ارتباط با ما
09392116387

بانکداری هوشمند نیاز به بومی‌سازی‌ ندارد، زیرساخت و مشتری هوشمند می‌خواهد

مدیر طرح، مطالعات راهبردی و نوآوری شرکت ملی انفورماتیک در نشست «بانکداری هوشمند، چرایی و چیستی؟» گفت بانکداری هوشمند یک پدیده جهان شمول است و نیاز به بومی‌سازی‌ ندارد. هوشمندسازی زمانی کاربرد دارد که مشتری و زیرساخت هوشمند داشته باشد.

به گزارش پیوست، جعفر مرتضویان، مدیر طرح، مطالعات راهبردی و نوآوری شرکت ملی انفورماتیک درباره ارتباط هوش مصنوعی و بانکداری هوشمند گفت: نظام بانکداری برای هوشمند شدن، وابسته به هوش مصنوعی نیست. بانکداری هوشمند وقتی هوشمند است که نظام پیش از خودش را تغییر دهد و خدمات بانکی براساس فناوری جدید به مشتری ارائه شود.

مرتضویان ادامه داد: تفاوت مدیر امروز و دیروز قدرت پیش‌بینی است. پیش‌بینی از عوامل هوشمند شدن در حوزه بانکداری است. هوشمندسازی در بخش کلان نداریم.

امید ترابی، عضو هیئت مدیره شرکت توسن درباره بانکداری هوشمند گفت: من با انتخاب کلمه هوشمند مخالف هستم. استفاده زیاد از این کلمه تاثیرش را کم می‌کند. بانکداری ما به دلیل فعالیت‌های بازیگران آن به لحاظ استفاده از فناوری از سایر کسب‌وکارها جلوتر است اما تا هوشمندی در سطح کلان راه زیاد است. این درشرایطی است که به‌دلیل وجود زیرساخت، حرکت به سمت هوشمندسازی در بانک ساده‌تر است.

ترابی ادامه داد: هوشمندسازی توان حل مشکلات زیرساختی را ندارد. هوشمندسازی در بانکداری نمی‌تواند خلق ارزش کند زیرا نظام بانکی نتوانسته، مشکلات مالی مردم را حل کند.

بانکداری هوشمند در کشور وجود ندارد

در ادامه آمنه نادعلی زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: بانکداری هوشمند در ایران اتفاق نیفتاده است و در بخش هوشمندسازی هنوز به بلوغ و توانمندی نرسیدیم. بانکداری هوشمند به دنبال ارائه محصول جدید است اما این موضوع الان وجود ندارد.
او درباره فاصله رگولاتور و بانکداری هوشمند گفت: باتوجه به اینکه هنوز در مسیر هوشمندسازی نیستیم، رگولاتوری هم عقب است و رگولاتور فعال نیست. رگولاتور منتظر نوآوری می‌ماند و بعد حرکت می‌کند زیرا براساس قوانین سنتی دولتی در حرکت است.
به گفته نادعلی زاده ابزار رگولاتوری هوشمند، سندباکس است اما در فضای بانکداری هنوز تغییر ایجاد نکرده است. رگولاتور هوشمند در چارجوب و ریل‌گذاری می‌کند.
او ادامه داد: رگولاتوری باید به رشد و عرضه محصول کمک کند. زیرا بانکداری هوشمند خودتنظیم است. بانکداری دیجیتال قابلیت تصمیم‌سازی ندارد اما بانکداری هوشمند می‌تواند تصمیم‌گیری کند.
مسعود وکیلی‌نیا، مدیرعامل هلدینگ ارتباط فردا درباره هوشمندسازی گفت: هوشمندسازی را در راستای خلق ارزش معنا می‌کنیم. یعنی باید به بازیگران و ذی‌نفعان از طریق نوآوری و هوشمندسازی ارزش خلق کند.
به گفته وکیلی‌نیا، هوشمندسازی طیف است و این طیف در ایران شروع شده است اما تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم.
مدیرعامل ارتباط فردا ادامه داد: هوشمندسازی باعث می‌شود علاوه بر ارائه محصول جدید، محصول قدیمی را با رویکرد جدید ارائه دهیم.
به گفته وکیلی‌نیا، برخی حوزه‌ها در رگولیشن عقب هستند، اما در حوزه بانکداری فاصله زیادی وجود ندارد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.