت کنید.
توجه کنید که اسم این کار تبلیغات در اینستاگرام است و شما از هیچکجا و به هیچ شکلی نباید فالوور بخرید. به حرفهایی هم که میشنوید اعتماد نکنید. فالوور واقعی، خریدنی نیست!
این نکته را هم اضافه کنیم که اگر تبلیغات شما در اینستاگرام به درستی انجام شود (یعنی از روش A/B تست استفاده کنید) هزینه تبلیغات شما کاهش پیدا میکند.
برای مثال:
پیجی که 3 میلیون تومان بابت یک تبلیغ هزینه میکند و تا پایان زمان تبلیغ، 30 هزار فالوور جدید به دست میآورد…به عبارتی هر فالوور برایش حدود 100 تومان هزینه برده است که این رقم به شدت پایین و ایدهآل است.
پس فالوور رایگان از کجا پیدا کنم؟
طبق توضیحاتی که در این مقاله گفته شد، افزایش فالوور رایگان فقط از طریق تولید محتوای ارزشمند و تعامل با مخاطب به دست میآید. به کمک این دو روش شما حتی امکان دارد در یک مدت کوتاه به صد هزار فالوور هم برسید.
اما به بعدش هم فکر کردهاید؟ چطور میخواهید آن فالوور را در پیج خود نگه دارید؟
وفادار نگهداشتن مخاطب در اینستاگرام راه روش خود را دارد. که ما تمام نکات آن را در «مینی دوره کسب درآمد از اینستاگرام» به شما یاد میدهیم. پس به هیچ وجه این دوره 80 دقیقهای را از دست ندهید.
راستی، اگر به دنبال کسب درآمد از شغل ادمینی اینستاگرام هستید، پیشنهاد میکنیم به پلتفرم ادمینی دیدوگرام سر بزنید. در این سایت شما میتوانید به عنوان ادمین حرفهای معرفی شوید و این کارفرماها هستند که به دنبال شما خواهند آمد.