چرا آئودی باید یکی از نمادینترین لوگوهای خودرو را کنار بگذارد؟ وقتی صحبت از لوگوهای نمادین میشود، تعداد کمی به اندازه آن چهار حلقه در هم تنیده شناخته شده هستند. و قبل از اینکه متهم کنید که تعداد شکلهای لوگوی المپیک را اشتباه شمردهایم، ما در مورد آئودی صحبت میکنیم. این برند خودروی آلمانی یکی از ارزشمندترین داراییهای برند را در اختیار دارد، بنابراین مطمئناً هرگز نمیخواهد از آن خلاص شود، درست است؟
در خبری تا حدودی تعجبآور، رویترز ادعا میکند که این کمپانی قصد دارد لوگوی خود را از سری جدید خودروهای برقی چین حذف کند. طبق گفته منابع، سری جدید خودروهای برقی آئودی که در چین برای بازار چین توسعه یافته است، اصلا از طراحی چهار حلقهای (که میتوان گفت یکی از بهترین لوگوهاست) استفاده نخواهد کرد.
این حرکت به دلیل “ملاحظات تصویر برند” است، همانطور که یک منبع نزدیک به آئودی ادعا میکند، و برای نشان دادن “افزایش اتکا به تامینکنندگان و فناوریهای محلی” طراحی شده است. این خودروها با همکاری شرکت چینی SAIC در حال توسعه هستند که تاکید میکند خودروهای جدید “آئودی واقعی با DNA اصیل آئودی” خواهند بود. اگرچه آئودی در مورد این شایعات اظهار نظر نکرده است، اما منابع ادعا میکنند که سری جدید با نام رمز “بنفش” شناخته میشود و در ماه نوامبر عرضه خواهد شد.
طرفداران به خصوص نسبت به لوگوی آئودی حساس هستند و حتی زمانی که نسخه کمی تختتر آن در سال 2022 رونمایی شد، شکایت کردند.
در حالی که منطقی است که آئودی برای هدف قرار دادن خاص بازار چین به همکاری خود با SAIC در زمینه خودروهای برقی تکیه کند، عجیب است که عمداً چنین لوگوی نمادینی را حذف کند. در واقع، حتی کوچکترین تغییر در طراحی آزموده و پسندیده در سالهای اخیر باعث جنجال شده است، از لوگوی اشتباه قضاوت شده “فاصله اجتماعی” برند گرفته تا تخت کردن حلقهها، ثابت کرده است که طرفداران به خصوص نسبت به لوگوی آئودی حساس هستند. مطمئناً حذف آن، حتی برای یک محدوده خاص، آیا باعث جنجال بیشتری خواهد شد؟