بانکداری دیجیتالی هویت کودکان را به رسمیت می‌شناسد

محمودرضا فرهادی، مدیرپروژه کیدزی معتقد است بانکداری دیجیتالی می‌تواند فرصت‌های قابل توجهی را در زمینه‌های مالی و بانکی برای کودکان و نوجوانان فراهم کند و به هویت آنها رسمیت ببخشد.

به گزارش پیوست، محمودرضا فرهادی مدیر پروژه کیدزی «بخش کودک و خانواده بانک پاسارگاد» معتقد است بانکداری دیجیتالی می‌تواند به هویت کودکان و نوجوانان در زمینه‌‌های مالی اعتبار ببخشد و فرصت‌های تازه‌ای را در پیش روی آنها قرار دهد.

او درباره حقوق کودکان و نیازهای آنها در پلتفرم‌ها می‌گوید: به واقع در فضای کسب‌وکاری و به ویژه در فضای بانکی در حق نسل جدید کوتاهی‌ شده است و ابزارهای دیجیتالی می‌‌تواند این کمبودها را پوشش دهد. بانکداری دیجیتال می‌تواند در عین حال که نیازهای کودکان را رفع کند، دغدغه‌های والدین را هم کاهش دهد و به آنها امکان نظارت غیر مستقیم و دور از دخالت را بدهد.

فرهادی ادامه می‌دهد: در حال حاضر چیزی حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد جامعه یعنی نزدیک به ۳۰ میلیون از افراد جامعه را اشخاص زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند و بانکداری دیجیتالی و نئوبانک‌ها می‌توانند با توجه به گستره خدمات و بهبود تجربه کاربری راه حل مناسبی را برای پاسخگویی به نیازهای نسل نوین و دیجیتالی شده کودک و نوجوان فراهم کنند. امکان احراز هویت، کارت شخصی‌ کودک و ارائه خدمات مالی به آنها، در نئوبانک زیپاد تجربه فضای بانکی جدیدی را برای زیر ۱۸ ساله‌‌ها است و در راستای همین هدف تاسیس شده است.

بانکداری دیجیتالی هویت کودکان را به رسمیت می‌شناسد - آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
محمودرضا فرهادی مدیر پروژه کیدزی

امکان تحلیل رفتار کودک از رفتارهای دیجیتالی

فرهادی در ادامه از فعالیت‌‌های کیدزی و رفع این چالش‌ها سخن می‌گوید: در واقع جریان کیدزی از سرزمین هوشمندپاد شروع شد. «سرزمین هوشمند پاد» پلتفرمی است که انواع محصولات و خدمات دیجیتالی را ارائه می‌دهد.ما در اواخر سال ۹۸ و با نگاه پلتفرمی پاد به کسب و کارها، بخش متمرکزی از فعالیت‌هایمان را روی بازار  کودک و افراد زیر ۱۸ سال بنا نهادیم و متوجه مشکلات و کمبودهای حوزه بانکی کودک شدیم و تلاشمان را روی رفع نیازها و پر کردن خلاهای این بازار گذاشتیم.

او توضیح می‌دهد: اولین نکته‌ای که متوجه آن شدیم این نکته بود که کودکان در فضای دیجیتالی نمی‌توانند احراز هویت شوند و به خاطر مسائل قانونی زیر۱۸ ساله‌ها با هویت پدر و مادر خود وارد اکوسیستم می‌شوند. طبیعتا همین موضوع باعث می‌شود هویت کودک مخفی بماند و فعالیت‌های کودک توسط کسب و کارها قابل تحلیل نباشد و عملا سیستم کودک و والد را یک حساب کاربری می‌بینند. در عین حال که همین وابستگی کودک به کارت در تعارض با نیاز استقلال کودک نیز هست.

فرهادی تاکید می‌کند: از سویی وقتی کودک با کارت اعضای خانواده دست به اقدامات مالی می‌زند به اشتباه شناسایی می‌شود‌ و سیستم نمی‌تواند بین والد و کودک تفاوتی قائل شود و ما دقیقا روی همین نقطه ضعف دست گذاشتیم و دادن هویت مستقل به افراد زیر ۱۸ سال را بهترین گزینه برای رفع این چالش دانستیم.

بر اساس همین نیاز هم حساب دیجیتالی کودک و نوجوان از طرف زیپاد را فراهم کردیم و به مرور امکانات آن را افزایش دادیم. در زیپاد  والدین به عنوان ناظر در افتتاح حساب به کودک کمک می‌کنند و کارت کودک هم جداگانه برای او ارسال می‌شود. در برنامه‌های آینده ما نیز امکانات تسهیلات و قلک دیجیتالی هم برای کودکان دیده شده است که امید است درآینده نزدیک بتوانیم با معرفی محصولاتی جدید تجربه متفاوتی برای کودکان و نوجوانان خلق کنیم.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آژانس مدیا و مارکتینگ ردی استودیو
سبد خرید
empty basket

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.