جستجو
برای جستجو متن مورد نظر وارد کنید و Enter بزنید برای بستن Esc بزنید.
بنیاد حفاظت از محیط زیست آروبا (ACF) با معرفی هویت بصری جدید خود، متعهد بودن خود به حفاظت از طبیعت و “پیوند معنوی انسان با طبیعت” را به نمایش گذاشته است. وقتی یک پارک ملی دست به تغییر برند میزند، ممکن است تصور شود هدف اصلی افزایش تعداد بازدیدکنندگان است، اما برای بنیاد حفاظت از محیط زیست آروبا، این موضوع یک مسئله غرورآفرین بوده است.
بهترین تغییرات برند بر اساس یک روحیه قوی شکل میگیرند که کل فرآیند طراحی، از ایده اولیه تا اجرا را هدایت میکند. ACF با معرفی خود به عنوان “صدای طبیعت”، حس مسئولیت نسبت به چشمانداز طبیعی را در خود جای داده است. این موضوع در تمام عناصر طراحی، از لوگوی ارگانیک گرفته تا پالت رنگهای خاکی، نمود پیدا میکند.
تغییر برند ACF با همکاری آژانس برندینگ «هاو اند هاو» و با کشف هسته هویت این بنیاد آغاز شد. برای تثبیت برند به عنوان یک مرجع حفاظت از محیطزیست، «هاو اند هاو» به دنبال ایجاد یک برند تازه بود که با جامعه آروبا صحبت کند و آنها را به “یادآوری یگانگی خود با دنیای طبیعی” ترغیب کند.
کت هاو، بنیانگذار و مدیر خلاقیت «هاو اند هاو» توضیح میدهد: “این استعاره همچنین زیربنای هویت بصری ما را تشکیل داد.” او می افزاید: “طراحی لوگو نمایانگر پیوند معنوی انسان با طبیعت است و در عین حال با استفاده از نمادها، بر گونهها و اکوسیستم های خاص تأکید میکند.”
در مرکز هویت برند جدید ACF، طراحی لوگوی نوآورانهای قرار دارد که سه عنصر اصلی حیات بخش آروبا را در هم میآمیزد. کت میگوید: “تیم ACF به دنبال یک نماد قوی بود – متفاوت از پارکهای دیگر و منحصر به فرد در این بخش – که همچنین عناصر خود پارک را به تصویر بکشد: یعنی امواج (برای بخش دریایی)، کاکتوس ها (برای بخش خشکی) و سپس سه سر، که میتوانند به عنوان گلهای کاکتوس یا انسان دیده شوند تا نشاندهنده اقدام جمعی باشند.”
پروژه تغییر برند پارک ملی آروبا بدون چالش نبود، زیرا کت از دشواری گنجاندن عناصر متنوع در یک هویت برند منظم و پالایش شده صحبت میکند. به گفته کت، “طراحی نماد چند دور طول کشید” زیرا ACF بر نمایش مضامین خشکی، دریا و مردم در یک لوگو تمرکز داشت.
با الهام گرفتن از موقعیت جغرافیایی غنی، ظاهر جدید دارای پالت رنگی از رنگهای غنی زمین است که با نقوش روشن که نشاندهنده تنوع سرزمین است، متعادل شده است. کت میگوید: “پالت رنگ پیچیده برای مطابقت با مناطق جغرافیایی مختلف پارک ملی – تپههای شنی، باتلاق ها، اقیانوس و بوته زارها – طراحی شده است. هر کدام یک رنگ برجسته روشنتر داشتند و با چند رنگ خنثی دیگر تکمیل میشدند. این پالت رنگ در کنار یک سیستم تصویرسازی مدولار استفاده شد که در آن گیاهان و حیوانات میتوانند برای هر اندازه چیدمانی که نیاز دارند “رشد کنند”.
دیدگاهتان را بنویسید!
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.